12 Reacties

10 maanden geleden

Jup hier ook. Op goede nachten is hij 2-3x wakker, op hele slechte nachten soms wel meer dan 15x. Gemiddeld denk ik 4-5. Heb je een partner? Dat is de reden dat wij het volhouden… s avonds vroeg naar bed, in het weekend mogen we allebei 1 dag ‘uitslapen’ en staat de ander met ze op. En verder goed communiceren wie er energie heeft/ even echt op is/ een drukke dag op werk voor de boeg heeft/ etc zodat je het beide vol houd…

10 maanden geleden

Ik heb wel een man maar hij is ook kapot. We wisselen de nacht ook af. De relatie is nu echt gevoelloos aan het worden. We houden van elkaar maar zijn zo moe. En vroeg naar bed gaan lukt niet. Je bent niet moe ofzo. Heel raar.

10 maanden geleden

Mijn zoontje sliep altijd aardig goed door. Soms tussendoor wakker voor een flesje maar sliep vrij vlot weer in. Nou dus niet meer. Standaard wakker wanneer ik naar bed ga, slaapt daarvoor ook heel lichtjes. Opzich kan ik me hierbij nog neerleggen, maar hij is gerust dan ook nog een uur wakker. Ik begin inmiddels wel een beetje op te raken 😅. Gelukkig slaapt hij wel door vanaf het moment dat hij eindelijk weer in slaap is gevallen.

10 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Ik heb wel een man maar hij is ook kapot. We wisselen de nacht ook af. De r ...
Oh tjah ik ben s avonds wel moe… maar niet als ik tv ga kijken of op mn telefoon ga scrollen dan heb ik geen zin om op te staan en naar bed te gaan. Dus mijn tip zou toch zijn na het naar bed brengen van de kinderen geen tv/telefoon meer en lekker zo snel mogelijk ook in bed gaan liggen. Ook beter voor onze relatie, als we nog niet supersuper moe zijn knuffelen en kletsen we even, hebben ook ineens weer vaker dan de zin en energie voor seks. En daarna slaap ik sowieso altijd makkelijk in 😬.

10 maanden geleden

De nachten gaan hier ook verschrikkelijk slecht. Ze heeft een tijdje (2 maanden) doorgeslapen sindsdien gaat het van kwaad naar erger. Eerst enkel terug een flesje. Nu elke paar uur krijsend wakker en wordt alleen maar rustig in de armen en nadien nog zeker half uur hand op haar houden anders zijn we terug bij af. We zijn volledig op. In januari gaat mijn man regelmatig op zakenreis en dan sta ik er alleen voor en dat bezorgt me enorm veel stress en angst momenteel

10 maanden geleden

Reactie op Saskia__

Jup hier ook. Op goede nachten is hij 2-3x wakker, op hele slechte nachten ...
Dit hebben wij ook! En het bizarre is dat hij bij mijn schoonouders echt best goed slaapt; soms 1 keer maar wakker in een hele nacht, soms wel vier keer maar dan is even een hand op z’n rug voldoende om weer verder te slapen. Geen idee waar het aan ligt, we doen alles ‘hetzelfde’, hebben dat uitgebreid besproken. Bij ons zijn de ‘goede’ nachten op 1 hand te tellen, en hij is 16 maanden. Daarbij is een goede nacht als hij 4 uur achter elkaar slaapt. Dan zijn we enorm blij! Het is echt heel pittig ja! Sterkte allemaal🍀

10 maanden geleden

Reactie op IC8823

Dit hebben wij ook! En het bizarre is dat hij bij mijn schoonouders echt b ...
Ja 4 uur is een luxe he. Echt niet normaal dit, als ik helemaal weer op ben krijg ik gelijk paniek als ik aan een tweede denk. Maar we hebben zoveel liefde nog te geven 😍😢

10 maanden geleden

Hier ook een nachtbraker! Geen tips bovenop wat al is gezegd, maar wel fijn om te lezen dat we niet de enigen zijn en dat geldt dus ook voor jullie 😘

10 maanden geleden

Totaal 2x doorgeslapen.. wij doen aan cosleeping en bedsharing, daardoor krijg ik nog wel iets slaap. Maar uitgerust voelen, nee geen idee meer hoe dat voelt. Inderdaad, de liefde laat dat ik het volhoud.

10 maanden geleden

Hier hebben we ook een nachtbraker. Hij is nu 15 maanden en heeft nog nooit doorgeslapen. Ik geef nog bv in de nacht, dus ik doe de nacht zo goed als alleen. Hij slaapt het snelst door als hij even een slokje melk krijgt, maar komt wel 2 tot 4 keer in de nacht. Mijn man is vaak lang bezig om hem weer in slaap te krijgen, dus doe ik het. Dit is natuurlijk ook een keuze van ons, maar maakt het niet minder pittig. Mijn man zijn wekker gaat ook om 5u, dus als ons zoontje vroeg wakker is (wat de laatste weken vaak gebeurt), kan ik ook niet uitslapen. De afgelopen twee maanden ben ik af en aan ziek geweest, dus ik val nu vaak om 20u al in slaap 😴 . Ik heb de cursus van liefde van een moeder gedaan en dit heeft me mentaal wel veel rust gegeven. Misschien helpt jou dit ook?

10 maanden geleden

Bij ons was het ook zo erg en het werd eigenlijk ook steeds erger, 15 maanden lang en toen kon ik niet meer. We zijn toen de Ferber methode gaan doen. Hier was ik eerst fel op tegen want ik wilde mijn kind niet laten huilen, al was het maar een paar minuten, maar ten einde raad toch geprobeerd. Eerste avond was niet leuk, tweede dag al veel beter en vanaf de derde dag heeft hij elke nacht van 19 tot 6:30 geslapen (inmiddels al een maand). Hij is niet overstuur, hij gaat rustig slapen, huilt nooit meer en als hij wel huilt dan gaan we hem troosten. Ik weet dat de meningen hier erg over verdeeld zijn, ik was ook fel tegenstander, maar het heeft hier echt gigantisch geholpen. Zowel voor mijn zoon als ons want onze relatie was niks meer waard, ik als moeder kon niets meer van moeheid etc. Maargoed, je moet er wel achter staan natuurlijk, in ieder geval sterkte want het is echt beroerd die nachten 😘

10 maanden geleden

Reactie op Llamallama

Bij ons was het ook zo erg en het werd eigenlijk ook steeds erger, 15 maand ...
Wij hebben dit bij de 8 maanden ook gedaan op advies van een slaap verpleegkundige van het consultatiebureau. Met precies hetzelfde resultaat! Eerste nacht heel pittig, tweede nacht beter en derde nacht doorslapen. Nooit geen problemen meer gehad (op af en toe een nachtmerrie of bij een oorontsteking na)! Hier heeft het dus ook echt geweldig geholpen!