30 Reacties

één jaar geleden

Hier op eigen kamertje al een paar maanden. Ik kwam er achter dat wij dus (lees snurken😅) veel te veel herrie maakten voor haar. Nu ligt ze op haar eigen kamer helemaal goed. Maar zodra ze mopperig is, alleen voeden niet genoeg is komt ze gewoon bij ons tussenin slapen

één jaar geleden

Onze dochter is toen ze 4 maanden was naar haar eigen kamer gegaan. Ze sliep toen al haar dutjes al in haar ledikantje, alleen 's nachts sliep ze naast ons bed in haar wiegje. Maar op een gegeven moment moest ze in een slaapzakje slapen ipv in een inbakerdoek omdat ze kon rollen, maar onze dochter slaapt als een zeester, dus met haar armen helemaal wijd. Dus toen werd ze te klein voor haar wiegje en hebben we haar op haar eigen kamer neergelegd. Ook wel fijn, want ik werk in de zorg dus als ik een avonddienst heb, ben ik vaak pas laat thuis en hoef ik nu niet perse zachtjes te doen als ik in bed stap. Maar ik vond het de eerste paar weken wel heel erg wennen, ik vond het zo gezellig dat ze naast mij in haar bedje lag ❤

één jaar geleden

Hier ook al een aantal maanden op zijn eigen kamer. Hij brabbelt in zijn slaap en daardoor hadden wij geen nachtrust. Wanneer hij ziek is of een sprong heeft en onrustig slaapt leg ik hem tussen ons in. Dit werkt voor ons perfect!

één jaar geleden

Allebei onze dochters zijn na 3 maanden naar hun eigen kamertje gegaan en sliepen toen meteen beter. En wij ook. Ik had ook het idee dat zij wakker werden van ons en andersom. Idd door hoesten, snurken, omdraaien, enz. Dat van de nachtvoeding herken ik ook, het was meer een troosttiet dan dat ze honger had (bij de tweede, de eerste sliep al na een week door 🫣). De eerste paar nachten moest ik er wel regelmatig uit voor een speen, maar nu nauwelijks nog.

één jaar geleden

Ze ligt bij ons ook nog op de kamer. Mijn vriend wil haar al wel op eigen kamer leggen, maar mijn argument is om nog even te wachten. Zolang t nig wat kouder is en ze nog regelmatig komt voor nachtvoeding. Tot voor kort vaak nog 2x voeding tussen 19-7. Daarbij herken ik wat je zegt, het is een makkelijkr en snelle manier om haar weer stil te krijgen en allebei (hopelijk) weer verder te tukken. Sinds kort wat meer aan t uitproberen of we ook op andere manier kunnen troosten en meer richting 1x voeding kunnen (lees: mn vriend probeert dat, want hij wil haar graag over hebben 😌). Kortom, ook hier een gespreksonderwerp en ik vind t lastig om de knoop door te hakken.

één jaar geleden

Ons meisje (zes maanden) slaapt ook nog naast ons in de co-sleeper. Ik had mij voorgenomen om haar het eerste half jaar naast ons te laten slapen, maar die tijd is voorbij gevlogen 😮! Nu wordt ze vrij groot voor de co-sleeper, maar ik ben er zelf nog echt niet aan toe om haar in haar eigen kamertje te laten slapen. Ook komt ze nog 2-3 keer in de nacht voor borstvoeding en als ze vroeg in de ochtend wakker wordt, neem ik haar in ons bed en slapen we samen verder. Zo heerlijk en gezellig vind ik dat zo'n klein popje in mijn armen 🥰, maar daarnaast ook erg makkelijk (ik zie mijzelf echt niet 's nachts er elke keer uitgaan om haar op haar kamertje te voeden)! Ik kan met moeite afscheid nemen van deze fase zoals je leest 😉. We denken er nu aan om het campingbedje (is groter dan de co-sleeper) naast ons bed te plaatsen 😄🙈!

