7 Reacties
12 dagen geleden
Geen advies, maar gedurfd wel haha.. mag ik vragen waarom ze samen op 1 slaapkamer gaan?
12 dagen geleden
Niet helemaal dezelfde situatie want thuis hebben onze kindjes een eigen kamer. Maar laatst hebben ze op vakantie 4 weken bij elkaar op de kamer geslapen. De oudste was toen bijna 2 en jongste 4 maanden. We brengen ze al vanaf dat de jongste 6 weken is samen naar boven, dan lezen we samen een boekje en gaan ze hun eigen bedje in. We hebben een aantal dagen van te voren aan de oudste uitgelegd dat ze samen een kamer gingen delen en de oudste was echt super enthousiast! Het ging vanaf de eerste nacht meteen goed. De oudste zong zelfs een liedje als de jongste nog wat aan het jammeren was en dan werd hij meteen rustig❤️🥰. Het ging dus zelfs zo goed dat we nu twijfelen of ze niet thuis ook samen moeten slapen.
Dus ik zou zeggen, probeer het gewoon! Natuurlijk wel pas als je er zelf klaar voor bent om de jongste niet meer naast je te laten slapen.
12 dagen geleden
Wij hebben onze zoontje bij elkaar gelegd op een kamer toen ze ongeveer 11 maanden en 3,5 jaar waren. Door het extreem slecht slapen van de jongste heeft het wat langer geduurd. Vanaf dag 1 gaat dit heel goed. Ze worden ‘s nachts ook zelden van elkaar wakker als er een aan het roepen of huilen is. Ook gaan ze beide om de zelfde tijd naar bed en worden ook meestal samen wakker sochtends.
10 dagen geleden
Onze oudste is nu 2 jaar en 2 maanden, de jongste is nu 11 maanden. Ze slapen bij elkaar sinds de jongste 6 maanden is. De oudste slaapt in een vloerbed, de jongste in een ledikant. We zouden de jongste ook wel in een vloerbedje willen, maar dat durven we nog niet aan op deze leeftijd, daar wachten we nog even mee.
Het gaat echt heel goed, ze waren heel snel gewend. Beide goede slapers. Over het algemeen laten ze elkaar redelijk met rust en slapen ze ook wel door het geluid van de ander heen als er iets is.
Hier gaan ze ook tegelijk naar boven. In principe doen we dat altijd met z'n tweeën, maar als een van ons niet thuis is doen we het alleen. Iets onhandiger, maar niet onmogelijk. Ik kleed de jongste om terwijl mijn man met de oudste tandenpoetsen, dan neem ik de jongste mee om ook tanden te poetsen. Mijn man kleedt de oudste dan om terwijl ik boekje lees/liedjes zing met de jongste, die leg ik daarna in het ledikant. Dan leest een van ons nog een boekje met de oudste op schoot naast het ledikant zodat de jongste liggend nog mee kan kijken, en dan is het naar bed en licht uit.
We hebben voor de zekerheid wel een campingbedje liggen zodat de jongste altijd nog bij ons op de kamer kan, als er iemand ziek is of last van tandjes ofzo. Daar hebben we in de eerste periode wel af en toe gebruik van gemaakt, als de jongste in een slaapregressie zat bvb, maar nu al een paar maanden niet meer. Maar wel handig om het achter de hand te hebben.