Hier ouders met de handen in het haar.. kind heeft sinds 2 dagen opnieuw vreemde uitslag gekregen. Gisteren na in het zwembadje te hebben gespeeld en vandaag na het fietsen. Dokter geeft aan een zonnen allergie of een allergische reactie van een insect. Gisteren was het inderdaad erg warm maar vanmorgen op de fiets was het fris en had hij zelfs een dun jasje aan. Herkent iemand dit of heeft er iemand ervaring met zonnen allergie?
Trekt het in een uurtje vanzelf weer weg? Dan zou het koude urticaria kunnen zijn (allergie voor kou). Krijg je vooral bij grote wisselingen in temperatuur. Koud op de fiets of net nat uit het zwembad het koude windje in vallen daar bij mij onder. Heb je allerlei gradaties in. Voelt niet vervelend, kan alleen als ze op komen zetten even gloeien en soms wat jeuken.
Mijn dochter had precies dit op vakantie! Steeds na zwemmen in t kinderbadje. Icm de warmte gaf de huisarts aan. T trok steeds snel weer weg en dag ging een
Mijn dochter had precies dit op vakantie! Steeds na zwemmen in t kinderbadj ...
Oeps ik drukte op enter. Maar heeft een kleine week geduurd. Ze had wel ooo wat diaree er bij dus ik dacht eigenlijk virusje. Of vd zonnebrand? Als t bleef moest ik een anti allergie tabletje halen maar ze had er geen last van en t ging weer weg 😊
Ben inderdaad ook benieuwd of het van de zonnebrand kan komen. Hebben factor 50 van nivea kids. Moeten het goed in de gaten houden van de dokter en bij klachten een middeltje voor de jeuk.
Ben inderdaad ook benieuwd of het van de zonnebrand kan komen. Hebben facto ...
Nivea zou ik sws niet snel adviseren. Mijn zoontje heeft vaak exceem en heb voor hem speciale zonnebrand waar geen alcohol en parfum in zit. Anders krijgt mijn zoontje ook last!
Die betekent dat t op natte huid ook ingesmeerd kan worden, bijv onder t zwemmen of spelen met nat water of enorm zweten ;). M’n ervaring is ook dat deze niet volledig los laat zodra je gaat zwemmen oid