20 Reacties

2 jaar geleden

Wellicht een idee om de boterham naar 12u te schuiven en dan een fles rond 13u te geven? Dan kun je die van 11 en 15u bijvoorbeeld laten vervallen. Hier drinkt ze alleen goed water uit dezelfde fles als waaruit ze haar melk krijgt, ik bied dat gewoon de hele dag door af en toe aan. Wij zitten inmiddels op 3 flessen (8u, 15u, 19.30) en daardoor is ze ook vanzelf meer water gaan drinken, aangezien ze toch dorst kreeg.

2 jaar geleden

Wij zijn onlangs van 4 naar 3 flessen gegaan. Dit ging eigenlijk heel soepel. Hier: 7.30 fles 180/6 9.00 fruit 11.30 brood 12.15 fles 180/6 15.00 yughurt (onlangs had ze hier nog een fles) 17.30 warm eten 18.15 fles 180/6 Ze drinkt echter ook een makkelijk water en de overige flessen ook niet meer leeg. Maar ook hierin is elk kindje natuurlijk anders

2 jaar geleden

Hier ook nog op 5 flessen (1 KV snachts, 4 BV overdag), soms zelfs nog 1 extra.. Ze eet wel meer dan jouw dochter (1 stuks fruit en 2 boterhammen vb) en drinkt ze goed water (uit hetzelfde flesje als de melk) maar nog blijft ze snachts komen. Voor nu vind ik het nog wel prima dat ze 4 overdag drinkt. Het helpt haar ook om te gaan slapen. Maar die nacht zou wel weg mogen vallen 🤞🏼

2 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Hier ook nog op 5 flessen (1 KV snachts, 4 BV overdag), soms zelfs nog 1 ex ...
Oei. nog een nachtvoeding is niet fijn inderdaad... Qua fruit zou ze wel meer op kunnen, maar het voelt raar om zo'n grote portie fruit te geven. Ik lees dat veel kindjes bijv wel 200 gram krijgen. Een kindje van 10 maanden eet ongeveer 1/3 tot de helft van een volwassene. Je gaat zelf toch ook niet 400-600 gram fruit in een keer eten? Dat zijn ruim 3 bananen 😀 Alleen al om de hoeveelheid suiker. Of denk ik nu heel raar? Ik ben dan eerder geneigd er nog een broodje of pap bij te gaan geven.

2 jaar geleden

Reactie op Pufje94

Oei. nog een nachtvoeding is niet fijn inderdaad... Qua fruit zou ze wel m ...
Ik vind het ook raar om meer dan vb 1 hele banaan te geven. Maar misschien kunnen we smiddags nog een keer iets van fruit geven? Ik wil proberen om als snack smiddags komkommer met avocado te geven, maar dat gaat denk ik ook niet echt vullen. Hoeveel warm eten geef jij? Hier eet ze soms max 200 gram maar soms ook maar de helft..

2 jaar geleden

Bij ons 3 maar heel soms nog 4 flessen (wanneer hij hier om vraagt als hij meer energie heeft verbruikt bijvoorbeeld als hij iets nieuws leert) Dan is soms de 23.00 fles nog present maar over het algemeen; 7.00 fles 210 8.30 2 a 3 stukken fruit 12.00 2 boterhammen en op de opvang warm 15.00 fles 210 16.30 cracotte met spread 18.00 avond eten met pot mee 19.30 fles 210 23.00 fles 150 optioneel niet altijd nodig

2 jaar geleden

Reactie op Eef0710

Wij zijn onlangs van 4 naar 3 flessen gegaan. Dit ging eigenlijk heel soepe ...
Hier precies dit schema ja met 3 flessen! Alleen de fles van 12:15 en 18:15 is hier 150 ml. En soms een cracker ipv yoghurt. Maar verder hetzelfde!

2 jaar geleden

Ik volg! Wel jaloers op de kindjes die gewoon al 2 boterhammen eten en hele stuks fruit 😂

2 jaar geleden

Dochter van 9 maanden: 7:00 fles 180+6 8:45 fruit, ong 100 gram fruit en water 12:00 1 boterham en water 15:30 fles 180+6 17:00 warme maaltijd, ong 100 gram 18:00 cracotte als wij eten 19:00 180+6 Warme maaltijd en brood draaien we ook weleens om, omdat ze haar lunch beter eet dan diner. Ze drinkt water heel goed uit de rietjesbeker van Avent.

2 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Ik vind het ook raar om meer dan vb 1 hele banaan te geven. Maar misschien ...
Ik geef rond 16.30 vaak een reep komkommer of paprika, maar dat is meer voor de leuk dan om de honger te stillen. Omdat ze om 15.00 nog een fles heeft gehad. Ze eet dat altijd wel goed. Sowieso gaat alles dat ze zelf uit de vuist mag eten goed. Avocado geef ik trouwens ook vaak, maar dat zie ik als fruit. Of als broodbeleg. Avondeten ongeveer 125 gram. Ik prak het alleen, dus dat is puur voedsel, zonder water om het glad te maken.

