15 Reacties
7 maanden geleden
Ik heb hier geen ervaring mee. Ik wil alleen even zeggen wat goed dat je zo vroeg al hulp zoekt. Ik werk in het onderwijs en het allerergste zijn de ouders die het niet willen erkennen. Het kindje krijgt niet de juiste hulp en het wordt dan alleen maar moeilijker om hem/haar goed te begeleiden. Dus mama succes en wat de uitkomst ook is, je doet het heel goed. ❤️
7 maanden geleden
Reactie op Mysecret
Ik heb hier geen ervaring mee. Ik wil alleen even zeggen wat goed dat je zo ...
Wat een lieve fijne reactie, dankjewel❤️
7 maanden geleden
Reactie op Mysecret
We moeten elkaar een beetje supporten hé. Het is al zwaar genoeg. En it tak ...
Zo is het echt❤️❤️
7 maanden geleden
Reactie op IkPien
Misschien heel kort door de bocht, maar hebben jullie de oren ook goed late ...
Dankjewel! Ik hoop gewoon dat wat de uitslag ook mogen zijn dat het consultatiebureau goede tips heeft om zijn sociale en taal ontwikkeling te stimuleren..
Nee, dat hebben wij nog niet laten onderzoeken, maar ik zal dat zeker even aankaarten ook bij het consultatiebureau of er naar zijn oortjes gekeken kan worden.
7 maanden geleden
Reactie op npj1986
Ik moet bij t verhaal ook aan de oren denken
Wij hebben 2 Mei een afspraak bij het consultatiebureau, ik ga zeker ook vragen naar de oortjes. Afgelopen weken enorme vooruitgang gezien 🙏 Van stille periode naar ineens veel woordjes proberen te zeggen, veel nieuwe klanken en hij zegt vaak die en soms ja. Ook kijkt hij ons ineens weer meer aan en hij is begonnen met klappen in zijn handjes, wijzen niet. Dus ik hoop echt dat het misschien toch meevalt 🙏
Hij is enorm aan het veranderen momenteel, zoekt ook heel veel interactie met ons, wil eigenlijk de hele dag aandacht. Ook kijkt hijj nu soms wel op als wij hem roepen, wel in combinatie met, Logan rijstewafel, of Logan koekje? Ook eet hij ineens extreem goed en vindt alles lekker, waar hij eerst kieskeurig was..
We zijn zeer verbaasd hoe een kindje zoveel kan veranderen in korte tijd 🙏
6 maanden geleden
Reactie op momy2022E
Hoi lieve mama,
Hoe is jullie afspraak afgelopen
Hoi☺️
Bij het cb vinden ze hem nog erg jong en ze deden een testje met blokjes geven
geven en daarin maakte hij wel contact, gaf het blokje terug, maakte oogcontact etc. Maar op mijn aandringen krijgen wij volgende week eindelijk de logopedist langs en zelf heb ik wel echt het vermoeden dat hij licht autistisch is.. Bepaalde trekjes die ik terugzie in video's online van autistische kindjes en nu mijn jongste zoontje 5 maanden is worden de verschillen tussen beiden groter en duidelijker.
Ik ben daarom ook begonnen met mij te verdiepen in early intervention en ik probeer daar dingen al van toe te passen
één maand geleden
Hi 😊 Inmiddels zijn wij door het cb doorgestuurd naar accare voor onze zoon. Hij is nu net 2 jaar oud . Er is een wachtlijst van 5 maanden en we zijn doorgestuurd in augustus, logopedie begint wel volgende week dus dat is heel erg fijn! De logopedist die destijds langskwam was enkel voor het doorsturen naar het gehooronderzoek.
Verder is ons vermoeden nog steeds hetzelfde, al maakt hij sociaal gelukkig wel stappen, maar niet te vergelijken met onze andere zoon van 10 maand.
Hij praat nog steeds niet, maar verstaat wel veel en gebruikt veel hand leading om duidelijk te maken wat hij wil.
Ik ben heel benieuwd naar de begeleiding vanuit accare straks, erg blij dat we zijn doorgestuurd al duurt het allemaal erg lang. Overal enorme wachtlijsten