Mijn zoontje is nu 15 maanden, en ik denk dat sinds 1,5 maand er.wat veranderingen zijn met slapen.
Voorheen kon ik hem makkelijk wakker wegleggen maar eerst begon het met avond meer huilen. Als ik er dan even bij blijf zitten dan sliep hij snel. Hij heeft de afgelopen periode veel tanden erbij gekregen dus dacht dat het daarmee te maken had.
Nu merk ik dat hij ook overdag, hij doet nog 2 slaapjes ochtend 45 min en middag 1,5 uur moeit krijgt met inslapen en moet ik er ook bij blijven zitten.
Ik wil.hem niet laten huilen, dat voelt niet goed.
Opzich is het natuurlijk niet zo erg om er even bij te blijven maar het begon met 10 min en is nu wel 30 min.
Als hij eenmaal slaapt s avonds dan slaapt hij wel weer rustig, was ook een tijdje onrustig in de avond dat is weer weg
Als hij 's nachts een keer wakker wordt neem ik hem bij me in bed en slapen we samen verder. Ik ben alleenstaand moeder en heb mijn nachtrust nodig. Dit is voor ons beide de beste manier om goed te slapen. Maar waar hij 1,5 maand geleden 1 hooguit 2 keer per week bij bij belande is het nu eigenlijk altijd. Ik dacht eerst ook dat het lag aan de tanden en hij is ook ziek geweest maar het blijft nu wel.echt lang zo.
Mijn vraag is zien jullie ook verandering rond deze periode en komt het vanzelf wel weer goed of "moet" ik als ik wat wil veranderen dingen anders aanpakken.
Ik vind het lastig opzich heb ik geen problemen met erbij zitten en het samen slapen, maar ergens zit er toch steeds een stemmetje die zegt is dit wel goed, wordt hij niet te afhankelijk.
Naja al.met al een heel.verhaal.