2 jaar geleden

Reactie op survivalguide

Bij ons 3 maar heel soms nog 4 flessen (wanneer hij hier om vraagt als hij ...
Zo dat is een grote eter! Hoe oud is hij? Hier nog nooit een fles van 210 gemaakt. Ze doet al 2-3 keer over een fles van 180. Ook nog nooit een hele boterham op gekregen, er wel altijd wel over. Ik geef wel ook de korst, en dat duurt gewoon lang.

2 jaar geleden

Wij vonden het ook lastig om af te bouwen en toch genoeg binnen te laten krijgen. Ik ben in ieder geval begonnen met de bv niet meer te zien als een volledige voeding aangezien ze dat heel makkelijk verteerd, niet altijd zelfde hoeveelheid drinkt en het ook niet qua voedingstoffen te vergelijken is een kv van bijv 180+6. Dus prima als ze een keer wat vaker drinkt van de bv zeg maar. Daarnaast kreeg ik bij de bestaande hapjes er niet meer in dan ze al kreeg dus toen ben ik pap gaan geven bij het ontbijt naast de bv en dat werkt perfect! Sindsdien komt ze bijna nooit meer s nachts. Ons schema nu: 7:00 bv+pap van ong 90cc 10:00 fruit 12:30 broodje + 150+5 kv 15:00 snackje (yoghurt/cracotte/groente oid) 17:00 warm eten 19:00 fles 180+6 En mocht ze s avonds/s nachts nog een keer wakker worden dan paar slokjes bv om weer in slaap te komen Tussendoor altijd water/thee beschikbaar en wat ik haar aanbied gaat niet altijd helemaal op maar dat is prima voor ons.

2 jaar geleden

Ik krijg de avond fles er ook niet af. Hij zit al een tijdje op 4 flessen en drinkt daarnaast water bij de vaste hapjes en snack. Rond 6.30 100 ml melk en 100 ml pap met een lepeltje Rond 9.00 150-200 gram fruit en water Daarna dutje Rond 11.30-12.00 1 soms anderhalve boterham en water

2 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Ik krijg de avond fles er ook niet af. Hij zit al een tijdje op 4 flessen e ...
Nog niet klaar 😂 13.15 fles 180 en voor z’n dutje bied ik de rest aan dan gaat ie leeg (hij drinkt deze niet in 1 keer leeg) Rond half 4 snack en water Rond 17.00 warme hap 200 gram, soms nog een baby toetje na soms wil die niet Rond 19.15 fles 180, gaat nooit leeg Rond 22.15 fles 180, gaat nooit leeg Drinkt ongeveer 650-700 ml melk per dag nog. Maar grotere flessen aanbieden en er 1 afhalen werkt niet hier. Dus ja dan maar zo 😅

2 jaar geleden

Reactie op Pufje94

Ik geef rond 16.30 vaak een reep komkommer of paprika, maar dat is meer voo ...
Ze vindt het lekker gelukkig. Avocado komkommer smurrie 😄

2 jaar geleden

Hier nog 4 flessen overdag en nog eentje om half 5 ‘s ochtends. Ik wacht gewoon vanzelf af tot hij niet meer hoeft. Zo ging hij ook van om de drie uur naar om de vier uur drinken. Komt allemaal vanzelf en tenzij ze te zwaar is zou ik lekker je kindje volgen 🤗

2 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Ze vindt het lekker gelukkig. Avocado komkommer smurrie 😄
Haha ziet er lekker uit :p Wil ze nog niet zelf happen? Juist de komkommer is hier echt een zoethoudertje. Ze doet een uur over 1 reepje opsabbelen.

2 jaar geleden

Reactie op Pufje94

Haha ziet er lekker uit :p Wil ze nog niet zelf happen? Juist de komkommer ...
Heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben een beetje (overdreven) bang dat ze stikt in iets dus ik vind het al heel wat dat ze korstjes krijgt om op te sabbelen 😏

2 jaar geleden

Reactie op Pufje94

Zo dat is een grote eter! Hoe oud is hij? Hier nog nooit een fles van 210 g ...
Het is ook wel een flinke jongen haha. Hij scheelt Maar 11 maanden met zijn broer maar weegt op 2 kilo na net zo zwaar😂 hij is 9 maanden en 2 weken. En 10 kg

2 jaar geleden

Hier jongetje van 9 maanden: 06:30 portie havermout voor 1 volw 09:00 190 gr fruit 12:00 boterham met philadelphia 15:00 fles 180+5 17:30 avondeten 190 gr 18:00/18:30 wat broodkorstjes of iets anders te knabbelen als wij eten 19:00 150+4