15 Reacties
3 maanden geleden
Volgens de regels mag dat vanaf 2 jaar. Onze oudste van bijna 5 wil echter nog steeds het liefst onder een fleecedekentje met een roze kussentje en de jongste van bijna 2 wil helemaal geen dekentjes. Ze schopt alles van zich af, maar heeft nog wel een slaapzak.
3 maanden geleden
Hier ook nog steeds een slaapzak… ze is veel te bewegelijk in haar slaap voor een laken en deken.
Peuterbed zijn wij wel over aan het denken om binnenkort te introduceren. We zouden wel kijken naar een bedje met uitvalbeveiliging net omdat ze nog zoveel draait en beweegt.
2 maanden geleden
Wij hebben al wel een dekbed. Op de peutergroep op de kinderopvang moeten ze in pyama + deken slapen.
Wij zijn deze zomer al begonnen omdat als hij dan de deken weg gooit de kamer nog warm zat is. Echter gooit Hij nog wel na 2 maanden nog steeds z'n deken uit de ledikant
2 maanden geleden
Hier wel al met een plat peuterkussen. Dekbedje wachten we nog even mee, vooral omdat ze op 1 kamer slaapt met haar kleine zusje. Op zich is ze er wel aan toe, ze speelt in de woonkamer vaak "bank slapen", dan pakt ze haar knuffels en legt ze die te slapen op de bank onder een fleece dekentje.
Ze ging ook altijd wel het hele bed door (of uit, vloerbedje), maar sinds ze met een kussen slaapt ligt ze juist wel heel netjes en rustig.
2 maanden geleden
Reactie op cnk
Welk peuter kussen heb je? Ik ben ook aan het kijken, maar er nog niet uit ...
Wij hebben die van Ikea. Eigenlijk vooral gemak omdat we daar toch al waren om ook wat andere spulletjes te kopen, niet een super bewuste keuze verder behalve dat we nog geen "volwassen" kussen wilde.
2 maanden geleden
Wij hebben een plat kinderkussen geïntroduceerd, omdat ons zoontje steeds op z'n knuffels ging liggen. Kussen is inmiddels weer weg, want geen interesse. De slaapzak probeer ik er zo lang mogelijk in te houden, want hij is enorm beweeglijk in z'n slaap. En ledikantje hou ik ook nog graag aan, want hij is er gewoon tevreden mee.
2 maanden geleden
Wij doen dat pas met 3. Dan komt ze pas in een peuterbedje, en krijgt ze een kussen en dekbed. Mijn ervaring is dat met 2 nog te vroeg is. Ook al zeggen ze dat het kan, slaapregressie rond de 2 is al heftig zat, en dan ook een nieuw bed introduceren? Hier geen denken aan, wil graag zelf ook nog slapen 🙈😂
2 maanden geleden
Wij zijn sinds een week soort van over op een deken, nog geen kussen. Op de opvang zijn ze met mijn zoon aan het oefenen met een open bedje en een open slaapzak (zo’n model zoals een slaapzak voor volwassenen) en sindsdien weigert hij zijn eigen slaapzak en wil hij onder een deken. Hij vindt het helemaal leuk. Enige nadeel is dat hij er in zijn slaap half onder vandaan kruipt waardoor hij het in de vroege ochtend koud wakker wordt. Dus daar zoek ik nog een oplossing voor. Misschien helpt een plat kussen
2 maanden geleden
Reactie op Isabelski
Wij zijn sinds een week soort van over op een deken, nog geen kussen. Op de ...
Zou dat ook niet even wennen zijn? Dat hij zelf nog even moet leren om zelf weer terug onder de deken te gaan liggen als hij het koud krijgt?
Wij gaan deze week over naar een deken, maar ik denk dat we het de eerste dagen in combinatie met slaapzak doen. Qua temperaturen deze week kan ze dat sowieso wel gebruiken 😅
2 maanden geleden
Nou, wij zijn inmiddels een paar dagen over op een dekbedje. Ze vindt het fantastisch, ook een goede motivatie om naar bed te gaan 😂 We hebben er toch voor gekozen om alleen een pyjama te doen, niet dubbel met een slaapzak. Dan leert ze hopelijk snel genoeg dat ze zelf onder de deken kan kruipen als ze het toch koud krijgt.
Het gaat nog wat wisselend, de ene nacht blijft ze er lekker onder liggen, de andere rolt ze onder de deken uit en dan ligt ze zo. Ik heb haar wel een keertje 's avonds laat toen ik naar bed ging weer ingestopt, maar we proberen het zoveel mogelijk te laten en haar zelf te laten ervaren. Ze heeft nog niet laten merken dat ze het koud heeft gehad, en het is allemaal nieuw natuurlijk. Ze is in ieder geval super fan van haar pyjama en haar deken.
2 maanden geleden
Voor wat voor een dekbed zijn jullie gegaan? Ik wil eigenlijk de winter nog door.met een slaapzak, zodat mijn zoontje het niet koud krijgt, maar daarna over op een dekbed. Ben me wel al aan het oriënteren, maar ik weet niet zo goed waar we goed aan doen.