19 Reacties

één jaar geleden

Zachte kaki, framboos, meloen, manderijnenpartjes in drieën gesneden. Sinaasappel zelfde kleine stukjes. Ik kijk vooral wat er in de aanbieding is. Mijn zoontje heeft al bijna een heel geitje. Mijn dochter van 4 har rond die leeftijd ook nog maar 2 onder en 1 boven, maar kon haar goed uit de voeten maken door het met de tandvlees te vermalen.

één jaar geleden

Gebitje*

één jaar geleden

Ik geef mijn dochter eigenlijk alles wat ik zelf eet qua fruit en groente 😃.

één jaar geleden

Frambozen en druiven (gesneden in kwarten) zijn hier een groot succes!

één jaar geleden

Mijn zoon krijgt gewoon alles wat we in huis hebben, ook al voor die tanden kreeg (nu nog steeds maar 2). Ze vermalen het met hun tandvlees, dus gaat prima zonder tanden

één jaar geleden

Misschien team loedermoeder hier, maar ik geef ook soms nog wel eens een potje of een knijpfruitje. Vooral omdat vers fruit vaak uitgespuugd en weggooid wordt. Maar banaan blijft dan wel favoriet. Maar soms ook perzik/pruim/net wat er in de winkel ligt of in de aanbieding is.

één jaar geleden

Onze dochter is nu 14 maanden en heeft slechts 2 tandjes, maar ze krijgt echt alles weg hoor! Die kleintjes gebruiken niet alleen hun tandjes maar ook hun kaken en worden daar heel behendig in. Zo is ze echt verzot op appel in stukjes. En ook van een hele ongeschilde appel kan ze al stukjes afbijten. Bijkomend voordeel, dit duurt wel wat langer dus een hele appel is top om haar voor een langere tijd te vermaken🙈

één jaar geleden

Frambozen, kiwi, mandarijn, druif (wel in 4 stukjes) en banaan vooral hier

één jaar geleden

Mango uit de vriezer is ook een goeie! Worden lekker zacht na ontdooien en zo heb je altijd wat in huis

één jaar geleden

Ik geef eigenlijk alles wat ik ook eet. Alleen qua kosten is het daarom niet veel gavarieerd. En jammer genoeg ook snel een knijpfruitje omdat het niet eens een paar dagen kan liggen want dan rot het alweer.

één jaar geleden

Het meest populair: Banaan, dat is super snel want je hoeft alleen te pellen en die eet ze dan zo uit het vuistje. Druiven, even in vieren snijden, is ook snel gebeurd. Blauwe bessen (pletten met een vork). Mandarijnen. Sinaasappel (uitsnijden zonder velletjes, dat is wel wat meer werk. Nectarine, peer, perzik (goed rijp). Verder maak ik vaak smoothies voor mezelf, dat is ook altijd een succes bij de kleine. Favoriet is banaan, diepvries mango en ananas, sinaasappelsap (ik doe uit pak voor het gemak), en een handje spinazie. Door het diepvries fruit hoef je niks te schillen of snijden. Ik maak het vaak ook meteen voor de volgende dag

één jaar geleden

Hier 2 tandjes onder echt door, en 2 boven komen door (niet de Voortanden). Bijna al het fruit, alleen geen stukken appel. We laten het fruit echt zacht worden. Appel alleen als het gekookt is. Ze eet: manderijn, minola, kiwi, banaan, peer, aardbeien, nectarine, perzik, frambozen, pruimen. Op de opvang ook avocado's. Meloen lukt ook. Ze kunnen best veel vermalen met de kaken. Paprika stukjes gaan er ook in

één jaar geleden

Een vraag aan degene die mandarijn/sinaasappel geven. Hoe geven jullie dit? Het lijkt mij spannend met dat velletje, maar het is wel lekker fruit natuurlijk!

één jaar geleden

Reactie op Tg2

Een vraag aan degene die mandarijn/sinaasappel geven. Hoe geven jullie dit? ...
Manderijn gewoon in partjes. Helemaal in het begin zonder vel, daarna opengesneden en nu zo. Sinaasappel vaak een partje in stukjes. Die vind ik toch wel groot zo zonder veel tandjes.

één jaar geleden

Fijn om jullie reacties te lezen. Ik denk dat ik gewoon te voorzichtig ben. Onze oudste had gewoon veel meer tanden toen ie 1 was😅

één jaar geleden

Hier krijgt hij alles wat er in de fruitschaal ligt. Als het hard is rasp (bv appel of harde peer) ik het. En dan kan hij dat ook eten.

één jaar geleden

Reactie op Tg2

Een vraag aan degene die mandarijn/sinaasappel geven. Hoe geven jullie dit? ...
Bij sinaasappel snijd ik ze zo uit dat je stukjes zonder velletjes hebt. Zo vind ik het zelf ook veel lekkerder 😀 mandarijn gewoon partjes halveren, die velletjes zijn veel zachter.

één jaar geleden

Hier graag aarbeien, kiwi, banaan, blauwe bessen (in tweeen), druiven (in tweeen), frambozen, mandarijn en sinaasappel (in stukjes).

één jaar geleden

Blauwe bessen (gewoon even plat maken met je vinger), mango, druiven (in 4en gesneden) en watermeloen is hier ook een favoriet!