8 Reacties
één jaar geleden
Er voor gaan. En dan voor 110% en niet 80%.
Als je samen met je partner besluit dat jullie dit willen, moet je samen werken.
Troosten, nabijheid bieden, liefde geven en gewoon zorgen dat ie er bent. Maar niet toegeven of opgeven, dan heb je alles wat je daar voor deed, voor niets gedaan... De eerste avond/nacht is meestal vreselijk. Maar het gaat in principe steeds makkelijker.
De ene slaapcoach zegt laten liggen in zijn bed en vanaf daarnaast troosten. Waar anderen zeggen optillen en zodra je kindje rustig is neerleggen. Ik denk dat dat gewoon heel persoonlijk is.
En vooral samen met je partner. Als de ene even niet meer kan, moedig de ander aan, geef elkaar een knuffel of neem de ander even over.
Bij mijn dochter (nu bijna 3) kostte het 4 dagen. De eerste nacht was vreselijk. De tweede nacht nog, maar wel al iets minder. De 3e nacht veel beter en nacht 4 sliep ze door.
één jaar geleden
Reactie op annaniempje
Er voor gaan. En dan voor 110% en niet 80%.
Als je samen met je partner bes ...
Bedankt voor je uitgebreide bericht! Ik besef me maar al te goed dat het even knokken is maar daarna resultaat zult zien.
Ik vraag mij wel af hoe aan te pakken. Bleef jij in de kamer? Als wij hem nu troosten en weglopen huilt hij er direct weer. Of is it een kwestie van volhouden en honderd keer gelijk terugkeren?
één jaar geleden
Reactie op BabyMAjong
Bedankt voor je uitgebreide bericht! Ik besef me maar al te goed dat het ev ...
Wij hebben dit 2 keer gehad bij onze dochter. Soms sluipt er iets nieuws in en dan op een gegeven moment moet je dan toch weer even doorpakken.
De eerste keer:
We troosten in de kamer en bleven erbij tot ze sliep. Soms duurde dat echt heeeeel lang. Want als je nèt te vroeg weg gaat.. dan begin je weer helemaal opnieuw. 🙈 maar uiteindelijk ging het steeds sneller. Op de achtergrond een white noise of slaapmuziekje was ook wel fijn. Is tevens handig voor als je weg gaat, want dan hoor je niet alle geluidjes 🙈
De tweede keer:
hebben we er voor gekozen het eerste half uur (gebaseerd op niks, of.. ons eigen gevoel) troosten in de kamer en daar blijven.
Daarna troosten, wegleggen, 2 minuten wachten met oppakken (wel op de kamer gebleven en troosten terwijl ze in bed was).
Daarna troosten, wegleggen wanneer ze rustig was en zelf weg. Na 3 minuten terug, als dat nodig was.
En op gevoel steeds een paar minuutjes er bij, maar wel altijd alleen als het huilen was. Bij paniek gingen we altijd meteen.
één jaar geleden
Maar ook dat is persoonlijk. Wat past bij jou en je partner en wat past bij je kindje.
één jaar geleden
Reactie op annaniempje
Wij hebben dit 2 keer gehad bij onze dochter. Soms sluipt er iets nieuws in ...
Bedankt voor je uitleg!
We gaan samen een moment pakken waarin we goed in ons vel zitten, ook bij mijn zoontje natuurlijk. En dan willen we er voor gaan. We hebben nu wat meer informatie en houvast. En blij dat het bij jullie ook is gelukt, dat geeft al hoop!
één jaar geleden
Reactie op BabyMAjong
Bedankt voor je uitleg!
We gaan samen een moment pakken waarin we goed in ...
Ja dat is belangrijk hoor! Dat jullie opgeladen zijn. 🙌🏻❤️
Succes!😊
één jaar geleden
Reactie op annaniempje
Ja dat is belangrijk hoor! Dat jullie opgeladen zijn. 🙌🏻❤️
Succes!😊
We zijn dinsdag avond begonnen. Hebben 3 uur naast zijn bedje gezeten en viel toen in slaap. Heeft toen doorgeslapen tot volgende ochtend. Dag erna hebben we 2 uur naast zijn bedje gezeten, weer doorgeslapen tot volgende ochtend. Gisteren avond, de 3e avond sliep hij geheel door. Hopelijk houdt hij dit vast, zo mega blij mee nu al!!
Super bedankt voor je uitgebreide uitleg en tips, echt heel waardevol 🙏🏻🙏🏻
één jaar geleden
Reactie op BabyMAjong
We zijn dinsdag avond begonnen. Hebben 3 uur naast zijn bedje gezeten en vi ...
Ohhh wat goed!! Echt super zeg!!!
Ik hoop dat hij het zo goed volhoudt!
Echt goed gedaan!! 3 uur is niet makkelijk. Maar gelukkig kregen jullie al gauw resultaat!!🙌🏻