Inmiddels ben ik 8 jaar samen met de vader van ons kindje.
Al tijdens de zwangerschap voelde ik dat ik er alleen voor stond, ik had veel klachten en voelde mij niet gehoord of gezien. Ook bij het kopen van spulletjes voor de baby lagen alle keuzes in mijn handen.
Ik ben bevallen middels een spoedkeizersnede en die avond werd ik alleen gelaten omdat de papa van ons kindje het moest “verwerken” en naar z’n vrienden wilde, ik wilde hier niet aan voorbij gaan en heb dit toen der tijd oké gevonden.
De nachten heb ik bijna altijd alleen gedaan omdat mijn partner niet wakker werd/word.
Inmiddels zijn we een jaar verder en is er weinig veranderd. Het volledige huishouden rust op mijn schouders, alles betreft regelen rondom ons kindje. Ook alle “ eerste keren “ voor ons zoontje doe ik alleen met mijn zoon. Kerst vier ik alleen met mijn zoon omdat mijn partner moet werken. Hij slaapt regelmatig uit, maar aan mijn behoeftes word niet gedacht. Iedere “ vrije “ ochtend ligt hij tot laat in bed in plaats van dat we een ochtend met ons gezin kunnen besteden. Dit zorg allemaal voor erg veel spanning en ergernissen.
Het is totaal niet wat ik voor ogen had en wat ik hoopte mijn kind te kunnen geven toen wij kozen voor een kindje, ik voel me enorm schuldig tegenover mijn zoon terwijl ik het vuur onder m’n schoenen vandaan loop om te zorgen dat hij niets te kort komt en hier allemaal niets van mee krijgt.
Ik heb voor mij de keus allang gemaakt dat ik dit zo niet wil, maar daarbij “ zit ik m’n tijd uit “ ivm mijn zoon. Ik heb geen idee wat wel een goed moment is, maar vind hem nu veel te klein. Het laatste wat ik namelijk wil is hem delen met iemand die hem geen stabiele situatie/omgeving kan bieden.
Er zijn een hele hoop dingen voor gevallen door on oplettendheid van de vader.
Zo is hij een aantal keer van grote hoogte gevallen, gestikt, hete koffie over zich heen, kom ik om 3 u thuis en zit mijn zoon in een poep luier van de ochtend en was papa even vergeten om hem drinken te geven… zo kan ik nog wel even door gaan…
Zijn er meer mama’s die zich hierheen herkennen?😵💫