6 Reacties

één jaar geleden

Wij oefenen met een open beker in bad, zo kan hij het zelf doen en is knoeien geen probleem

één jaar geleden

Bij de opvang gebruiken ze de 360 graden beker die hebben wij uiteindelijk ook aangeschaft. Ik vind de 360 graden beker een mooie tussenstap om alvast te oefenen. In bad dan heeft hij een open beker om mee te spelen, maar je ziet hem hier ook echt al goed mee oefenen. En het word geen grote bende🙊🙈 Verder hebben wij ons zoontje in het begin gepureerd eten gegeven, maar dit wilde hij al snel allemaal zelf doen, dus zijn we begonnen met de replay methode. Nu zijn we wat spelende gewijd bezig met het oefenen van bestek. Uiteraard heeft hij en lepel en ik ook 1 anders wordt hij boos🙊. De 1e dag gaat het beter dan de andere dag, maar goed dat kom vanzelf wel.

één jaar geleden

Hier vind ze het soms interessant wat ik in mijn glas heb zitten dus oefenen we nog wel eens met het laatste beetje thee of water. Verder drinkt ze uit een 360 beker of rietjes beker, open beker komt vanzelf wel. Mijn dochter wil tegenwoordig niet meer gevoerd worden maar alles zelf doen, af en toe mag ik met de vork of lepel iets geven maar het meeste doet ze zelf. Dus geniet er nog maar even van, hier is het een puinhoop na het eten maar ach met een doekje en de stofzuiger en dweil is het zo weer schoon 😆

één jaar geleden

360 snapt ze ook nog niet, dat vind ik ook prima om haar uit te laten drinken maar dat begrijpt ze dus ook nog niet

één jaar geleden

Vooropgesteld denk ik dat je al goed bezig bent. Het is een kwestie van geduld hebben, veel oefenen en accepteren dat het iedere keer een natte boel wordt. Ik heb het zo aangepakt: - siliconen kleine bekers zonder oortjes gekocht (tip van solid starts) - eerst gewoon op tafel zetten en dan speelt ze er eerst mee en gaat ze voelen en ontdekken (soms op de grond gooien) - beker aan de mond een paar keer: eerste keren nam ze geen slok of wel en dan droop het er weer uit. Toen dat eindelijk wel goed leek te gaan gingen we een level omhoog: - beker voor haar op tafel zetten en doe er een klein laagje water in en voordoen hoe ik drink. Daarna haar handen ernaar toe begeleiden en hopen dat ze hetzelfde doet. 9 vd 10 keer valt het om of lijkt ze een slok te nemen maar giet ze alles over haar romper heen. En dan ineensssss een paar maanden later van de een op de andere dag klikte het en lukte het: met twee handen de beker van tafel tillen en zelf uit drinken en weer neerzetten zonder te knoeien. Ik keek net in mijn mail en heb in april de bekers besteld en drie maanden later lukte het toen ze 9 maanden was. Tips die ik kreeg die fijn waren: - zet een kan op tafel te om bij te schenken ipv de hele tijd heen en weer te lopen - oefen niet elke dag als je geen zin hebt in een natte boel. Een paar keer per week is prima. De andere dagen dat ik geen open beker gebruikte kreeg ze een beker met oortjes en een rietje voor de afwisseling. Wat ik later pas las maar me wel handig leek achteraf: - doe er yoghurt bij ipv water voor een dikkere consistentie zodat het hopelijk minder een knoeipartij wordt. Veel succes🙌🏼🤩 Oh en met een lepel leren eten heb ik nog geen behoefte aan gehad - ik vind het fijn dat ze haar eten voelt en ontdekt nu in deze fase- denk dat ik begin rond de 18 maanden? Misschien bedenk ik me nog maar dat zie ik dan wel 😆

één jaar geleden

Wij doen nu meestal dat één van ons een lepel vult met een schepje eten en dan leggen we die voor haar neer, zodat ze het zelf oppakt en in haar mond doet. Zelf eten op de lepel scheppen doet ze nog niet. Na het diner, vlak voor het bad/slapen, geven we een open beker water en laten haar gaan. Lees: 2 slokken en dan gooit ze de beker leeg over haar hoofd 😀 Is eten in de mond proppen erg? Mijn dochter kan een hekel banaan wegwerken en dan passen doorslikken.