24 Reacties

één jaar geleden

Elk kindje volgt zijn/haar eigen pad! Geen paniek, ons kereltje kan het soms op 1 slaapje maar over het algemeen heeft die er nog 2 nodig

één jaar geleden

Mijn dochter is 1 jaar en 2 maanden en doet ook nog 2 slaapjes, ze heeft dit echt gewoon nodig. Go with the flow, je kindje geeft het vanzelf aan wanneer het niet meer nodig is 😃

één jaar geleden

Onze zoon is 13 maanden en ook nog 2 slaapjes. Rond 11 uur een korte van half uur en rond 14 slaapt hij 2 uur.

één jaar geleden

Wij doen over het algemeen maar 1 slaapje, omdat we merken dat hij ook niet meer nodig heeft. Maar soms zijn er dagen (zoals vandaag, maar dat komt denk ik ook omdat hij ziek is geweest) dat hij er wel 2 nodig heeft. Ik kijk altijd in de ochtend hoe hij zich voelt. Ook gaat hij sinds 2 maandjes 1 dag naar de opvang en daar merken we door al de prikkels, dat hij daar sws 2 slaapjes nodig heeft. Wat ze hier al zeggen. Gewoon naar je kindje kijken. Als zij 2 slaapjes nodig heeft, heeft zij 2 slaapjes nodig. 😊

één jaar geleden

Die van mij doet er ook 2, van anderhalf uur per dut. Heeft ie echt nodig

één jaar geleden

Die van ons slaapt vooralsnog ook twee keer. Wil soms wel anders maar zonder redt hij het gewoon nog niet elke dag. Het is echt niet afwijkend hoor! Zeker tot 18 maanden zijn er nog kinderen die 2 dutjes doen per dag. Het ligt ook helemaal aan hoeveel uur je kindje nodig heeft en hoeveel er in de nacht en de dutjes samen geslapen wordt. Ik zou er niet onzeker over zijn maar lekker je kindje volgen.

één jaar geleden

Ja hoor! Mijn dochtertje is nu 14 maanden en zou opzich best prima functioneren op 1 slaapje. We hebben dit al enkele keren gehad omdat het die dagen niet lukte ivm verplichtingen buitenshuis. Echter doet ze het echt stukken beter op 2 slaapjes! Vooral als ze op de opvang is, dan is ze gewoon echt snel heel moe van alle prikkels en slaapt ze rustig 2 dutjes van 1 tot 1.5 uur. Ik merk nu wel dat als we thuis rustige dagen hebben ze in de ochtend wel wat langer wakker kan blijven, dus wellicht dat we het binnenkort eens proberen hoe het met 1 slaapje gaat.

één jaar geleden

Dat is helemaal prima nog hoor! Mijn kleine meid heeft ook echt nog nood aan 2 slaapjes. Mijn oudste had dit tot ongeveer 16 maanden nog nodig! Lekker jouw eigen kind hierin volgen hoor 😃. Je merkt gauw genoeg wanneer 1 slaapje beter is dan 2.

één jaar geleden

Ja, hier ook hoor! Ze slaapt in de ochtend vaan 1,5 a 2 uur en in de middag vaak ook nog een uur. Als ze op een dag dat ze thuis blijft met papa of mij slaapt ze soms uit tot 9 uur en dan slaapt ze soms wel maar 1x overdag. Ze is dan vaak wel om 18u al weer kapot en gaat dan extra vroeg naar bed

één jaar geleden

Oh wij zitten ook nog op twee. En twee flinke ook. Alles op z'n tijd, geniet van de rust zou ik zeggen

één jaar geleden

Ik volg geen boekje of wat dan ook. Ik kijk naar mijn kind en gelukkig doe jij dat ook 😍. Soms doet mijn zoontje 2 slaapjes, soms 1... Soms 2 kleintjes en soms weer 1 grote.. ligt er maar net aan wat hij op een dag gedaan heeft en hoeveel prikkels hij heeft gehad. Ik volg hem ik wat hij aangeeft. Het is zo in ieder geval altijd een blij ei 😅

één jaar geleden

Hier ook nog twee. Hij is rond half 7 wakker en wil dan echt om 9.00/9.30 wel weer naar bed. Dat slaapje is dan vaak lang en dan nog kort in de middag. Ik denk dat hij 1 slaapje prima zou kunnen maar het lukt me niet dat ochtend slaapje later te krijgen.

één jaar geleden

Hier ook nog vaak 2x 1,5u Ze slaapt nu meer dan maanden geleden 😂

één jaar geleden

Nee hoor! Kan hier ook echt nog niet zonder 2 dutjes.

één jaar geleden

Hier ook! Ochtend halfuur en middag 2 uur. Tussen 13 en 18 maanden gaan de meeste over van 2 naar 1 dutje dus volgens mij heel erg normaal :)

één jaar geleden

Hier ook 2 dutjes. Die kleintjes hebben nog hun slaap nodig, dus geen zorgen bij extra slaap

één jaar geleden

Ohh lieverd!! Geen zorgen!! Dat kan nog heel lang duren.

één jaar geleden

Ligt hier er ook aan hoe laat ze wakker wordt 's morgens! Vorige week werd ze een aantal dagen tussen 7.30 uur en 8 uur wakker en toen hield ze het beter vol tot 12.00 uur. Deze week weer elke keer tussen 5.30 uur en 6 uur, dus dan heeft ze wel 2 dutjes nodig. Goooo with the flow dan maar 🧘🏼‍♀️

één jaar geleden

Als ze te vroeg wakker is leg ik ze toch nog om 9u in bed voor een powernapje van 20 min; op de opvang doen ze normaal nog maar 1 dut vandaar dat we het vorige week gestart zijn.

één jaar geleden

Yes hier ook nog 2 dutjes. Ze is vaak rond 6/6:30 wakker en dan gaat ze weer rond 8:30 naar bed. Als ze wakker is 4 uur daarna het tweede slaapje. Dan komt het mooi uit met het avond slaapje. Ik probeer die 2 dutjes ook zo lang mogelijk vol te houden