16 Reacties

één jaar geleden

Ik heb dit ook heel erg ook van eind september. Ze komt heel vaak voor te drinken, waar door ze nu ook egt super volle luiers heeft en hierdoor ook soms helemaal nat word. Eerst deed mijn dochter dit helemaal niet..

één jaar geleden

Hier ook 1 jaar sinds midden september en weer vraag om melk af en toe snachts. Had mijn oudste ook op die leeftijd. Hij krijgt een klein beetje en slaapt weer lekker verder.

één jaar geleden

Mijn dochter is 20 september 1 jaar geworden. Heb ook hetzelfde probleem. Ik geef nog borstvoeding sochtends en savonds, maar ze komt ineens ook nu 2x in de nacht en wil dan inderdaad alleen maar drinken. Wat zou het kunnen zijn?

één jaar geleden

Ja hier ook herkenbaar.. zal hopelijk een fase zijn!

één jaar geleden

Fijn om te lezen dat het niet alleen hier is! Ze slaapt inderdaad snel verder zodra zij een beetje bij mij drinkt. Maar echt wel meer dan dat zij eerst kwam. Ik twijfel ook of ik gewoon een klein flesje normale melk o.i.d moet geven in plaats van de borst, maar de borst is wel het meest gemakkelijk zo in de nacht. Zo val ik zelf ook weer het snelst in slaap haha.

één jaar geleden

Hier hetzelfde!

één jaar geleden

Ons zoontje krijgt kunstvoeding maar komt sinds een maand ongeveer weer elke nacht voor een extra fles, soms zelfs 2. Plus hij krijgt savonds 2 flessen van 250 (om 20:00 en 23;00).. Hij heeft reuze trek🤣 en sochtends krijgt hij standaard rond 11 nog 210ml

één jaar geleden

Ja hier ook! Ik had gegoogled en las wat over de 12 maanden slaapregressie

één jaar geleden

Reactie op Kimannelise

Ons zoontje krijgt kunstvoeding maar komt sinds een maand ongeveer weer elk ...
Hoi, mag ik hoeveel ml je kleintje drinkt op een hele dag? Mijn dochter drinkt ook nogsteeds in de nacht 2 flessen en voor het slapen+dutjes ook nog. Wel kleine flessen. Ong 600 a 700ml op een dag. Dat is de dubbele van wat ze 'moet' krijgen dus voel me wel eens onzeker/slecht hierover. Maar ze lijkt het nodig te hebben.. 🙄

één jaar geleden

Hier ook! (& zo blij om te lezen dat er nog meer mama’s nog ‘ s nachts bv geven)

één jaar geleden

Reactie op Leonie1990

Ja hier ook! Ik had gegoogled en las wat over de 12 maanden slaapregressie
Daar heb in inderdaad ook over gelezen, dacht toch even kijken of er meer mama’s zijn die dit ervaren

één jaar geleden

Reactie op lhp

Hier ook! (& zo blij om te lezen dat er nog meer mama’s nog ‘ s nachts ...
Ja daar ben ik ook blij om! Ik krijg soms het idee door gesprekken dat het raar is dat ons dochtertje nog niet doorslaapt en dat ze nog bv krijgt in de nacht.

één jaar geleden

Reactie op Sharmaine21

Ja daar ben ik ook blij om! Ik krijg soms het idee door gesprekken dat het ...
Nou precies dit! “Oh op die leeftijd horen ze al door te slapen toch!?” Zelfs het CB adviseerde om snachts geen borst meer te geven, om doorslapen te stimuleren. Dit voelde voor ons niet goed.. en ondanks dat ik weet mij niet teveel aan te trekken van anderen, word ik hier toch onzeker van.. onze dochter komt nu weer vaker snachts, ook om gewoon te sabbelen aan de borst. Ze wordt boos als ik het weiger en valt snel in slaap als ik het wel geef. Ze slaapt ook regelmatig tussen ons in en weet inmiddels zelf de borst te vinden. Lastig om het dan te weigeren. Wat zouden jullie doen / wat doen jullie dan?

één jaar geleden

Reactie op Seppe88

Nou precies dit! “Oh op die leeftijd horen ze al door te slapen toch!?” Zel ...
Ja dat hoor je inderdaad veel, en ondanks dat je het je niet wilt aantrekken (en dat lukt vaak ook wel) kun je er toch af en toe onzeker van worden! Wat adviseerde het cb verder? Want als je het niet geeft heb je een verdrietig/boos kindje haha. Ik heb het idee dat onze meid dat ook doet, af en toe even sabbelen en een mini slokje voor even die geborgenheid. Probeer haar dan even de speen te geven maar als zij dan zo boos wordt dan geef ik er toch maar aan toe en dan valt ze heel snel in slaap. Bij ons slaapt ze nu ook nog wat vaker tussen ons in, dan vindt zij zelf de borst en valt zij (maar ook ik) weer snel in slaap. Ik weet ook niet zo goed wat ik anders moet doen, misschien een flesje melk? Ik wil haar ook niet lang laten huilen 🫢

één jaar geleden

Reactie op Seppe88

Nou precies dit! “Oh op die leeftijd horen ze al door te slapen toch!?” Zel ...
Zolang de nachtvoeding voor jou oké is, is het goed toch? Wij zeiden bij CB dat ze nog twee nachtvoedingen krijgt maar we dat prima vinden, toen zeiden ze dat als we er later misschien wel tips voor willen ze die hebben. 🤷🏼‍♀️ Ik probeer wel echt minimaal 3 uur tussen te voedingen te houden, dus als ze eerder wakker is dan troost ik haar met een speen, door haar vast te houden en een liedje voor haar te neuriën. Meestal werkt dat, soms niet en dan geef ik maar gewoon de borst. 😅

één jaar geleden

Reactie op Sharmaine21

Ja dat hoor je inderdaad veel, en ondanks dat je het je niet wilt aantrekke ...
Ja het cb zei dat het dan een paar nachten doorbijten is, maar dat ze uiteindelijk dan door zal gaan slapen, omdat de borst gewenning geworden is. Ook adviseerden ze ons om te troosten in het bedje en niet op te pakken, maar dat is niet te doen. Dan is ze heel erg overstuur. Dus het paste niet bij ons en we hebben het advies niet opgevolgd. “Fijn” dat jij het herkent, ondanks dat het voor jou vervelend is natuurlijk. Een flesje melk zou ik persoonlijk niet doen, dan vul je het ene ding met het andere, en moet je dit misschien weer afleren. Dan denk ik dat je net zo goed even de borst kan geven en verder slapen, is sneller en blijkbaar ook waar je kindje behoefte aan heeft..