9 Reacties
4 maanden geleden
Ik ken kinderen die met 9 maanden al in een grondbed sliepen. Wij hebben het overwogen, maar uiteindelijk toch een peuterbed gekozen. Met 19/20 maanden ging ze daarin
4 maanden geleden
Wij hebben een vloerbed genomen vanaf dat ons zoontje ongeveer 15 maanden oud was. Hij ging er beter in slapen, misschien minder een opgesloten gevoel dan in een ledikant. Als hij last heeft van slecht in slaap komen of snachts wakker dan gaat een van ons gewoon bij hem liggen, ideaal!! Ik heb eigenlijk spijt dat we het niet eerder hebben gedaan...
In onze omgeving werd nogal vreemd gereageerd en werd vooral vanuit angst gereageerd: wat als hij eruit gaat? Blijft hij wel liggen? Gaat hij dan niet weigeren te slapen (alsof een kind met een ander bed ineens helemaal dwars gaat doen?)?
Geen van dit is uit gekomen, ons zoontje is nog nooit zelf uit bed gegaan ondanks dat ik het vloerbed juist mooi vond zodat hij er zelf in en uit zou kunnen als hij dat zou willen. Sterker nog, hij is er beter door gaan slapen en we kunnen hem ook beter troosten als hij dat nodig heeft. 馃グ
4 maanden geleden
Reactie op Keesje309
Wij hebben een vloerbed genomen vanaf dat ons zoontje ongeveer 15 maanden o ...
Hier eigenlijk precies hetzelfde! Dus sluit me hierbij aan.
4 maanden geleden
Wij hebben een dik 2 persoons matras op de vloer gelegd omdat er bijna geen 2persoons vloerbedden te vinden zijn helaas. Bevalt ons geweldig! Ons zoontje beweegt enorm veel en gaat uit zijn bed wanneer hij dat wil maar kruipt er ook gewoon weer in. Als hij overstuurcis kunnen wij gelijk erheen en lekker bij hem liggen. Mijn man gaat nog een vloerbed maken in de goede maat, maar ook wij kunnen het zeker aanraden! Geweldig en die vrijheid vinden ze denk ik heel fijn. Kamer kids proof maken en wij hebben een haakje op de deur zodat hij niet snachrs eruit kan. Daarnaast hebben wij alltijd snachts de camera aan zodat we her horen en kunnen zien als er was aan de hand is 鈽猴笍
4 maanden geleden
Wij hebben een vloerbed vanaf een maand of 10. Ze lag steeds overdwars met haar gezicht tegen de spijlen, en soms als ze 's ochtends vroeg wakker was lag ze nog wel gewoon rustig in bed, daar wilden we haar wat meer vrijheid in geven. We hebben toen gekozen voor een vloerbed van 160x80cm, dus daar kan ze nog een hele tijd in. We hebben ook zo'n ikea kastje met plastic bakken op haar kamer staan waar speelgoed en boekjes in zitten, daar mag ze dan zelf in rommelen. We hebben haar daar een beetje in gevolgd eigenlijk.
Het is dat goede vrienden van ons ook een vloerbedje hadden voor hun kindje die ongeveer een jaartje ouder is, daarvoor had ik er eigenlijk nog nooit van gehoord. Ik ben me er toen wat in gaan verdiepen en het leek me wel ideaal voor ons kind. Maar ik denk wel dat het bij je kindje moet passen.
4 maanden geleden
Reactie op hk06nr
Mag ik vragen waar jullie het vloerbed hebben gehaald?
Wij hebben het Neiden bedframe van ikea, eenpersoons. Daar hebben we de poten af gezaagd. Het hoofdeinde hebben we dicht gemaakt met een extra plank en we hebben aan de zijkant de Nattapa zijsteun gezet zodat ons zoontje er aan de kant waar hij ligt niet uit kan rollen 馃榿
4 maanden geleden
Reactie op hk06nr
Mag ik vragen waar jullie het vloerbed hebben gehaald?
Wij hebben een huisjes bed van Beter Bed.