3 Reacties
5 maanden geleden
Ik zou dan nu wel doorzetten. Grote kans op terugval na de geboorte, maar dan weet hij het ergens al wel en pakt het sneller weer op.
Bij mij zit er precies 2 jaar tussen en ik besloot niet door te zetten, omdat ik 'bang'was voor die terugval. Alleen het nadeel was vervolgens dat de eerste maanden na de geboorte zijn interesse erin ook totaal weg was. Dus wat ik toen probeerde, het interesseerde hem helemaal niks. Pas na een ruim halfjaar kwam er weer interesse en is het gelukt. Maar achteraf gezien baalde ik dat ik eerder niet had doorgezet.
5 maanden geleden
Ik zou bij mooi weer lekker een potje buiten zetten, zo kan hij gaan wanneer hij wil en is t altijd dichtbij. Hoewel ik het nog best vroeg vind hoor.
Omze oudste was bijna 3 en vrijwel zindelijk toen haar zusje werd geboren. Na de geboorte ging ze zelfs weer in haar luier poepen.
Vanaf het moment dat de jongste ook naaar het kdv ging was dat over (gelijke behandeling, evenveel aandacht van mama) en was zo compleet zindelijk.
5 maanden geleden
Wij zijn langzaam aan begonnen toen onze dochter het heel interessant begon te vinden als ik naar de wc ging. Eerst het potje een tijdje in de woonkamer gehad om "kennis te maken", veel mee gespeeld ook haha. Nu zetten we haar voor elk slaapje en voor de nacht er even op met een boekje. Ze doet ongeveer om de dag 1 plasje in het potje, maar ze vindt het wel heel leuk en wil er zelf ook graag op zitten, het is echt onderdeel van het ritueel geworden nu. Ze geeft nu sinds een paar weken ook aan zodra ze heeft gepoept, en soms blijft ze een hele ochtend droog, dus blijkbaat begint ze het soms ook al op te houden. We zijn nog lang niet bij helemaal zindelijk, maar zo gaat het elke keer een stapje verder en went ze op haar eigen tempo.