23 Reacties

één maand geleden

Hier ook qua kwaaltjes - gebruik ook alleen maandverband, vind tampons niet meer fijn - wennen aan ander lichaam, alles minder strak - ook ik heb het bijna nooit meer koud, voorheen had ik het altijd koud! En een "mom-brain" het altijd maar aan staan. En daardoor slechte concentratie. Het chaotische huishouden en de bergen was zijn wennen. En met name het gevoel niks gedaan te krijgen.. en dit ook echt zo is. Eerder kon ik op een vrije middag het hele huis poetsen en alle was wegwerken. Nu is dat wel anders met een 2 jarige in huis.

één maand geleden

Als ik naar je fysieke kwalen luister, dan klinkt het als mensen die ik ken in de overgang. Heb je je hormonen laten testen? Ik weet niet hoe oud je bent. Heb je wel hulp gezocht voor je mentale klachten. Ik heb een tijdje bij de psycholoog gelopen na de bevalling en dat heeft mij goed geholpen. Mijn blaas is ook veranderd na de bevalling en nu ben ik weer zwanger en is het gevoel ook weer vervelend. Mijn tip ga naar de huisarts en vraag om een verwijzing. Je hebt misschien een klein steuntje in de rug nodig, maar het gaat je sowieso goed doen. Succes 🩵

één maand geleden

Ik herken mij volledig in het verhaal, op de menstruatie na. Tampons zijn verschrikkelijk, dus ik draag katoenen maandverband, wat ik voorheen nooit deed. Ik heb ook nog steeds dat vervelende piekhaar. Als ik het warm heb, heb ik het ook gelijk goed warm. Mentale struggles heb ik ook, ik voel me alles behalve sexy. Vind intimiteit ook nog steeds erg moeilijk. Gelukkig slaapt onze kleine goed en kan ik gewoon opruimen als hij op bed ligt. Het uit handen geven heb ik niet alleen bij onze zoon, maar eigenlijk bij alles. Vind het ook geen leuke eigenschap en meestal erg vervelend, want het zou mijn leven zo veel makkelijker maken als ik het wel uit handen kon geven. Ik loop inmiddels wel bij een therapeut, misschien een idee voor jou?

één maand geleden

Herken ik mij helemaal in hoor! Ik voel me alles behalve fit, terwijl ik wel echt gezond eet, beweeg, sociale dingen doe etc. Ieder lijf is anders en sommigen hebben wat meer de tijd nodig om te herstellen. In t ziekenhuis werd gezegd dat dit helemaal niet perse zo gek is. Al raden ze dan tegelijk de pil aan om je weer kunstmatig in balans te krijgen. Daar bedank ik persoonlijk voor maar kan me voorstellen dat t sommigen helpt.

één maand geleden

Bedankt lieve mama's voor jullie reactie! Het klinkt gek, maar het is ergens ook fijn om te horen dat mijn klachten niet gek/vreemd zijn en dit vaker voorkomt! Een therapeut is misschien geen gek idee... maar eigenlijk heb ik ook heel hard een oppas nodig haha, dat zou al veel verlichting kunnen geven. Nu doen mijn man en ik alles zelf!

één maand geleden

Kwaaltjes: bekkenbodemspier is te gespannen gevolg bekkeninstabiliteit en alle pijntjes in het lichaam die daarbij komen Mentaal Draag ook 5 kilo extra mee wat erg onzeker maakt. Maar afvallen lukt mij gewoon niet + extra sporten is niet haalbaar door fysieke klachten Ik ben hoogsensitief dus dat is nog wel eens een strijd met een peuter in huis. Balans is daardoor wel eens weg Vaak genoeg gedacht om hier hulp voor te zoeken. Maar naast alle fysio is dat lastig qua tijdm

één maand geleden

Reactie op Felici

Bedankt lieve mama's voor jullie reactie! Het klinkt gek, maar het is ergen ...
Is het een keuze die jullie zelf maken om zelf op jullie kindje te passen? Onze zoon gaat 2 dagen naar de gastouder en 1 dag naar opa en oma. Hij vind het onwijs leuk en omdat hij het zo leuk vind, hebben we ervoor gekozen om hem op maandag ochtend naar de psz te brengen, zodat hij met meer kindjes kan spelen. In het begin voelde ik mij schuldig, maar omdat hij het zo leuk vind om er heen te gaan, gun ik het hem onwijs

