10 Reacties
één jaar geleden
Persoonlijk vind ik het niet zo vreemd dat een kindje zijn of haar moeder nodig heeft en geloof ik niet zo in gewend raken aan veel liefde van der moeder.
Zelf heb ik daar geen problemen mee en wieg ik der op zo'n moment in slaap. Onze dochter valt nog vaak aan de borst in slaap en als het niet aan de borst is wordt ze gewiegd. Ze is nog nooit "zelfstandig" in slaap gevallen. Naar mijn mening komt dat vanzelf voordat ze 20 is.
Dit is absoluut geen verwijt hoor, meer iets van: wees niet bang dat ze gewend raakt aan iets waar ze gewoon behoefte aan heeft. Je doet het hartstikke goed!! Sterkte! Want het is soms wel uitputtend (als dat het juiste woord is). ;)
één jaar geleden
Hier ook, ze is nu 14.5 maanden. Viel zelf in slaap, maar tot kort moeten we haar weer in slaap wiegen. Ik denk dan maar dat ze het nodig heeft en eerder is het ook goedgekomen.
één jaar geleden
Hier ook drama overdag.
Maar in slaap wiegen werkt hier dus niet.. meestal werkt bij hem zitten en zijn ruggetje aaien wel, gelukkig.
Ik weet van m’n dochter gelukkig dat dit een fase is.
één jaar geleden
Ohh wat vervelend! Ik heb geen concrete tips. Wel houd ik mezelf in zulke situaties voor dat ik het onwijs ga missen als ze me straks op een dag níet meer nodig heeft en de periode dat ze me wel nodig heeft eigenlijk relatief zo kort is dat ik er graag voor haar ben. Ik zit er dan ook naast als ze aangeeft dat ze dat even nodig heeft. Wij draaien overigens al vanaf de geboorte één specifiek liedje dat voor haar heel herkenbaar is. Daar wordt ze vaak rustig van als andere dingen niet meer helpen en het helpt haar ook geregeld in slaap te komen. Soms laat ik dat liedje zelfs gewoon alleen afspelen vanuit de gang en dan is het al voldoende; er is dan iets vertrouwds heel dicht bij haar. Succes! 🌼
één jaar geleden
Onze zoon slaapt op ons bed overdag. Hij kan ook niet zelfstandig in slaap vallen. We liggen er dan bij tot dat hij slaapt en kunnen dan naar beneden. Wel met de nodige beschermingsmaatregelen zodat hij niet uit bed kan rollen/vallen. Op deze manier krijgen we zelf ook even wat rust. En zelf vind ik het ook heel fijn om dit momentje van knuffelen te hebben met hem! Worden al zo snel groot..
één jaar geleden
Hier ook een kindje dat zich zeer bewust is van z’n omgeving en ben daarom blij dat we het vloerbed enkele maanden geleden geïntroduceerd hebben. We gaan er naast liggen totdat hij echt goed in slaap is en gaan dan weg. Dat haalt de lading er wel een beetje af van het wegleggen of met een arm door de spijlen om dichtbij te kunnen zijn.
Maar snap dat een vloerbed niet voor elk kindje en situatie gaat werken.
Intussen wel al een tijd slaap regressie hier. Wil maar 1x iets van 45min slapen momenteel. Hopelijk gaat dit snel beter.
één jaar geleden
Reactie op Margaret81
Hier ook een kindje dat zich zeer bewust is van z’n omgeving en ben daarom ...
Welke hebben jullie gekocht?
één jaar geleden
Reactie op 2Cultures1Baby
Welke hebben jullie gekocht?
Montessori vloerbed POPPY van Petit Puk. Zonder huisje erop (leek me juist zo leuk met huisje) want z’n kamer heeft een schuin dak. Je krijgt het als een klein en lang pakket aangeleverd en je moet alle katjes er zelf in zette 🙈 maar is wel een mooi bed. We hebben gekozen voor 1 meter breed . Het kan nog breder. Je kunt er dan zelf gemakkelijk bij liggen.
één jaar geleden
Hier exact hetzelfde sinds ongeveer 2.5maand. Zoontje is nu 14 maanden. Viel voorheen altijd zelfstandig in slaap maar heeft het nu ieder slaapje, zowel overdag als voor nacht, nodig dat je hem vast houdt tot hij slaapt.
Heb me ook druk gemaakt om de gewenning maar het is ook even zoals het is. Hij heeft ons nu duidelijk nodig en dan zijn we er voor hem. Eerder hebben we deze fases ook gehad (wel korter) maar gingen ze vanzelf weer over.
één jaar geleden
Reactie op Margaret81
Montessori vloerbed POPPY van Petit Puk. Zonder huisje erop (leek me juist ...
Katjes = latjes. En zetten met een N.