10 Reacties

9 maanden geleden

Bij transavia mochten we helemaal geen buggy mee als handbagage. Werd bij de ingang van het vliegtuig ingenomen. Bij klm mochten we hem wel meenemen omdat het een opvouwbare buggy is. Paraplu mocht dus niet werd ons verteld. Nu weet ik niet of er uberhaupt in elk klm toestel een buggy mee mag als handbagage. Wij vlogen naar Curacao dus was een groot toestel. Misschien bij kleinere toestellen andere regels.

9 maanden geleden

Oh en ja je mag eerder het vliegtuig in. Echter op de terugweg vanuit Alicante met Transavia werd hier geen rekening mee gehouden en stonden we gewoon tussen de mensen massa terwijl we sowieso al hadden gekozen voor priority boarding. Succes dus niet gegarandeerd 😅

9 maanden geleden

bij Transavia hebben wij de buggy gewoon meegenomen. het is de "handbage" van je kind dus mag gewoon mee. tegenwoordig kan je ook ruimte boven je hoofd reserveren bij Transavia zodat je gegarandeerd een plekje voor je handbagage dichtbij heb.

9 maanden geleden

We hebben met Transavia en Corendon gevlogen. Tot nu toe moesten we de buggy (ook al was het tot formaat handbagage in te klappen met tas en al) afgeven bij de gate en hebben we onze grote kinderwagen als extra stuk laten inladen bij de incheckbalie. Dit kon omdat we voor de buggy 1 stuks handbagage hadden gerekend en dus met eentje het vliegtuig in gingen. Eerder het vliegtuig in vonden wij geen aanrader. Je moet natuurlijk snel zitten want de rest kom erachteraan en je zit dus langer in het vliegtuig. We kozen ervoor om vrij ‘laat’ (niet als laatste hoor) het vliegtuig in te gaan qua rij. De kleine kon nog even de benen strekken. Grootste gros zat al en hierdoor was t voor ons ook best relaxt. Het is maar net wat je fijn vindt.

9 maanden geleden

Wij hebben een week geleden gevlogen met Transavia. De plooibuggy mocht mee tot aan het vliegtuig. Dan afgeven en na het landen terug gekregen. Wij kozen er bewust zelf voor om ergens als laatste in te stappen, zo kon ons kindje nog rustig rondlopen/spelen ervoor en duurde het niet te lang voor we gingen opstijgen. Algemeen heel vlot verlopen en voor herhaling vatbaar.

9 maanden geleden

Reactie op EDB_92

Wij hebben een week geleden gevlogen met Transavia. De plooibuggy mocht mee ...
Wel eens met dit overigens. Bij KLM hadden we heel veel beenruimte dus ze kon daar lekker beethe rommelen op dr grond. In transavia zit je natuurlijk als sardientjes in een blik en het duurde eeuwen voor we een keer de lucht ingingen. Inmiddels hadden wij een hele boos kind die het spuugzat was. Kijk dus inderdaad even wat het beste bij jou kind past. Hou er wel rekening mee als je je handbagage niet gegarandeerd mee mag nemen omdat je dit niet bijgeboekt hebt dat er soms geen plek meer in de bakken is als je laat instapt en dat handbagage dan alsnog naar beneden moet. Wat dan weer niet super chill is als je de nodige spullen voor je kind bij je hebt.

9 maanden geleden

Bedankt voor de tips iedereen! Bij Transavia gaan we dan voor 1 persoon extra betalen zodat we 1x handbagage gegarandeerd mee kunnen nemen en dan later het vliegtuig ingaan

9 maanden geleden

Reactie op ShaBas

Wel eens met dit overigens. Bij KLM hadden we heel veel beenruimte dus ze k ...
Heb de situatie nog niet meegemaakt maar zouden ze dan geen rekening houden met zoiets, dat een bagage tas met cruciale spullen voor een klein kindje voorrang heeft en jij of iemand anders z’n tas dan beneden in t ruim moet laten stoppen? Ben ik wel benieuwd naar.

9 maanden geleden

Wij hebben met Transavia gevlogen en Joolz Aer mocht mee het vliegtuig in als handbagage. Dat was de ‘bagage’ van mijn zoontje. Daarnaast had ik een grote luiertas, waar ook mijn handtas in pastte. Mocht maar 1 iets meenemen namelijk!

9 maanden geleden

Buggy moesten wij met Transavia bij de ingang van het vliegtuig afgeven (ook al paste deze als handbagage). Was dus blij dat ik een draagzak bij had want het duurde best even voor we de buggy na de vlucht terug hadden. Heenweg mochten we niet eerder instappen en bij de terugvlucht kregen we wel voorrang.