23 Reacties

2 jaar geleden

Dat lijkt mij ook heel ideaal! Ons zoontje kan ook niet zelfstandig in slaap vallen en zo hoef ik hem niet meer over te leggen in zijn eigen bedje met risico op wakker worden. Geen ervaring mee verder

2 jaar geleden

Ik volg. Ik heb een meegroeibed gekocht maar kan hier ook een vloerbed van maken en overweeg dit ook. Mijn vriend is het hier alleen niet mee eens

2 jaar geleden

Reactie op Kimannelise

Dat lijkt mij ook heel ideaal! Ons zoontje kan ook niet zelfstandig in slaa ...
Precies. Lijkt mij ook ideaal. Ik heb nu zijn matras van de ledikant op de grond. Vandaag voor het eerst dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.

2 jaar geleden

Reactie op YsabelleV

Ik volg. Ik heb een meegroeibed gekocht maar kan hier ook een vloerbed van ...
Waarom is je vriend hier niet mee eens?

2 jaar geleden

Reactie op Cher2022

Waarom is je vriend hier niet mee eens?
Mijn vriend is het wel vaker ergens niet mee eens omdat hij het graag niet eens met mij is. Maar hij vind het niks omdat het anders is dan wat hij vroeger gehad heeft en anders is dan wat zijn zussen doen. Hij vind het niet nodig omdat het toch werkt zoals het nu gaat. Ik denk zelf dat onze kleine juist veel behoefte heeft aan deze autonomie maar ben ook wel een beetje bang dat dit dan een probleem gaat worden op de opvang. Dat ze dus thuis gewend is aan een vloerbed en hierdoor dus op de opvang niet meer wil slapen in een afgesloten bedje. Zij merken nu al dat ze bijvoorbeeld gaat staan te schreeuwen als ze klaar is met slapen dat ze er uit wil en dat maakt het wat lastiger om het bedje open te krijgen 😅

2 jaar geleden

Reactie op YsabelleV

Mijn vriend is het wel vaker ergens niet mee eens omdat hij het graag niet ...
Hahhaha ok. Onze zoon gaat vanaf zijn 1e verjaardag ook naar de opvang. En daar hebben ze ook vloerbedden.

2 jaar geleden

Even uit nieuwsgierigheid: hoe gaat je er dan mee om als je kindje uit bed wilt kruipen of lopen in de nacht? Hoe werkt dat? Ik begreep dat kinderen pas rond 3 jaar om kunnen gaan met zo’n onzichtbare grens. Onze peuter van 2,5 slaapt daarom nog steeds in een ledikant.

2 jaar geleden

Reactie op Stefanie3

Even uit nieuwsgierigheid: hoe gaat je er dan mee om als je kindje uit bed ...
Als ik het goed begrijp moet je ze juist daarin niet beperken. De 1e paar dagen is het natuurlijk wel gek, maar daarna leren ze vanzelf dat ze moeten gaan slapen. Zoiets las ik over de montesori gedachtengoed.

2 jaar geleden

Leuk topic! Ik overweeg het ook, alleen nog niet nu.. over een tijdje

2 jaar geleden

Wij hebben hier ook over nagedacht. Puur ook voor de nachts. Ons zoontje slaapt ook nog niet helemaal zelfstandig en heeft net nog even het laatste zetje altijd nodig. Nachts komt hij ook nog 2x voor de fles en ik kolf nachts dan ook nog 1x(kolf fulltime). Maar uiteindelijk hebben we de knoop nog niet doorgehakt😅

2 jaar geleden

Het lijkt mij geen fijn idee dat je kindje 's nachts op de kamer kan rondkruipen / klimmen in de kast of iets dergelijks..

2 jaar geleden

Reactie op 2sonsrich

Het lijkt mij geen fijn idee dat je kindje 's nachts op de kamer kan rondkr ...
Bij een vloerbed richt je de rest van de kamer daar ook op in. Ook met idee dat je kind er inderdaad uit kan, eventueel even speelt en zelf weer in bed kruipt als ze daar weer aan toe is. De rest van de kamer moet er dan ook veilig voor zijn

2 jaar geleden

Reactie op 2sonsrich

Het lijkt mij geen fijn idee dat je kindje 's nachts op de kamer kan rondkr ...
Daar richt je de kamer ook op in. Het moet natuurlijk veilig zijn.

