15 Reacties

3 jaar geleden

Ze kijken inderdaad naar gemiddelde alle extra ga je niet krijgen

3 jaar geleden

Het is inderdaad een gemiddelde over een bepaalde periode. Dus je krijgt de extra's dus niet erbij bovenop. Foto is van de uwv website.

3 jaar geleden

Oh 😩 dat is jammer. Dankjewel voor de bevestiging. Ik had me er nog niet goed in verdiept. Dus je werkgever keert dit ook niet uit ?

3 jaar geleden

De extra’s bedoel ik

3 jaar geleden

Reactie op Ayanna

De extra’s bedoel ik
Dat ligt er denk ik aan waar die extras van zijn opgebouwd. Ik bedoel, als je bij jouw werkgever bijvoorbeeld een 13e maand/ eindejaarsuitkering krijgt, dan bouw je dat in de loop vh jaar al op net als vakantiegeld. Dus dat krijg je dan gewoon, ook als dat toevallig binnen je verlof valt

3 jaar geleden

Reactie op Saskia__

Dat ligt er denk ik aan waar die extras van zijn opgebouwd. Ik bedoel, als ...
Oké, dankjewel!

3 jaar geleden

Ze hanteren ook een max. Aan dagloon lees ik net. Ik moet toegeven had mij er ook niet in verdiept... 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Jindji

Ze hanteren ook een max. Aan dagloon lees ik net. Ik moet toegeven had mi ...
Jaa, las het ook inderdaad 😅 ik dacht krijg gewoon exact m’n salaris + de eventuele extra’s haha

3 jaar geleden

Weet iemand of je de13e maand/eindejaarsuitkering uitbetaald krijgt?

3 jaar geleden

Tijdens je verlof krijg je volgens mij gewoon betaald via je werkgever en niet via het UWV (als je in loondienst bent). Het UWV betaalt jouw werkgever een vergoeding (dat is volgens mij het bedrag in de brief). Ik heb na mijn eerste zwangerschap in ieder geval tijdens mijn verlof gewoon mijn volledige salaris gehad via mijn werkgever en nooit via het UWV.

3 jaar geleden

Reactie op Michelle0087

Tijdens je verlof krijg je volgens mij gewoon betaald via je werkgever en n ...
Ooohh, ja ben namelijk wel gewoon in loondienst. Zou het namelijk wel raar vinden als ik nu ineens een ander bedrag zou krijgen 🤔 achja ik wacht het af

3 jaar geleden

Reactie op Ayanna

Ooohh, ja ben namelijk wel gewoon in loondienst. Zou het namelijk wel raar ...
Dit verschilt dan wel want ik kreeg het bij de vorige zwangerschap rechtstreeks van het UWV en had een vast contract.

3 jaar geleden

Het is inderdaad een gemiddelde over een bepaalde periode. Dus je krijgt de ...
Het uwv keert een gemiddelde uit van het salaris van een jaar geleden. Meestal betalen werkgevers het verschil. Het kan gunstig zijn als je je werkgever verzoekt aan jou uit te keren. Dan krijgen zij uwv gedeelte.

3 jaar geleden

Reactie op miya20

Weet iemand of je de13e maand/eindejaarsuitkering uitbetaald krijgt?
Vanuit je werkgever wel.. niet vanuit het uwv

3 jaar geleden

Update: heb gewoon een loonstrook gekregen van m’n werkgever. Dus verwacht morgen gewoon de uitbetaling van m’n werkgever en dan zal het uwv wel aan hun betalen