9 Reacties

8 maanden geleden

Ik heb hier vorige week ook een bericht over geopend, ik had precies hetzelfde. Overgang van 2 naar 1 slaapje, en hij was de hele tijd om 4:30 uur in de ochtend wakker. Waardoor het natuurlijk weer lastiger werd om het te halen tot het middagslaapje… Wij hebben per dag aangekeken of er toch niet nog een korte powernap in de ochtend nodig was, maar vaak sloeg hij die over, behalve als we bijvoorbeeld in de auto zaten. Tijdelijk inderdaad vroeger op bed gelegd voor middagslaapje, rond 12:00, en dan ook weer eerder naar bed in de avond, tussen 18 uur en 18:30 uur. Hij heeft nu de afgelopen twee dagen weer voor het eerst geslapen tot 6:30 uur/7 uur. Dus ik hoop dat nu die periode een beetje voorbij is. Het komt inderdaad echt door oververmoeidheid met het overslaan van dat ochtenddutje. Even een periode waar je doorheen moet volgens mij… Hier nu ongeveer 2 weken geleden dat het begon

8 maanden geleden

Hier eigenlijk vrijwel hetzelfde.. alleen slaapt hij bij ons ‘s middags vaak maar een uurtje. Dus echt wel kort, oververmoeidheid lijkt dan wel de oorzaak. Maar ook op dagen dat hij 2 uur slaapt, is hij ‘s ochtends om 5.00 wakker. Hier proberen we ook maar n soort powernapje in de ochtend, maar ideaal is het niet!

8 maanden geleden

Met overgang van 2-1 slaapje hangt ook de slaapregressie samen. Is een rommelige periode en bij ons was dat ook vroege ochtenden (en soms nog). Vergt veel van ze! De 1 doet een korte powernap nog en de ander gaat stug door. Ik deed alleen als het echt vroeg was een powernap, maar meestal gewoon 1. Nu 17,5 maand en grotendeels gaat het wel redelijk goed. Rond 6u wakker, slapen van 12-14/15 en 19u naar bed. Die iets langere wakker tijden trekt hij wel (altijd gekund ook).

8 maanden geleden

Ging weer even goed (6:00-7:30) en nu weer 4 dagen tussen 5-5:45 wakker. Zelfde ritme en doen niks anders. Ik weet het soms ook niet meer hoor 😵‍💫

8 maanden geleden

Ik had dit vanmorgen ook. Maandag,dinsdag sliep hij netjes door tot half 7.. Vanaf toen werd het elke dag een half uur vroeger 😤 Vanmorgen was het 4 uur!!!!!! Wat een ellende

8 maanden geleden

Reactie op Popje20

Ik had dit vanmorgen ook. Maandag,dinsdag sliep hij netjes door tot half ...
Vervelend hè! Ging hier een dikke week goed en nu weer dit. Weet gewoon niet wat ik nog kan doen. Ga ook niet meer prutsen met ochtend dutje. Duur middagdutje, hoe lang of kort wakkertijd, hoe laat weer op bed lijkt totaal niet uit te maken. Gaat hier zo rond 11;30 beetje richting bed en dan zien we wel weer. Ik weet het ook niet 🤷🏻‍♀️

7 maanden geleden

Hier ook sinds anderhalve week het ochtenddutje eraf, met precies 18 maanden. Sinds dat moment slaapt hij 's avonds tussen 20.00u/20.30u, is hij wakker tussen 05.00u/06.00u. Tussen de negen en tien uur slaap per nacht vind ik erg weinig! Soms probeer ik hem in de ochtend nog even terug te leggen, maar dan ligt hij te kletsen en slaapt hij niet. Hij gaat in de middag pas om 13.00u terug, slaapt dan 1,5 a 2 uur. Dus al met al komt hij niet aan heel veel slaap. Ik kan me daar best druk om maken 😞

7 maanden geleden

Reactie op Juffrouwmama

Hier ook sinds anderhalve week het ochtenddutje eraf, met precies 18 maande ...
Ja heel herkenbaar, vooral het je er druk om maken😔 weet van m’n oudste dat t uiteindelijk wel goed komt, maar toch blijft het ‘een ding’, dat slapen. Die van ons slaapt redelijk vergelijkbaar, soms ‘s avonds wat vroeger erin. Overdag helaas vaak maar een uur, heel soms anderhalf of twee. ‘t is hard werken soms, al zijn ze ook zo lief🥰 Succes🙏🏼

7 maanden geleden

Reactie op IC8823

Ja heel herkenbaar, vooral het je er druk om maken😔 weet van m’n oudste da ...
Onze zoon slaapt op ons bed. Hij wordt na 1 a 1,5 u ook vaak wakker overdag. Ik ga er dan bij liggen zodat hij nog verder slaapt. Ook niet ideaal..maar ben inderdaad blij als hij dan voldoende slaap krijgt!