Hoi dames,
Omdat ons huis op de eerste verdieping slechts twee slaapkamers heeft, hebben wij ervoor gekozen onze jongens (net 2 en 11 maanden) bij elkaar op een kamer te leggen. We zijn hier vorige week mee begonnen. Vooral onze oudste houdt nu heel erg vast aan hoe we het de eerste twee dagen hebben aangepakt, wat betekent dat we dat niet doorbroken krijgen en dat mijn man iedere avond een hele tijd boven zit.
We brengen nu de jongens samen naar boven, lezen een boekje en gaan ons standaard ritueeltje af. Onze oudste vertelt precies wat er in welke volgorde gebeurt. Mama legt hem in bed en moet dan weg, papa moet met de jongste in de stoel gaan zitten en hem knuffelen. De eerste twee dagen heeft mijn man de jongste op de arm in slaap laten vallen omdat hij heel onrustig was. Maar nu gaat de oudste dus helemaal over de rooie als we zijn broertje gewoon in bed leggen, met als gevolg dat we twee huilende kinderen hebben en papa alsnog een hele tijd moet zitten daarna. De oudste staat tig keer op om te kijken of dat papa nog zit.
Als mama wil blijven zitten is het ook huilen, want papa moet dat doen.
Ook gebeurt het de afgelopen nachten dat de kleinste het ineens op een huilen zet, ze vervolgens allebei wakker zijn en m'n man en ik vaak allebei een hele poos met een van de twee moeten gaan zitten.
Herkent iemand dit? Hoe pakken jullie dit aan? Iemand tips voor het naar bed brengen of het 's nachts wakker worden?
Ik hoor het graag, mijn dank is groot!