één jaar geleden

Wij hadden onze dochter na 6 weken verhuist om de hoek 2 meter verder.. zo was ik dichtbij maar sliep ik zelf beter want werd wakker van elk geluidje en dacht bij alles dat er wat was terwijl ze gewoon sliep 😅 toen ze bijna 4 maanden was lag ze in haar eigen kamer en dat ging prima. Ze komt nog steeds voor een nachtvoeding en soms moet een van ons even heen voor een knuffel of speentje maar dat wordt elke keer minder. Je kan het altijd een paar nachtjes proberen (zou ik doen als je vrij bent) en bevalt het dan kan je hem in zijn kamer houden. Bevalt het niet leg je hem gewoon weer lekker bij jullie op de kamer. Je moet doen wat goed voelt. Maar ik zelf sliep slechter met haar op me kamer😅🙈

één jaar geleden

Ik ken het dilemma. Ze is nu ruim 6 maanden en past niet meer in de cosleeper. Dus dacht ik, ok ze moet in haar ledikant, op haar eigen kamer. Maar ik vind het zelf zo gezellig dat zij naast mij slaapt, mijn man vindt het ook prima. Na een week worstelen hebben we uiteindelijk haar ledikant bij ons op de kamer gelegd 😆 dus nu slaapt ze alsnog naast mij en heb ik dit onderwerp soort van 'losgelaten'. Toch merk ik dat ik nu zit met de vraag hoe lang? En als ze hieraan went, kan ik haar dan naar haar eigen kamer verplaatsen zonder al te veel gedoe? Nichtje van m'n man is 3 en slaapt nog steeds bij de ouders op de kamer. Dat hoeft dan ook weer niet 😆Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik dat graag😇

één jaar geleden

Mijn dochter ligt ook nog naast me in een cosleeper. Doordat ze nog 2 nachtvoedingen vraagt en soms tussendoor terug in slaap geholpen moet worden zie ik haar eigen kamer ook nog niet zitten. Ik overweeg nu om een ledikant om te bouwen tot cosleeper, omdat het me ook irritant lijkt om steeds over die rand heen te moeten. Maarja, daar kan ik haar voor dutjes weer niet zonder toezicht in achterlaten, dus ik weet het nog niet zo goed. Prop haar nu dus nog in de cosleeper. 🙈

één jaar geleden

Hier hetzelfde als ik al veel lees in de reacties. Dochter is 6 maanden en slaapt in cosleeper en wordt ook nog veel tussendoor wakker (met huilen) en 2x voeding (bv). Nu leg ik mn hand op dr buik of hoofd en als ik straks minimaal 4x eruit moet naar haar kamer dan heb ik zelf helemaal geen slaap meer. Ik had ook gedacht 6 maanden max maar helaas dat zit r echt nog niet in.

één jaar geleden

Onze dochter is 6 maanden en slaapt nog naast ons. Ze past bijna niet meer in de cosleeper dus we moeten een nieuw plan bedenken. Ik had een paar nachten een ander bedje naast ons bed gezet. Die is dicht en stond verder weg van m’n bed. Maar ik miste die grote lach als ik wakker wordt naast me dus ze slaapt nu weer in de cosleeper 😄 Lekker dichtbij en samen lachend wakker worden. Ik ga nu een ledikantje kopen die als cosleeper naast ons bed past Mijn andere dochters hebben tot ongeveer 8-9 maanden bij ons geslapen. De overgang naar de eigen kamer is geen enkel probleem geweest. Dit zijn juist hele goede slapers geworden. Tip: voor de overgang kun je een knuffeltje of doek maken waar jouw geur aan zit. Het knuffeltje of doek draag je een paar nachten tegen je aan. Als ze dan in haar eigen bed ligt, krijgt ze het mee.

