22 Reacties
4 jaar geleden
Voor de verzorging gebruik ik Weleda, typische calendula geur vind ik echt heerlijk. En gewoon kokosolie.
Wasmiddel: Ecover (voor de wol/zijde) en voor katoen gewoon de 0% van AH huismerk.
4 jaar geleden
Reactie op Longstoryshort
Voor de verzorging gebruik ik Weleda, typische calendula geur vind ik echt ...
Zit te denken en er zit trouwens wel parfum in sommige Weleda producten. Als je helemaal parfumvrij wil denk ik inderdaad aan Neutral!
4 jaar geleden
Kijk uit met oa Weleda, daar zit heel veel parfum in! Heel vaak worden onder het mom van "natuurlijk product" heel veel geurstoffen toegevoegd. Zelf gebruik ik Drs Lenarts, cerave en van Kruidvat de baby creme met het uiltje en de wasgel. Qua zonnebrand ben ik erg fan van Jetske ultee. Qua olie zou ik gewoon een neutrale rozenbottel olie gebruiken.
Er is helaas geen één merk of lijn wat helemaal in orde is met alle eisen die ik aan verzorgingsproducten stel (geen parfum of andere irriterende stoffen, geen alcohol, geen harde reinigers, etc). Sowieso ben ik een voorstander van less is more voor baby's en kinderen. Ohja en ik maak misschien één uitzondering en dat is sudocrem. Super onhygiënisch in zo'n pot en er zit lavendel in, maar dat werkt zo goed! Ik ga het wel proberen met een neutrale zinkzalf in een tube zonder geurstoffen, maar ik sluit niet uit dat ik de sudocrem ga gebruiken als dat onvoldoende werkt.
4 jaar geleden
Inderdaad, zo veel billencremes geprobeerd, maar Sudocrem werkt gewoon écht heel erg goed
4 jaar geleden
Ik heb spullen van Kenko skincare, voor mijzelf en straks ook voor de kleine. Is een Nederlands product en alleen maar natuurlijk en ruikt heerlijk! Wel iets prijzig, maar ik doe er super lang mee.
4 jaar geleden
Ik gebruik Drs Leenarts - had de billenzalf, droge huid zalf en de badolie. Je doet er echt heel lang mee! Wasmiddel in het begin neutral, na een tijdje gewoon onze eigen wasmiddel.
4 jaar geleden
Weleda, etos pure & organic, Naïf. Bij de DM in Duitaland heb je het merk Alverde. Betaalbare natuurlijke producten en echt fijn in gebruik.
Kleding was ik meestal met Persil maar ook nog wel eens met Robijn. Ik weet, parfumbom.
Tip om de ingrediënten van verzorgingsproducten te controleren is INCI beauty
4 jaar geleden
Ik heb me hier best in verdiept omdat ik het ook belanrijk vind dat er niet te veel onnatuurlijke bestanddelen en parfum in zitten. Neutral, dr leenarts, derma en La Roche-Posay Lipikar Balsem AP+M staan hier klaar. Die laatste gebruik ik zelf ook voor een droge huid en bleek ook voor baby's geschikt. Heel fijn.
Betreft de doekjes heb ik meerdere merken gekocht. Ik heb er geen ervaring mee en wil wat proberen voordat ik een bulk koop. Oa van bovenstaande merken, maar ook waterwipes.
Ik heb oa gezocht via sproetonline.nl en natuurlijke drogisten online
4 jaar geleden
Wij wassen al een aantal jaar met wasnoten van greenhub. Ze zijn er ook oa van Seepje. Denk dat je niet veel natuurlijker dan dat kan vinden. Met 3 a 4 noten in het bijgeleverde zakje kun je 3 wassen draaien. Klinkt heel gek, maar we zijn er erg tevreden mee. De was ruikt schoon maar verder naar niets (laat je niet voor de gek houden door het feit dat de noten zelf anders ruiken). Er bestaan wel ook geparfumeerde varianten van zag ik, dus opletten dat je dan de naturel koopt.
4 jaar geleden
Reactie op -DLM-
Weet jij toevallig of drs Leenarts wel eens in de aanbieding is?
Toevallig echt kort geleden in de aanbieding! Zal vast wel weer komen
4 jaar geleden
Wij hebben bij mijn dochter alles hypoallergeen gekocht (wasmiddel en evt verzachter) en daarna gekeken hoe ze reageerde op onze eigen wasmiddelen toen ze een paar maanden oud was.
Zo gaan we dat nu weer doen. Het kan namelijk per kindje verschillen ook hoe hun huid erop reageert.