2 jaar geleden

Hier al sinds 4 maanden oud een vloerbed en haar kamer helemaal aan haar aangepast, ze is nu 10 maanden oud. Eerst hadden we een barrière om het bed heen maar nu ze kan kruipen en staan is er geen barrière meer omdat de angst is dat ze eroverheen wilt/ probeert te klimmen. Sinds een maandje zien we dat als ze wilt slapen of behoefte heeft aan een dutje, ze zelf haar bedje opzoekt. Als ze moeite heeft om in slaap te vallen hoeft alleen een van ons zich naast haar te gaan liggen en binnen een paar minuten is ze weg. Om eerlijk te zijn bevalt het heel goed maar dat is alleen omdat haar kamer ook is aangepast, anders zou ik zelf niet kunnen slapen. We hebben een Google nest cam geplaatst tot nu toe slaapt ze ´s nachts goed door. Heel soms kruipt ze in de ochtend uit bed en speelt ze met haar speelgoed.

2 jaar geleden

Reactie op marusje111

Hier al sinds 4 maanden oud een vloerbed en haar kamer helemaal aan haar aa ...
Wat fijn dat het zo goed werkt. Rolt jullie kleine ook? En vakt ze weleens uit bed? Onze kleine man slaapt nu op een matrasje om uit te proberen. Hij draait veel in bed en met een matrasje er nog naast gaat het goed. Ik ben bang dat hij bij een vloerbed er ook uitrolt en dan wakker wordt haha.

2 jaar geleden

Reactie op Cher2022

Wat fijn dat het zo goed werkt. Rolt jullie kleine ook? En vakt ze weleens ...
Ze rolt alle kanten op in bed maar ze valt er ´s nachts niet uit. Toen ze begon met kruipen is ze wel een paar keer gevallen als ze in de ochtend uit het bed wilde kruipen. Geen zware valpartijen want het bed is maar een paar cm van de vloer verwijderd. We hebben wel een grote vloerkleed naast het bed ( ook een van de noodzakelijkheden van een vloerbed). Dus ze heeft altijd wel een zachte landing gehad.

2 jaar geleden

Hier zijn we gisteren geswitcht naar een vloerbed. Tot nu toe is ze er 1x uit gevallen met haar tweede slaapje maar daarna niet meer. En ze heeft ze vannacht nog steeds bij ons geslapen helaas. Ik ben wel gewoon geswitcht zonder het er nog een keer met mijn vriend er over te hebben. Heb het gesprek meerdere keren proberen aan te snijden maar na zijn eerste uiting van twijfel heeft hij niks meer gezegd en toen ik bezig was heb ik gezegd dat we altijd nog terug kunnen

2 jaar geleden

Reactie op YsabelleV

Hier zijn we gisteren geswitcht naar een vloerbed. Tot nu toe is ze er 1x u ...
Het blijft vallen en opstaan. Hier starten we altijd in z’n vloerbed en als hij wakker wordt, ga ik t eerst daar proberen. Op een gegeven moment neem ik hem mee naar onze eigen kamer. En ik hoop dat dat moment steeds later wordt. Dan heb je iig weer een paar uur languit kunnen liggen zonder een kindje naast je. Hielp mij ook al. Ene nacht gaat beter dan de andere. Baby steps……

2 jaar geleden

Reactie op Margaret81

Het blijft vallen en opstaan. Hier starten we altijd in z’n vloerbed en als ...
Precies. Zo probeer ik het ook te doen. Ik kruip dan naast hem op een matras en neem hem niet meer mee. Zodat hij leert dat daar z'n kamer is.

2 jaar geleden

Reactie op marusje111

Ze rolt alle kanten op in bed maar ze valt er ´s nachts niet uit. Toen ze b ...
Aah ok. We hebben inderdaad ook een vloerkleed.