één jaar geleden

Ik volg ook even hier precies hetzelfde dilemma😅 ons zoontje word bijna 6 maanden, maar komt sowieso nachts nog 2/3 keer. Laatste tijd is hij heel onrustig en om het uur/2 uur wakker dan ben ik blij dat hij nog naast mij ligt, moet er niet aan denken dat ik anders elke x uit bed moet🫣. Verder zijn we nu ook druk aan het oefenen met het zelfstandig in slaap laten vallen, dus dit willen we ook even afwachten en daarnaar is het de bedoeling dat hij op zijn eigen kamertje gaat slapen.

één jaar geleden

Reactie op IdJvdK

Mijn dochter ligt ook nog naast me in een cosleeper. Doordat ze nog 2 nacht ...
Wij hebben het ledikantje van de Ikea omgebouwd tot cosleeper. 1 zijkant niet vastmaken en deze kant tegen het bed aanzetten werkt bij ons top🙈

één jaar geleden

Reactie op Blessedmomtobe

Wij hebben het ledikantje van de Ikea omgebouwd tot cosleeper. 1 zijkant ni ...
Welk ledikant is dat? En had je dan geen extra ondersteuning van de bodem aan die kant nodig?

één jaar geleden

Onze zoon van 6,5 maand slaapt ook nog bij ons. Nu zijn we toevallig een weekend weg en slaapt hij op een andere kamer. Hij doet het echt super goed en slaapt zelfs beter dan thuis! En dat ondanks een vreemde plek en een vreemd bedje. Ik denk dat we dit thuis maar meteen door gaan trekken.

één jaar geleden

Onze zoon van 6 maanden slaapt ook nog bij ons, in de co sleeper. Wilde dit graag van tevoren ook. Al snap ik ook dat het in de praktijk niet altijd werkt of niet altijd prettig is. Kan je van tevoren nooit precies inschatten. Nu slapen wij allemaal goed op 1 kamer, worden niet wakker van elkaar. Dus de 6 maanden zijn omgevlogen en ik vind het ook makkelijk naast hem te liggen als er iets is. Hij past ook nog prima in de cosleeper dus voel nog niet de noodzaak nu direct iets te veranderen. Wel wil ik zeer binnenkort starten met dutjes overdag in het ledikant op zijn eigen kamer. Alle slaapjes doet hij namelijk nu ook nog in de cosleeper. Eerst maar even kijken hoe dat gaat. En dan langzaamaan ook maar eens een nacht proberen, in het weekend bijvoorbeeld. Heb er geen haast mee, maar moet wel toegeven dat ik het soms mis onze slaapkamer als ruimte voor onszelf te hebben.

één jaar geleden

Reactie op LCharlotte

Onze zoon van 6 maanden slaapt ook nog bij ons, in de co sleeper. Wilde dit ...
Hier wordt zojuist het eerste dutje in z’n eigen ledikantje in zijn kamertje gedaan 🥹 we gaan zo maar eens heel langzaamaan richting z’n eigen kamertje bewegen. Had hem wakker weggelegd en hij viel binnen 5 minuutjes in slaap 🥰

één jaar geleden

Reactie op maria88x

Hier wordt zojuist het eerste dutje in z’n eigen ledikantje in zijn kamertj ...
Wat goed en fijn dat hij zo gauw lekker in slaap viel! 🥰

één jaar geleden

Is voor iedereen anders wanneer je er klaar voor bent om op eigen kamertje te laten... Zou wel adviseren om het te proberen in een week waarin je het niet te druk hebt want je hebt wat doorzettingsvermogen nodig soms (was mijn ervaring). Maar wendt echt snel... Succes!

één jaar geleden

Onze dochter sliep ook redelijk onrustig en daar werden we wakker van. Het was niet dat ze huilde of voeding wilde. Dus op een gegeven moment rond de 4 maanden geloof ik, hebben we haar op haar eigen kamer laten slapen. En dat gaat super! ze krijg rond 22:00 nog een droomvoeding en dan slaapt ze door tot 7:00 in de ochtend. In de nacht soms wakker maar daarna tukt ze weer in