Hi mama's,
Onze peuters zijn nu twee of bijna twee jaar oud!
Dus de bevalling ook twee jaar geleden!
Ik ben benieuwd of jullie nog last hebben van fysieke kwaaltjes n.a.v. de zwangerschap/bevalling? En/of mentale struggles?
Hier mijn kwaaltjes:
- zere kniegewrichten en stijfheid in benen
- irritante korte (5 cm) piekhaartjes rondom mijn gezicht (alsof iemand er de schaar in heeft gezet) en droger haar dan voor de zwangerschap. Mijn haar is veel onbehandelbaarder geworden.
- nog regelmatige zweetmomentjes (heb het ook bijna nooit koud).
- als ik moet plassen MOET ik ook echt direct gaan
- onregelmatige menstruatiecyclus
- tampons zitten nooit meer zo fijn als voor de zwangerschap, dus draag geen menstruatiecups en tampons meer (alleen maar maandverband).
(bepaalde klachten kunnen samenhangen met het gegeven dat ik ons kindje nog borstvoeding geef)
Mijn mentale struggles / uitdagingen:
- veranderend zelfbeeld (lichaamsbeeld)
Draag nog +3 kilo met mij mee en voel dat alles niet zo strak meer is wat vooralsnog moeilijk te accepteren is.
- ik ben een erg opgeruimd en perfectionistisch type, dus het chaotische huishouden en het speelgoed overal geeft mij het gevoel dat het nooit schoon en netjes is in huis.
- ik vind het lastig om verantwoordelijkheden uit handen te geven (bijv. aan mijn man) met betrekking tot de zorg voor onze dochter (beetje betuttelend: denk je aan het smeren van de zonnebrandcrème, neem haar als laatste op die drukke parkeerplaats uit de auto (eerst de wandelwagen en de tas), verlies haar niet uit het oog, ze is sneller dan je denkt). Ik heb het arrogante gevoel dat ik alles beter kan dan de mensen om ons heen, want ik ben haar mama. Vind ik geen leuke eigenschap van mijzelf!
Ben benieuwd of jullie ook nog bepaalde klachten ervaren.
Liefs!