68 Reacties
één jaar geleden
Naar mijn bevalling was ik met 8 weken alweer ongesteld ondanks mijn overproductie. Rond ongeveer 10 maanden begon mijn cyclus eindelijk wel regelmatiger te worden(dit had ik ook voor de zwangerschap).
Ik zou lekker nog even wachten en genieten van jullie kindje en je lichaam de rust geven om te herstellen🥰
één jaar geleden
Reactie op Mysecret
Wie is er nog steeds niet ongesteld geworden? Ik ben niet zwanger btw. Ik g ...
Ik! Maar ik heb ook PCOS en was voorheen niet vaak ongesteld. Borstvoeding afgebouwd inmiddels en heb ik nu sinds een aantal dagen helemaal niet meer gegeven maar ik wil graag een tweede dus ik wil heeeeeel graag menstrueren😩
één jaar geleden
Reactie op himan
Ik! Maar ik heb ook PCOS en was voorheen niet vaak ongesteld. Borstvoeding ...
Ben je op een natuurlijke manier zwanger geworden? Ik heb namelijk pillen van het ziekenhuis om het op te wekken. Moet wel eerst gestopt zijn met borstvoeding, maar ik ben nog even aan het wachten met een tweede.
één jaar geleden
Reactie op Mysecret
Wie is er nog steeds niet ongesteld geworden? Ik ben niet zwanger btw. Ik g ...
Nog niks na 13 maanden. (Geef nog om de dag borstvoeding, laatste loodjes). Ik hoop zo dat het spontaan weer komt... Voor de zwangerschap had ik geen enkele menstruatie (PCOS), maar als tiener wel jaren een normale cyclus gehad
één jaar geleden
Ik geef nog borstvoeding en had voor mijn zwangerschap PCOS. Aangezien ik niet wilde stoppen met borstvoeding heb ik acupunctuur gedaan om mijn cyclus op gang te helpen. Met effect, 1x ongesteld geweest en nu zwanger. :)
Wellicht het proberen waard voor degenen die nog borstvoeding willen blijven geven maar ook een wens voor een tweede hebben.
één jaar geleden
Reactie op Pufje94
Ohh echt wat fijn! Ik heb vaker gehoord dat accupunctuur helpt bij pcos. Ik ...
Voor mijn vorige zwangerschap heb ik het meerdere keren gedaan. Nu was ik na 1x weer ongesteld.
Ik ben trouwens zelf best bang voor naalden. Maar acupunctuur is echt iets heel anders dan een prik of bloed afnemen!
één jaar geleden
Reactie op Mysecret
Maar ben jij wel op een natuurlijke manier zwanger geworden?
Ja beide keren.
1e keer duurde het lang met alle afspraken, dus acupunctuur gedaan in tussentijd en toen zaterdag voor intake in ziekenhuis positieve test.
Zoontje inmiddels 1, maar een maand of 3 geleden bij acupunctuur gezegd nou als je cyclus kunt stimuleren zonder borstvoeding te schaden doe maar. Toen 1x ongesteld en weer zwanger.
één jaar geleden
Reactie op himan
Dank je wel voor dit! Mijn moeder gaat al jaren naar een hele goede accupun ...
Geen idee haha maar ook gewoon voor algemene rust is het heeeel fijn, vind ik tenminste.
Als ik iets heb dan ga ik eigenlijk altijd eerst even langs acupunctuur. Wel kleine dingen hoor, pijn in mn grote teen en eczeem bijv.
10 maanden geleden
Reactie op robijn92
Ik begon me al af te vragen of mn pcos erger geworden was omdat ik nog stee ...
Gemiddeld duurt het 1.5 jaar voor je weer ongesteld wordt als je borstvoeding geeft. Maar dat is dus gemiddeld en het kan dus ook flink langer duren. Alles tot 1.5/2 jaar lijkt mij dan ook zeker normaal!
Hier ben ik zelf toevallig met ca. 15 maanden weer voor het eerst ongesteld geworden (nu nog zo'n 3-4 voedingen per dag). Daarna werd ik het pas 5 weken later en nu heb ik al 1.5 week lang wat bloedverlies.. niet heftig ofzo maar vooral met afvegen. Snap er niks meer van wat dit nou is 😅
Iemand daar ervaring mee dat je lijf zo in de war is die eerste menstruaties?
10 maanden geleden
Gemiddelde is met 15 maanden. Eerste menstruatie kan ook heel heftig zijn, lang duren maar ook juist het tegenovergestelde. Ook kan de regelmaat variëren tov wat je gewend bent van voor de zwangerschap. Het heeft even tijd nodig voordat alles weer op gang is gekomen. Hier ook nog geen menstruatie.
10 maanden geleden
Reactie op AL10
Gemiddeld duurt het 1.5 jaar voor je weer ongesteld wordt als je borstvoedi ...
Inmiddels ben ik er achter wat het langdurige bloedverlies was. Ik bleek een fikse blaasontsteking te hebben 😖
Had dus geen idee omdat het zo direct na m'n menstruatie kwam en ik verder nul klachten had. Tot ik van de week koorts en intense rugpijn kreeg. Gelukkig al aan een antibiotica kuur en hopelijk gauw aan de betere hand.
Voor andere mama's dus ook een tip om daarop te letten!