10 Reacties

3 jaar geleden
Hier gaat de peuter door de week naar de kdv, dus heb dan alle rijd voor de kleine meid. In het weekend gaan we of op viste bij 1 van de ouders en toevallig morgen gaan we naar ballorig. Thuis gaan we kleien, kleuren, bouwen met blokken en spelen met de auto's.

3 jaar geleden
Boodschappen doen of even het dorp in idd naar de action ofzo. Helaas hier geen kinderboerderij in de buurt 🤷♀️
En naar de speeltuin natuurlijk. Verder is hier soms het ouder kind café wat erg leuk is voor de peiter
Maar ben zelf ook zoekende naar wat te doen waarbij hij z'n energie echt kwijt kan en ik niet mee hoef te doen 😅 dan valt een monkey town etc al af namelijk. Mag nog niet veel ivm de bekken

3 jaar geleden
Inderdaad speeltuin, kinderboerderij, bieb. En wij zijn ook al een paar keer naar het bos/park gegaan. Baby slaapt in de wagen, de oudste neemt haar natuurspeurboek mee. Zo heeft ze tijdens het wandelen ook iets concreets te doen (sticker plakken als ze een paddenstoel, spinnenweb etc heeft gevonden) en blijft ze redelijk bij mij in de buurt.

3 jaar geleden
Buiten huis: wandelen, speeltuin (er zijn er meerdere dichtbij dus we kunnen afwisselen), kinderboerderij (onze heeft ook een binnenruime met wat papegaaien en cavias maar vooral ook een lage kindertafel en stoeltjes en een berg speelgoed, wat hij onderhand leuker vind dan de diertjes), winkelcentrum. En soms op de koffie bij mn ouders of opa oid.
Binnen: verven, tekenen, hut bouwen.

3 jaar geleden
Hier gaan we (baby, dreumes van 20 maanden, hond en ik) elke dag naar de speeltuin, wandelen in het bos (hier om de hoek; eikeltjes en mooie blaadjes zoeken, bloemetjes ruiken en paddestoelen zoeken waar kabouters onder kunnen wonen). Ik neem een doek mee om de glijbaan, schommel etc droog te vegen. We zijn nu ook buiten aan het oefenen met verstoppertje (mn dochter denkt alleen nu nog als zij mij niet ziet dat ik haar ook niet zie).
Binnen gaan we tekenen, blokken torens maken, play dohen, thee kransje, even video bellen met opa en oma die dan kiekeboe spelen. En aan het einde van de dag is ze moe en mag ze heel pedagogisch onverantwoord Elmo kijken terwijl ik begin met het eten maken als de baby het toelaat. Tijdens de bv momenten gaan we boekje lezen (speur boeken zijn een hit).
Ik heb een regenjas en regenlaarsjes gekocht zodat we ook in de regen naar buiten kunnen (moet wel voor de hond). Dan gaat de kleine lekker in plassen springen.
Als ik had durven rijden dan hadden uitjes naar het aquarium, bezoek bij opa en oma/ vrienden, tuincentrum met kinderspeelparadijs me ook leuk geleken.
Hopelijk heb je er wat aan!