6 Reacties
VRIEND
10 maanden geleden
Ik merk hier ook wel veranderingen. Middag slaapje is moeilijker en slaapjes worden wat korter. Hij zit ene beetje tussen 2 en 1 slaapje in, alleen is hij meestal net te vroeg wakker om het op 1 slaapje vol te houden. Ik probeer nu het ochtend slaapje Max 30-45 min en ongeveer 3 uur nadat hij wakker was. Dan lukt het middag slaapje wat makkelijker
10 maanden geleden
Ja hier ook sinds een paar week wat veranderingen. Tussendoor is ons zoontje ook ziek geweest wat dan natuurlijk ook niet meehelpt. Veel van hetzelfde wat jij omschrijft merken wij ook. Ik denk dat hij weer een slaapregressie heeft. Ons zoontje pikt eigenlijk alle slaapregressies mee 😅 je kan de klok er haast op gelijk zetten. Wij geven hem ook net als jij de nabijheid die hij zoekt bij slapen en als het in de nacht echt niet meer gaat in het ledikant komt hij ook bij ons verder slapen. De vorige keren ging het na de regressie gewoon weer goed dus hopelijk binnenkort ook weer. Hopelijk bij jou ook! Komt vast goed.
10 maanden geleden
Wij merken het hier ook sinds een aantal weken. Als we er bij zitten gaat het opzich wel, maar zodra we weg lopen en hij hoort ons weg gaan raakt die helemaal in paniek.
Flesje, speentje, knuffeltje niks lijkt te werken.
Hij heeft ook wel last van doorkomende tandjes en is best vaak ziek, maar ik heb het idee dat het vooral verlatingsangst is. Hij heeft dit nooit eerder gehad.
Voorheen konden we hem wakker weg leggen en lag hij gerust nog een half uur te spelen.
Ook als hij in de nacht wakker wordt is die gelijk in paniek en valt die moeilijk weer in slaap.
10 maanden geleden
Wij hebben dit een paar maanden terug ook gehad. Dochter is nu ook 15 maanden. Het begon met ongeveer 11 maanden en telkens helemaal overstuur als we wegliepen. We hebben haar bedje toen buj ons op de kamer gezet. Tussendoor is het hysterische huilen wel een paar keer gestopt en weer begonnen maar we hebben het bedje laten staan want ook een aantal keer ziek geweest en tandjes.. het duurde maar en het duurde maar. Sinds gister ligt ze weer in haar eigen kamer en het lijkt even wennen maar t gaat wel weer. Ze slaapt door. Volgens mij is het gewoon een fase waarin je het beste je kindje kan volgen. Hij heeft je nu gewoon even nodig, gaat wel weer over. Succes mama! Hopelijk gaat het snel over want het kan best pittig zijn.
10 maanden geleden
Update: bedje is alweer terug bij ons op de kamer🥲 ik probeer maar gewoon flexibel te zijn en met haar mee te bewegen. ✨alles is een fase, ooit komt het goed✨ (😵💫😵💫😵💫)