16 Reacties
3 jaar geleden
6 maanden en 1 week.
Slaapt sinds 1 maand/6weken in een slaapzak. Daaronder een dikkere of dunnere pyjama afhankelijk van de dikte van de slaapzak en de temperatuur van de kamer.
In het begin nog wel eens een dekentje er overheen, maar nu hij continue draait en door zn bedje heen gaat, heb ik er alles uit gehaald op 1 knuffeltje en zn speentjes na.
Afgelopen week een puckababy 4 seizoenen slaapzak binnen gekregen (via Vinted gevonden). Dus nog even uitproberen of dat fijn is.
3 jaar geleden
Romper lange mouw, shirtje. Dikke slaapzak. Dit al sinds begin af aan eigenlijk. Ben in de kraamweek al begonnen er mee. Kraamverzorgende vond het maar zo zo. Gaf al snel geborgenheid, dekentjes werden afgeworsteld. Ze is nu 7,5 maand
3 jaar geleden
7 maanden oud. Korte mouw romper, pyjama, sokken, slaapzak en afhankelijk van de dikte slaapzak nog een dekentje.
3 jaar geleden
6,5e maand
Hij draagt een romper met korte mouwen, pyjama en dunne slaapzak met lange mouwen. Daarover een laken om in te snoeren en dekentje tot zijn taille (wordt niet aangeraden, maar zonder is te koud voor hem en zonder slaapzak trapt hij de deken weg). Kamer is rond de 18 graden of kouder, wij hebben altijd het raam open maar het tocht niet ivm dikke gordijnen.
3 jaar geleden
6,5 maand, romper met korte of lange mouw, slaapzak van 0.5 Tog en klein dekentje. Kamer ca 18 graden. Hij heeft het overigens heel snel warm
3 jaar geleden
Ik vind dit ook echt lastig. De verwarming bij ons staat niet aan, maar toch is het op onze kamer 22/23 graden en soms 21 graden. Mijn dochter is niet echt fan van een slaapzak dus dat doen we niet.
Gister sliep ze met alleen lange mouwen romper en een pyjama broekje. Geen sokken. En dan een dekentje van ikea. Alsnog was ze een beetje bezweet 😓
Ik vind het ook echt lastig, zij zweet heel snel dus het is echt elke keer puzzelen hoe ik haar moet kleden.
Btw: dekentje trekt ze zo weg als het op haar hoofd of mond komt dus daar maak ik me geen zorgen om, ze slaapt naast mij in haar ledikant heb sws daar controle over.