Vanaf wanneer had jullie kleintje vaste ontlasting?
Ons zoontje wordt eind september 2 jaar en heeft eigenlijk nooit vaste ontlasting. Het is nog altijd dun en je ziet vaak stukjes van de voeding er nog in. Komende week ga ik ook het consultatiebureau vragen om advies maar ben toch even benieuwd of dit vaker voorkomt. Hij heeft verder geen andere klachten. Eet en drinkt goed, voldoende vezels en fruit. En is goed op gewicht.
Het is ons eerste kindje dus weet niet helemaal zeker of dit wel normaal is.
Hier ook een brei in de luier, maar ik moet wel zeggen wanneer hij per ongeluk poept zonder luier om dat het er als een normale drol uit ziet. En stukjes ook wel, maar verschilt per dag, heeft hij veel sperziebonen heeft gegeten zie ik dat wel terug zegmaar.
Maar ik kan me voorstellen dat het bij ons ook zo is als je bijv niet goed kauwt, maarja je eigen poep bekijk je niet van zo dichtbij 😂
Ik weet het precieze moment niet meer, maar ik denk wel rond de 1 jaar ongeveer.
Ik hoor het vaker voorbij komen dat kindjes nooit vaste ontlasting hebben. Maar ik zou het zeker bespreken bij het consultatiebureau komende week!
Hier is het ook vaak een brei. Soms wel een stevige vooral als die in het potje is.
Ze poept vaak s. Morgens in bed dus denk door liggen +plassen het ook niet vast blijft