één maand geleden

Reactie op Cherryl__

Is het een keuze die jullie zelf maken om zelf op jullie kindje te passen? ...
Wij zouden heel graag oma's op laten passen (opa's zijn allebei overleden), maar de ene oma is fysiek niet in staat en de andere oma woont heel ver bij ons vandaan... Dus eigenlijk hebben we niemand om op terug te vallen... We hebben haar ingeschreven bij een peuterspeelzaal en daar zal ze twee dagdelen in de week naar toe gaan (dat is het plan), maar het wennen neemt veel tijd in beslag. Ik geef haar nog niet af (red je er maar mee), maar blijf (op advies van de leidster) in de gang, zodat ze weet dat ik er nog wel ben. Hopelijk voelt ze zich snel meer vertrouwd en kan ik eindelijk 2x 3 uurtjes voor mijzelf hebben! Het zal voor ons beiden goed zijn voel ik...!

één maand geleden

Reactie op IkPien

Kwaaltjes: bekkenbodemspier is te gespannen gevolg bekkeninstabiliteit en a ...
Oh ook hoogsensitief! Ik ben dat ook en merk soms echt dat mijn oren suizen na een flinke driftbui van mijn peuter en geniet erg van de stilte in huis als ze in bed ligt! Wat vervelend dat je ook nog eens veel pijntjes hebt... ik voel met je mee!

één maand geleden

Reactie op Felici

Wij zouden heel graag oma's op laten passen (opa's zijn allebei overleden), ...
Poe, lijkt me pittig. Slaapt ze wel goed, zodat jullie savonds tijd hebben voor jezelf? En nog een dag vrij met z'n 3en ofzo?

één maand geleden

Reactie op Cherryl__

Poe, lijkt me pittig. Slaapt ze wel goed, zodat jullie savonds tijd hebben ...
Ze slaapt door sinds midden augustus! Dus bijna twee jaar lang was ze elke nacht wel 1 of 2 keer wakker... ik was bijna gestopt met de borstvoeding omdat ik dacht dat dit het niet doorslapen wellicht in stand zou houden, maar het slapen gaat nu heel goed en ik voed haar nog steeds. 's avonds is het nu echt tot rust komen! Maar sinds haar geboorte zijn mijn man en ik nog nooit samen (zonder de kleine) op pad geweest (bijv. Lekker uiteten), dat mis ik eigenlijk wel...

één maand geleden

Reactie op Felici

Ze slaapt door sinds midden augustus! Dus bijna twee jaar lang was ze elke ...
Jeetje wat pittig zeg 😅 Ook geen vrienden die een avondje en wellicht een nachtje op willen passen? Hoop voor jullie dat jullie snel even wat kunnen doen samen. Wellicht nog een idee om even om en om een dagje of middagje voor jezelf te hebben? Stel dat jullie samen op zaterdag vrij zijn, dat jij lekker een dagje naar de sauna gaat of iets wat je leuk vind, zodat je even tot rust kan komen.

één maand geleden

Reactie op Felici

Wij zouden heel graag oma's op laten passen (opa's zijn allebei overleden), ...
Dit gaat goed komen hoor! (Ik werk zelf met peuters). 2 jaar is echt nog heel jong waardoor t (hoeft niet altijd) wat lastiger kan zijn. Daarom zijn veel peuter centra’s al over op 2,5 of 2,3 jaar. ♥️

één maand geleden

Reactie op Babyvdl

Dit gaat goed komen hoor! (Ik werk zelf met peuters). 2 jaar is echt nog he ...
Ik verwacht ook dat het goed gaat komen... Ze is de eerste twee jaar thuis geweest (mama fulltime met de kleine meid) en wil haar nu meer in contact brengen met leeftijdsgenootjes. Het is een klein peutergroepje (8 kindjes). Een ander brengt haar kindje met drie maanden naar een KDV (ieder zijn keuze), maar dan zijn ze nog minder bewust van alles. Nu is het elke keer 'mama, mama' (ga niet weg)!

