14 Reacties

3 jaar geleden

Ik hoorde dat nutrilon en kruidvat merk ook hetzelfde zijn en scheelt veel geld! Ze mogen niet hele andere producten er zomaar in stoppen en het dus gewoon merk naam is.

3 jaar geleden

Wij gebruiken Hero, en ben er tevreden over. Volgens mij moet in elke babyvoeding alles hetzelfde zijn! Je betaald voor de naam. Er is een aflevering over gemaakt bij keuringsdienst van waarde. Over overstappen kan ik je niet helpen. Wij gebruiken Hero vanaf het begin.

3 jaar geleden

Er is een uitzending geweest van de keuringsdienst van waarde, en blijkbaar is al die voeding gewoon het zelfde en betaal je voor het merk, wij hadden bij onze oudste nutrilon, deze keer kruidvat en het ruikt zelfs exact het zelfde.

3 jaar geleden

Wij gebruiken etos merk. Zit in een handig blik en betaalbaar. Babyvoeding is inderdaad allemaal hetzelfde, je betaald gewoon het merk!

3 jaar geleden

Ik ga toevallig morgen overstappen van nutrilon naar Hero. N.a.v. de aflevering vd keuringsdienst van waarde. Hopelijk zonder krampjes… het scheelt de helft!

3 jaar geleden

Heb ook die aflevering gezien van de keuringsdienst. Wat mij alleen wel tegenviel en wat niet onderzocht is een wat voor mij wel belangrijk is, is de herkomst van de ingrediënten. Alle babyvoeding moet voldoen aan bepaalde regel en wetgeving, maar je weet nog steeds niet of de melkpoeder bv uit een verwaarloosde koe in China of uit een biologische in Nederland. Dit vind ik minstens zo belangrijk en bv proteïne poeder voor topsporters is wel degelijk een verschil in prijs en herkomst ingrediënten.

3 jaar geleden

Wi hebben ook Hero. Onze kleine man doet het er prima op! En het scheelt zooooo veel geld! Vooral als je een doosje koopt. We hebben gewoon zo’n bak aangeschaft en doen daar de poeder in. Is echt een hele kleine moeite, maar het scheelt zeker de helft kwa geld.

3 jaar geleden

Wij zijn ook begonnen met Nutrilon en hebben toen Hero geprobeerd, hier moest ze veel meer van spugen. Later hoorden we dat de Jumbo eigen voeding merk uit dezelfde fabriek komt als Nutrilon en zijn hierop overgestapt. Ging helemaal top! 😁

3 jaar geleden

AH huismerk is het oude recept van Nutrilon heb ik gehoord. Onze meid doet het hier super op!

3 jaar geleden

Bij ons op het consultatiebureau zeggen ze dat Nutrilon meer melkvetten bevat dan bijv Kruidvat huismerk. Als je baby het goed doet op kruidvat is dat top, maar meer melkvet zorgt ervoor dat een kindje beter kan ontlasten. Dus bij kindjes met moeilijke ontlasting raadde ze dit aan.. Wij gebruiken Kruidvat, maar vond t best interessant wat ze vertelde, vandaar dat ik het hier opschrijf.

3 jaar geleden

In een Hero verpakking zit 700gram en Nutrilon 800gram. Daarnaast zit in Hero wel meer suiker. Voor rest is het qua mineralen en vitamines hetzelfde omdat hier Europese normen aan zitten. Onze kleine gaat op dit moment alleen maar goed op Nutrilon. Kruitvat ging die moeilijk van poepen. Willen als die 2 maandjes oud is Jumbo gaan proberen. Hero ga ik niet proberen omdat ik de hoeveelheid suiker te hoog vind ten opzichte van andere varianten. Elke voeding zit een beetje rond 7gram per 100ml en Hero op 8gram per 100ml.

3 jaar geleden

Wij zijn de vorige keer overgestapt van Hero naar Kruidvat. Toen geen problemen ondervonden. Echter nu van Nutrilon (in het ziekenhuis gekregen) naar Kruidvat extra care met onze tweede dochter en gelijk meer klachten. Niet kunnen poepen, veel krampen en huilen (ondanks dat we gestart waren met Kruidvat extra care). Toen de osteopaat aangaf dat er veel kindjes reageren op Kruidvat zijn wij overgestapt naar nutrilon omneo en gelijk binnen 1-2 dagen meer rust.

3 jaar geleden

Ik zou je aanrader de aflevering van keuringsdienst van waarde te kijken over flesvoeding. Zij geven kraakhelder antwoord op deze vraag. https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van-waarde/25-02-2021/KN_1725001