3 Reacties

4 maanden geleden

Misschien een cursus kinder EHBO volgen? Dat je daarbij wat handvaten krijgt.

4 maanden geleden

Ik heb als kind een steentje ingeslikt 🫠 Huilen, huisarts, lakseerpil, en hij was er weer uit. Waarom ben je er zo bang voor? Verstikking kan natuurlijk een risico zijn, maar ik proef in je bericht dat het je vooral gaat om wanneer het al helemaal doorgeslikt is. Enkele producten (batterijen!) zijn natuurlijk levensgevaarlijk, maar van een kraaltje ofzo zal je kind echt niks krijgen. Ik ben vooral gericht op dat er niks gevaarlijke binnen handbereik ligt (die batterijen dus, scherpe dingen). Maar je kan je kind niet behoeden voor elk knoopje, steentje, kraaltje, etc.

4 maanden geleden

Reactie op Pufje94

Ik heb als kind een steentje ingeslikt 🫠 Huilen, huisarts, lakseerpil, en ...
Bedankt voor je reactie. Inderdaad ik ben bang dat het steentje oid scherp is en binnen in schade veroorzaakt. Of dingen zoals slime (waar we echt voorzichtig mee zijn overigens) tsja waarom.. Ik denk.. iedereen heeft zo zijn irrele angsten 😂 En dit is en 1 van mij.. Vooral als ze buikgriep oid lijkt te hebben. Maar vind het ook zo heftig om direct naar de HAP te gaan voor een scan 😂😂 dus ik zoek inderdaad naar iets van geruststelling. Dank je wel voor je verhaal, dat helpt. Het is ook niet altijd te voorkomen. Maar met bijv. batterijen ben ik al helemaal panisch, in principe heeft ze geen speelgoed met knoopcel batterijen. En de rest ligt altijd hoog opgeborgen in de trap kast die op slot zit. Verder is ze helemaal geen kind dat veel in haar mond stopt. Maar ik ben ook weleens in de keuken om de hoek en dan zie je natuurlijk niet altijd van ze doet. We zijn dus erg voorzichtig maar ik weet dat zoiets snel kan gebeuren ook zonder dat je het door hebt. Lijkt me vreselijk