één maand geleden

Reactie op Cherryl__

Jeetje wat pittig zeg 😅 Ook geen vrienden die een avondje en wellicht een ...
Ja dat was best pittig... Sowieso twee jaar lang fulltime thuis zijn met de kleine meid was pittiger dan ik dacht... En nu ze twee is ze steeds meer boevenstreken met zo nu en dan een driftbui laat zien, denk ik het is mooi als ze een paar uurtjes per week naar de PSZ kan! Kan mama even bijtanken en eindelijk gaan sporten (daar heb ik in de avond echt geen energie voor)... Helaas geen vrienden die we willen vragen (allemaal druk met week en eigen gezinnen)! It takes a village... maar onze village is dus vrij klein! Maar mijn man ga ik meer pushen om tijd met haar door te brengen in het weekend, thanks voor de reminder :-)!

één maand geleden

Reactie op Felici

Ja dat was best pittig... Sowieso twee jaar lang fulltime thuis zijn met de ...
Het is ook allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Wij hebben ook geen village hoor. Gelukkig wonen de schoonouders dichtbij, anders hadden we ook geen oppas. En we hebben gewoon onwijs mazzel dat we zo'n makkelijk kind hebben. Tuurlijk heeft hij ook driftbuien, hoort nu eenmaal bij de leeftijd. Ik hoop dat ze het leuk vind bij de psz, maar ik denk dat dat wel goed komt! Om en om een keer uitslapen kan al heel fijn zijn! Mijn man neemt hem bijvoorbeeld altijd mee met boodschappen, waardoor ik tijd heb om bijv het huis op te ruimen. Is geen vrije tijd, maar je hebt wel even je handen vrij.

één maand geleden

Ik heb Copy paste exact hetzelfde als wat jij schrijft. Alleen geen onregelmatige cyclus. Wel bij iedere menstruatie pijn in mijn nieren lijkt wel. Tampons gebruikte ik niet, maandverband it is for me, maar heb wel mega grote nodig. En ik geef geen borstvoeding. Verder echt alles hetzelfde. Negatief zelfbeeld helpt me wel om te beseffen dat ik moeder ben van de mooiste 2 meisjes van de wereld. En ondanks dat ik zelf wel zie dat niet alles meer zo strak is, denk ik dat ik er voor een moeder van 2 kids er op zich redelijk uitzie. En ja that’s life denk ik dan maar. Er zijn ook meiden van 18 die er slechter uit zien. Ik ben ook altijd een erg opgeruimd en perfectionistisch type geweest, dus het chaotische huishouden en het speelgoed overal geeft mij het gevoel dat het nooit schoon en netjes is in huis. Ik denk dan ook serieus dat ik ADHD of zo hier door heb gekregen. Ben zo chaotisch als een malle. En yep, hier ook die irritante mama die denkt dat ze alles zelf het beste kan. Ik doe dit precies zo. Manlief wordt er soms gek van.

één maand geleden

Herkenbaar hoor, vooral het mentale stuk. Wij hebben een robotstofzuiger (met dweilfunctie) en twee grote manden van de Kwantum voor al het speelgoed. Dat is wel een dikke tip hoor. Kind in bed, speelgoed in de mand en stofzuiger aan 👍🏻

één maand geleden

Hoihoi, Je bent zeker niet de enige! Lichamelijk: Nog meer zweten dan voorheen Menstruatie onregelmatig en veel zwaarder. Eerste 2 dagen ook veel last van m'n heupen. Mentaal Nog dikke 10 kilo er extra aan waardoor zelfbeeld erg laag is Zit al 10 maanden thuis met een burn out en depressie wegens diabetes zoontje.. Nu volle bak therapie en ook anti depresiva en begint langzaam aan een beetje beter te gaan! Veel sterkte met jouw klachten! Dikke knuffel

één maand geleden

Ik heb nog vaak last van mijn onderrug