12 Reacties

3 maanden geleden

Wij blijven bij 1. Noem me ouderwets, maar is altijd zo geweest en vind het onnodig. Kind heeft een voornaam en een 2e naam op papier die ook niet de hele dag word benoemd en papa's achternaam. We zijn getrouwd en heb dus ook mn man zn achternaam. Zo zijn we allemaal een Krabbenbos. Ieder zn ding natuurlijk 🤷🏻‍♀️

3 maanden geleden

Reactie op meghankrabbenbos

Wij blijven bij 1. Noem me ouderwets, maar is altijd zo geweest en vind he ...
Dit kan ik me ook heel goed voorstellen, jullie hebben nu allemaal dezelfde achternaam, mooi! Bedankt voor je reactie😃😃

3 maanden geleden

Wij hebben het gedaan. Onze oudste is van september '22 en we hebben nog een kindje van december '23. Toen wij trouwden in 2018 hebben we heel bewust voor een dubbele achternaam voor ons allebei gekozen, dus we zijn blij dat die regeling er kwam dat dat voor de kindjes ook kon. In januari zijn we met z'n vieren naar het stadhuis gegaan om dit te regelen, ik vond dat ook wel een heel speciaal moment.

3 maanden geleden

Reactie op Ryrywire

Wij hebben het gedaan. Onze oudste is van september '22 en we hebben nog ee ...
Kan me voorstellen dat dat een speciaal moment is geweest! Leuk dat jullie voor de dubbele achternaam hebben gekozen, ik zit er ook over te denken. En dan hopelijk in de toekomst trouwen, zodat we allemaal dezelfde achternaam hebben. Mooi dat jullie dat nu al hebben😃😃 Bdankt voor je reactie!

3 maanden geleden

Wij stonden begin januari meteen in de rij om onze dochter (en nu ook ons zoontje) een dubbele achternaam te geven. Dit was altijd al het plan zodra het zou kunnen. Onze kids hebben nu mijn achternaam gevolgd door die van mijn vriend. Trouwen staat nu niet op de planning maar willen we ooit wel en dan nemen wij beide deze volgorde aan.

3 maanden geleden

Wij zijn deze week bij het gemeentehuis geweest om de naam aan te passen. Lang over nagedacht, vooral door de reacties vanuit de omgeving. Veel mensen vinden het onhandig of te modern. Totdat we samen zoiets hadden van hé dit kindje is van ons samen en als je alle tradities eens loslaat is het heel logisch dat een kind de naam van zijn vader en moeder draagt. Nu heel blij met de stap 😄

3 maanden geleden

Onze dochter heeft het. Ook omdat ze in haar andere paspoort (buitenland) wel een dubbele naam had, en ze in NL mijn mans dubbele naam aan haar hadden gegeven. Nu is alles weer goed. Ik moet zeggen dat ik het ook echt heel leuk vind dat ze mijn naam ook draagt 🤍

3 maanden geleden

Reactie op Mendev

Wij stonden begin januari meteen in de rij om onze dochter (en nu ook ons z ...
Leuk om te horen! Bij ons hetzelfde, we zijn niet getrouwd, wie weet ooit, maar mooi dat ze dan nu al beide namen dragen en later kunnen we inderdaad altijd de namen aannemen in de dezelfde volgorde. Bedankt voor je reactie😃

3 maanden geleden

Reactie op dejong

Wij zijn deze week bij het gemeentehuis geweest om de naam aan te passen. L ...
Fijn dat jullie zo blij zijn ermee, kan ik me voorstellen:) Klopt inderdaad wat je zegt, veel verschillende reacties erop. Iedereen moet inderdaad doen wat ze zelf het prettigste vinden. Mooi dat het nu eindelijk kan dat we beide namen kunnen doorgeven, voelt inderdaad heel vanzelfsprekend dat die optie er moet zijn voor iedereen😃 Bedankt voor je reactie!

3 maanden geleden

Reactie op 2Cultures1Baby

Onze dochter heeft het. Ook omdat ze in haar andere paspoort (buitenland) w ...
Dat kan ik me goed voorstellen, dat lijkt mij ook heel erg leuk😃 Fijn dat alles nu weer geregeld is voor jullie voor beide paspoorten. Bedankt voor je reactie!

3 maanden geleden

Mijn dochter heeft het ook, ben niet meer met de vader. Dus het was een hoop gedoe maar hij heeft uiteindelijk getekend 🙏🏽 Ook een soort van erkenning/waardering voor mij, aangezien ik volledig voor haar zorg. Mijn achternaam is eerst gevolgd door die van mijn ex. Stel ik krijg een nieuwe partner en eventueel een kindje dan wil ik het ook doen :) dan hebben beide kindjes in ieder geval 1 achternaam hetzelfde 🥰

3 maanden geleden

Reactie op Ayanna

Mijn dochter heeft het ook, ben niet meer met de vader. Dus het was een hoo ...
Wat fijn dat ze jouw achternaam nu ook heeft! Dat kan ik me goed voorstellen. En inderdaad voor de toekomst, mocht je meer kindjes krijgen, hoe fijn dat ze dan één achternaam hetzelfde hebben:)