15 Reacties

10 maanden geleden

Wij hebben er een sinds onze dame een maand of 10 is. Ze lag toen al heel onrustig in haar ledikantje en we hadden het gevoel dat ze baat zou hebben bij wat meer vrijheid en bewegingsruimte. Vloerbedje was meteen een groot succes. Wij hebben er een speelmatrasje voor liggen, zodat als ze er uit viel wel zacht terecht kwam. Ze is in het begin een keer of 4 echt gevallen, daarna had ze het al heel snel door en nu redt ze zichzelf prima. Bedenk wel dat je de hele kamer babyproof moet maken, onze dame gaat graag op avontuur 😅 Maar als je kindje zichzelf goed kan vermaken is dat ook echt een uitkomst, als ze 's nachts wakker wordt klimt ze uit bed, gaat ze even spelen, en gaat ze daarna zelf weer verder slapen, echt ideaal! We hebben een camera hangen zodat we altijd even kunnen spieken wat ze uitspookt als we haar horen.

10 maanden geleden

Ben hier ook wel benieuwd naar. Bij ons zoontje ook altijd al het idee gehad dat het ledikant niet voor hem is. We willen ook een vloerbed aanschaffen.

10 maanden geleden

Wij hebben gekozen voor een peuter meegroeibed zodat ze snel over zou kunnen stappen naar een bed waarbij ze zelf uit bed zou kunnen stappen. Op de opvang, bij opa en oma en als ze gaat logeren heeft ze wel gewoon een ledikant en dat gaat goed. Maar thuis merkten we dat ze echt enorm overstuur werd wanneer we haar in haar ledikant wilden leggen. Ook als we er dan naast bleven liggen op een matras. Dus toen hebben we er voor gekozen om haar ledikant ook om te bouwen naar een soort vloer bed(open zijkant en pootjes er onder uit). Dus sinds dat ze 11 maanden is slaapt ze zo. Overdag met dutjes en ongeveer de helft van de nachten gaat dit goed. Ze is er wel een paar keer uit gerold, maar daar ligt een hoogpolig kleed. We merken dat ze beter slaapt als daar een matras of dik kussen ligt. Ze ligt nog regelmatig wel bij ons in bed, maar ze heeft ook in december buisjes gehad en vaak nog oorontsteking dus begrijp wel dat ze soms behoefte heeft aan wat meer nabijheid. Verder vind ik het wel fijn dat ze met een vloerbed meer autonomie behoud en zelf in en uit bed kan. Ik heb niet het idee dat ze slechter slaapt doordat ze

10 maanden geleden

Ja wij hebben er 1. Bevalt fantastisch!!

10 maanden geleden

Reactie op Ryrywire

Wij hebben er een sinds onze dame een maand of 10 is. Ze lag toen al heel o ...
Ohja, goeie toevoeging inderdaad: bij de opvang en bij mijn ouders slaapt ze ook nog steeds prima in een ledikantje. Als ze bij mijn ouders logeert wordt ze soms 1x in de nacht wakker en snapt ze even niet zo goed waar ze is, maar verder slaapt ze daar prima.

10 maanden geleden

Hoe hebben jullie de overgang gedaan? Wij hebben een vloerbed maar durf er nog niet zo goed mee te oefenen. Als we naast hem liggen vindt hij het alleen maar leuk en klautert over ons heen en als ze hem er in doen en de deur dicht dan denkt hij dat we hem opsluiten en raakt hij in paniek..🤨

10 maanden geleden

Reactie op Nina9494

Hoe hebben jullie de overgang gedaan? Wij hebben een vloerbed maar durf er ...
Ik heb er een paar keer naast geslapen. Het matras van het logeerbed er naast gelegd en samen gaan slapen. Dat klimmen en klauteren hebben ze op een gegeven moment wel gehad. Dan als ze slapen kan je weg gaan en ze laten slapen zoals ze normaal doen

10 maanden geleden

Reactie op Nina9494

Hoe hebben jullie de overgang gedaan? Wij hebben een vloerbed maar durf er ...
Wij hebben de eerste periode een traphekje in de deuropening gehad en dan de deur op een kier. Nu wordt ze daar juist onrustig van en hebben we de deur wel dicht. Naast ons slapen wil ze niet, dat vindt ze inderdaad veel te leuk en wordt ze heel actief van. Wat bij ons goed werkt is genoeg knuffels/speelgoed in de kamer leggen, plus een nachtlampje. Soms laten we onze dochter ook wel 5 minuten huilen (als er niks aan de hand is verder natuurlijk) en dan vindt ze haar eigen afleiding wel.

10 maanden geleden

Hier ook voor een vloerbed gekozen. Heb een tweepersoons vloerbed gemaakt van onze boxspring. Pootjes eraf en een hekje geplaatst. Ze pikte het ledikant niet meer, leek ook te klein. Ze laat zich alle kanten opvallen voordat ze in slaap valt. Vloedbed is een erg goede keuze geweest! Ze heeft alle ruimte en slaapt goed. Ze gaat er alleen niet uit, komt misschien ook door de slaapzak.

9 maanden geleden

Zouden jullie eerst met middagslaapje oefenen of met de nachtslaap?

9 maanden geleden

Reactie op Nina9494

Zouden jullie eerst met middagslaapje oefenen of met de nachtslaap?
Volgens mij hebben we haar er gewoon 's avonds in gelegd de eerste keer. Wel stond het bed al 1-2 dagen in haar kamertje terwijl ze de laatste slaapjes in haar ledikantje deed, dan was het in ieder geval geen vreemd object meer. En overdag al even kijken en samen op het matras enzo. Maar op een avond gewoon haar standaard bedritueel en haar daar neergelegd, en cold turkey vanaf dat moment heeft ze nooit meer in het ledikant gelegen. Ging heel goed, hebben daar geen moeite mee gehad verder. Lijkt me misschien verwarrender als je het eerst nog gaat scheiden.

3 maanden geleden

Even dit topic nieuw leven inblazen! Inmiddels worden onze dreumesjes bijna 2 en ik merk dat onze meid wel toe is aan een dekbed. Zijn jullie hier al mee bezig? Welk formaat kiezen jullie?

3 maanden geleden

Reactie op Ryrywire

Even dit topic nieuw leven inblazen! Inmiddels worden onze dreumesjes bijna ...
Ja, wij hebben al best lang een dekbed. Onze meid werd helemaal boos als ze een slaapzak aan moest dus wij zijn gauw overgestapt vorig jaar in de winter

3 maanden geleden

Reactie op YsabelleV

Ja, wij hebben al best lang een dekbed. Onze meid werd helemaal boos als ze ...
Snap ik dan! Wij hebben sinds een week of 2 dat onze meid tijdens het spelen steeds ons fleecedekentje van de bank wil en dan gaat spelen dat ze gaat slapen, of haar knuffels en speelgoed wil instoppen. Ze ligt nog prima in een slaapzak, maar het voelt alsof ze er wel aan toe is. Welk formaat bed hebben jullie en welk formaat dekbed daarbij?

3 maanden geleden

Reactie op Ryrywire

Snap ik dan! Wij hebben sinds een week of 2 dat onze meid tijdens het spele ...
Wij hebben bij bol een dekbed besteld van 120x150 en ze heeft een peuterbed van 70x140