13 Reacties
één jaar geleden
Wij hebben poppy van petit puk. Geen huisje of iets dergelijks erop want de kamer heeft een schuin plafond en dus past t niet. Anders had ik dat wel gedaan.
één jaar geleden
Wij hebben net de Poppy van Petit Puk besteld! Dus nog geen ervaring, maar wel al enthousiast. We hebben bewust niet een met een dakje o.i.d. omdat we niet willen dat ze haar slaapplek ook als speelplek ziet. We hebben er wel een Nobodinoz speelmatras bij gekocht voor ervoor, voor het geval ze er toch uitvalt, daar maken we ons wat zorgen om. Maar hopelijk leert ze dat snel genoeg.
Wij merken dat ze in haar huidige ledikant zich heel snel in een hoek rolt en overdwars ligt en dan net wat te weinig ruimte heeft. We hebben daarom voor een 80x160 vloerbed gekozen, hopelijk kan ze daar lekkerder haar draai in vinden.
één jaar geleden
Reactie op Ryrywire
Wij hebben net de Poppy van Petit Puk besteld! Dus nog geen ervaring, maar ...
Wij ook een foam speelkleed van toddlekind. Wij hebben gekozen voor 100x200m. Kan ik er met gemak naast liggen met voeden, alhoewel dat inmiddels een stuk minder is geworden.
één jaar geleden
Reactie op Margaret81
Wij ook een foam speelkleed van toddlekind. Wij hebben gekozen voor 100x200 ...
Wij geven geen bv en onze kleine slaapt gelukkig al een hele tijd goed door, het is voor ons dus vooral voor haarzelf dat ze zelf wat meer de ruimte heeft en zelf ook mag ontdekken wat ze prettig vindt :)
één jaar geleden
Reactie op Margaret81
Wij ook een foam speelkleed van toddlekind. Wij hebben gekozen voor 100x200 ...
Nog een vraagje: hoe gaat het met jullie kindje op de opvang met slapen, omdat een vloerbed anders is dan de bedjes daar? Ben ik beel benieuwd naar.
Mits jullie kindje natuurlijk naar de opvang gaat😊
één jaar geleden
Reactie op Ryrywire
Wij geven geen bv en onze kleine slaapt gelukkig al een hele tijd goed door ...
Nog een vraagje: hoe gaat het met jullie kindje op de opvang met slapen, omdat een vloerbed anders is dan de bedjes daar? Ben ik beel benieuwd naar.
Mits jullie kindje natuurlijk naar de opvang gaat😊
één jaar geleden
Reactie op MandyMaria
Nog een vraagje: hoe gaat het met jullie kindje op de opvang met slapen, om ...
Ze hanteerden de laten huilen techniek met een wekker. Daar ben ik wel volledig voor gaan liggen! We hebben uitgelegd hoe wij het thuis doen (partner geeft immers ook geen borstvoeding en brengt hem ook naar bed). Ik voed dus in zijn bed maar m’n partner geeft een fles in de stoel. Met een uitgebreid bedritueel eraan vooraf, zie je dat ons zoontje echt rozig wordt bij dat flesje. Mijn partner wiegt nog even en legt hem dan weg. We blijven erbij totdat hij slaapt. Dit doen ze op de opvang nu ook en het werkt gelukkig goed. Ze hebben vaak echt een activiteiten schema en is het dus voor m’n zoontje goed voorspelbaar wanneer hij naar bed gaat. Hij schijnt zelfs zelfstandig naar het kamertje te kruipen en ‘helpt’ min of meer mee met het aantrekken van de slaapzak. Hij heeft overigens een vaste knuffeldoek die meegaat naar de opvang. Hij wil geen speen namelijk en duimt ook niet. Die knuffel helpt hem. Hij krijgt een fles op schoot in de stoel en ze blijven erbij totdat hij slaapt.
één jaar geleden
Reactie op Margaret81
Ze hanteerden de laten huilen techniek met een wekker. Daar ben ik wel voll ...
Wat fijn dat ze dezelfde methode gebruiken als jullie thuis! En dat ze erbij blijven totdat hij slaapt😁
één jaar geleden
Reactie op MandyMaria
Wat fijn dat ze dezelfde methode gebruiken als jullie thuis! En dat ze erbi ...
