24 Reacties
6 maanden geleden
Bij poepvlekken laat ik het altijd een lange tijd met poeder vlekverwijderaar (vanish eigen merk zegmaar) er echt een laagje op in koud water. Daarna in de normale was en is het meestal wel weg. Wij hebben veel gewoon witte rompers dan ben ik niet bang dat de kleur van de stof aangetast wordt. Andere vlekken ben ik ook nog mee aan het struggelen ook ivm dus kleur vd stof.
6 maanden geleden
Dr. Beckmann vlekkenduivels! Voor verschillende vlekken, krijg bijna alles eruit (blokker). Bij heeeeeel hardnekkige vlekken hang ik het na het wassen nog in de volle zon, dat bleekt het er ook uit.
Hier wil ze alles zelf doen, dus ook veeeeel vlekken.
6 maanden geleden
Mijn vriend is ook een ontzettende knoeiert en met die vlekkenduivels krijg ik zelf de meest hardnekkige vetvlekken ook nog uit zijn kleren 😉
6 maanden geleden
Reactie op Mysecret
Dit ken ik niet. Het wordt dus een rondje blokker voor mij 😁.
https://www.dr-beckmann.nl/raadgever/vlekkenabc/
Hier kun je een overzichtje downloaden welke duivel voor welke vlekken geschikt zijn 😉
Je kunt ze ook bestellen bij bol ofzo, maar bij blokker zijn ze een stuk goedkoper. Succes!
6 maanden geleden
De wibra heeft verschillende flessen vlekkenverwijderaar van Dasty. Liefst zelfde dag nog in de was doen daarmee en eventueel nog in de zon laten bleken zoals in eerdere reactie ook is genoemd. Maar ík krijg bijna altijd de vlekken er op deze manier uit. Was ook even zoeken hier wat goed werkt. Hopelijk vind je iets wat ook voor jou werkt, succes!
6 maanden geleden
Reactie op l92
Hier ook ossengalzeep en dat werkt goed. Als de zon hopelijk snel weer goed ...
Dit! Heb onlangs ossengapfzeep herontdekt. Plus zonneschijn breekt bijna alle vlekken.
Onlangs bloed moeten verwijder; weken in melk, ossenhaaszeep inwrijven en op de gewone was draaien; weg!
Aardbeivlekken krijg je als sneeuw voor de zon weg door er net van de kook af water over heen giet.
5 maanden geleden
Met buiten spelen zou ik een buitenspeelpak aantrekken, die wordt ook vies maar daar zijn ze voor. De kleding blijft dan schoon. Met eten kun je een schort aan doen (slab Met mouwen), dan hou je de trui ook schoner. En verder lekker laten ontdekken!
5 maanden geleden
Ik ben fan van Vanish, de spray (bij de Action te koop) pakt alle voedsel-, vet- en zonnebrandvlekken aan en de poeder voor poep en modder. Ik heb ossengal en biotex geprobeerd maar gaf toch niet het gewenste effect. In de zon uithangen werkt inderdaad goed, maar wat als de zon niet schijnt? De hele winter dus 😆 met Vanish heb ik de zon niet nodig.
Ik heb ook een systeem (was ooit een tip van een andere forum gebruiker): bij het uitkleden van mn zoontje eind van de dag kijken we gelijk of de kleding vies is. Niet vies?: binnenstebuiten in de wasmand. Vies?: niet binnenstebuiten in de wasmand. Dan zie ik bij het doen van de was gelijk welk kledingstuk nog een spray nodig heeft.
Hardnekkige vlekken?: in een emmer met vanish sopje.
Ingedroogde poepvlekken: koud uitwassen en direct Vanish poeder op de vlek aanbrengen.
Ik koop Vanish bij de Action, daar is het standaard het goedkoopst.