16 Reacties
één jaar geleden
Geen advies maar wel een vraag. Wij zitten namelijk zelfs nog op de 3 flessen en 28 sept wordt hij 1. Wat doe je dan mengen met de pap? En welke pap gebruik je dan sochtends? Wij doen namelijk de laatste fles pap en hij slaapt dan van 8 tot 8 dus wil dit niet veranderen eigenlijk 😂
één jaar geleden
Reactie op Nance8460
Goedemorgen,
Ik geef gewone melk nu ipv poedermelk. Beetje warm maken voor ...
Hoeveel ml melk geef jij dan per dag? En doe jij de laatste dan nog in een flesje of?
één jaar geleden
Reactie op Cherryl__
Geen advies maar wel een vraag. Wij zitten namelijk zelfs nog op de 3 fless ...
Hoeveel flespap doen jullie??
Wij geven hem in de ochtend bio ontbijtpap van de Albert Heijn en dan 200ml Bio melk.
één jaar geleden
Onze oudste van 2,5 krijgt 5/7 dagen per week nog steeds 1 flesje melk voor het slapen. We poetsen wel daarna pas zn tanden en de rest van het slaapritueel. We vragen het aan hem, soms hoeft hij niet (meestal als we laat hebben gegeten/ hij veel op heeft) en anders wel 🤷🏼♀️. Ik vind het prima, de rest van de dag drinkt hij uit een open beker of rietjesbeker onderweg, dus ik geloof niet dat die ene fles kwaad kan voor zn mondmotoriek.
Maar als je het wil vervangen: een beker warme of koude melk, yoghurt als toetje na het avondeten. (Wij hebben de melk uit een beker even geprobeerd hoor. Dat drinkt hij ook wel maar minder dan het flesje en dan moet hij rechtop zitten. Hij komt juist zo lekker tot rust als hij even lekker half liggend op schoot knuffelend dat ene flesje kan drinken 🤷🏼♀️.
één jaar geleden
Reactie op Livingforthemoment
Hoeveel flespap doen jullie??
Wij geven hem in de ochtend bio ontbijtpap v ...
Wij doen savonds nog 180+6 en dan doe ik 4 maatschepjes pap erbij voor (nu nog) 8+. Ik had al de 12+ granen gekocht van Olvarit, maar die vind ik niet heel geschikt voor de fles.
En wat geven jullie dan in de avond? Ook een papfles of alleen melk?
VRIEND
één jaar geleden
Eerlijk gezegd krijgt m’n oudste van 3,5 nog steeds een fles melk voor het slapen 😅 wel gewone melk. Maar hij is niet zo’n goeie drinker dus voor het vocht is het juist wel fijn. Doe die fles al heel lang gewoon beneden, daarna tanden poetsen pyjama aan etc. Maar ja hij wordt er helemaal kalm van, of hij nu een minuut ervoor nog druk aan het spelen was of wat dan ook maakt niet uit, daarna is hij altijd rustig en klaar voor z’n bed
één jaar geleden
Reactie op Cherryl__
Wij doen savonds nog 180+6 en dan doe ik 4 maatschepjes pap erbij voor (nu ...
Ahh oké! In de avond geven wij alleen kunstvoeding flesje.
één jaar geleden
Hoi! Ik zie het meer zo dat kindjes vanaf 1 jaar met de pot mee mógen eten, en dus niet per sé meer opvolgmelk of borstvoeding hoeven te drinken, maar dat het ook geen probleem is als ze dat nog wel krijgen.
Wij bieden voor het slapen ook nog 210 aan. De laatste weken drinkt hij vaak nog maar 50 tot 100 ml, omdat hij bij de avondmaaltijd flink gegeten heeft. Als het echt standaard maar zo weinig is wat hij drinkt, durf ik hem op den duur ook wel gewoon een paar slokjes water aan te bieden voor het slapen als onderdeel van het ritueel. Maar we volgen hem daar gewoon in en dat zou ik als ik jullie was ook gewoon doen!
Hieronder is ons schema. De middagfles hebben wij vervangen voor een potje Olvarit. Zo nemen we de forse honger vast weg en kan hij met meer rust alles proeven bij de avondmaaltijd.
06.30 uur: schaaltje Brinta van 200 ml halfvolle melk
09.00 uur: fruit, water
12.00 uur: 1 tot 2 volkorenboterhammen met pindakaas, hummus, ei oid. Beetje fruit of rauwkost.
14.30 uur: halfvolle yoghurt met havervlokken en soms een schepje chiazaad.
16.30 uur: potje Olvarit 15+ met een extra scheutje koolzaadolie.
18.45 uur: mee met de pot.
19.30 uur: fles van 210.
één jaar geleden
Reactie op -DLM-
Hoi! Ik zie het meer zo dat kindjes vanaf 1 jaar met de pot mee mógen eten, ...
Bedankt voor je schema! Nu vroeg ik mij af naar jou slaapschema haha. Wanneer slaapt je kleintje tussen het eten door?
één jaar geleden
Reactie op Pufje94
Oh en ze krijgt ook als ontbijt al pap van gewone melk en na het diner yogh ...
Dat is alles bij elkaar best veel zuivel inderdaad. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om de flessen te blijven maken van opvolgmelk, omdat daar alle nutriënten in zitten. Gewone zuivel levert 'alleen' calcium, jodium en vitamine B12 en B2. En op den duur die flessen vervangen voor iets anders dan zuivel, waar je kindje nu nog niet zoveel van eet, bijv. volkorenbrood, avondmaaltijd uitbreiden, fruit enz.
één jaar geleden
Wij volgen dit:
Ontbijt 1 boterham +bekertje 100ml halfvolle melk
Tussendoor fruitje
Lunch 2 boterhammen + bekertje 100 ml halfvolle melk
Tussendoor cracotte/rijstewafel/ontbijtkoek ofzo en later iets van tomaatjes/druiven/komkommer
Avond eten met als toetje 100 ml yoghurt met echepje pap granen.
Hele dag door heeft ze een beker water staan. Daar drinkt ze er meestal 3 van op.