Eigenlijk moet je die dingen een beetje los zien. Ja dat laten huilen ben ik op tegen. Maar op de opvang hebben ze vaak een routine die thuis niet zo ff bereikt. Die routines daar helpen je kind toe te werken naar het slapen. Het ligt er een beetje aan hoe oud ze zijn maar m’n zoontje snapt t verschil wel tussen daar slapen (wand met bedjes ipv ledikantjes) en thuis. Het kan gewoon naast elkaar bestaan zonder elkaar in de weg te zijn.
één jaar geleden
Reactie op MandyMaria
Nog een vraagje: hoe gaat het met jullie kindje op de opvang met slapen, om ...
Ons vloerbed is nog onderweg, dus dat gaan we nog meemaken! Maar doorgaans slaapt ze overal goed, op de opvang maar ook bvb als we bij oma&opa zijn. Ik zit daar niet zo over in. Onze opvang is niet op vloerbedjes ingericht, dus daar zal ze wel gewoon in een ledikant slapen.
één jaar geleden
Inmiddels hebben wij het vloerbed zo'n 2,5 maand in gebruik, dus tijd voor reflectie!
Beste keuze ooit! 🥳
In het begin is ze er een keer of 4 uit gevallen, op het matje, en daarna snapte ze heel goed waar de "opening" zat en hoe dat werkte. Inmiddels kan ze er zelf heel goed uit kruipen, maar nog niet zo goed weer in. Dus we hebben misschien 1 keer per week dat ze 's nachts met een huiltje laat weten dat het niet lukt.
Verder heeft ze in bed lekker veel ruimte om te bewegen en met haar knuffels te spelen. De hele nacht rolt ze in haar slaap zonder problemen heen en weer en zonder uit bed te vallen.
Aan de andere kant van haar kamertje hebben we een paar speelgoedjes en boekjes liggen. Als ze echt wakker wordt kruipt ze daar naartoe en gaat ze rustig zitten spelen en bladeren. Midden in de nacht moeten we haar dus wel op een gegeven moment weer terug leggen omdat ze dat zelf nog niet zo goed kan, maar meestal 's ochtends als onze eigen wekker gaat zit zij al een uurtje/half uurtje voor zichzelf te spelen zonder zorgen.
Bij opa&oma en op de opvang slaapt ze nog in een ledikant/box, en dat gaat ook helemaal prima, helemaal geen struggle.
Wij zijn dus mega tevreden, we merken echt dat zij 's nachts en 's ochtends een stuk relaxter is omdat ze lekker haar eigen gang kan gaan en niet van ons afhankelijk is.
Hoe gaat het bij jullie allemaal? :)
één jaar geleden
Reactie op Ryrywire
Inmiddels hebben wij het vloerbed zo'n 2,5 maand in gebruik, dus tijd voor ...
Wat fijn om te lezen! Dat naar die speeltjes toegaan zou ik ook wel willen. Dat doet ons kind nog niet. We zitten er elke paar uur weer bij om in slaap te krijgen. Hopelijk verandert dat ooit nog een keer. Nu is het in zijn kamer zo donker dat hij zelfs in bed z’n eigen knuffeltje niet kan vinden, pas als wij een dimlichten hebben aangedaan. Dus misschien nog tips voor een bedlampje oid? Ben benieuwd.
één jaar geleden
Reactie op Margaret81
Wat fijn om te lezen! Dat naar die speeltjes toegaan zou ik ook wel willen. ...
https://www.bol.com/nl/p/2-x-led-nachtlampje-plug-in-stopcontact-nachtlampje-met-dag-nacht-sensor-plugin-ledlamp-nachtlampje-warm-licht-dimbaar-voor-in-baby-kinder-kamer/9300000016733306?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Wij hebben deze als nachtlampje. Voor ons was het ook een beetje testen hoe fel/gedimd het kon, volgens mij hadden we hem de eerste week wat te donker waardoor ze alles ook niet zo goed kon vinden. Sinds we hem een klein tikje feller hebben gaat het prima :)