31 Reacties
3 jaar geleden
Wij gebruiken nu Bar le Duc omdat ik daar veel goeds over heb gehoord. Alleen ons huis is in 1960 gebouwd dus denk dat als je een nieuw huis hebt dat het goed is!
3 jaar geleden
Reactie op BabyMAjong
Wij gebruiken gewoon warm kraanwater!
Krijgt je baby daar geen buikpijn van? Is mij altijd verteld dat het slecht is?
3 jaar geleden
Reactie op 2undertwo
Ik kook heel de waterkoker vol. En als het dan afgekoeld is, zet ik hem ste ...
Ik kook nu steeds een liter, dat laat ik afkoelen en zet ik in de koelkast in een grote fles. om vervolgens telkens 180ml op te warmen tot 37 graden in de flessenwarmer. Maar het voelt als wellicht onnodig extra werk 🙃
3 jaar geleden
Hier ook gewoon kraanwater, ook op advies van de kraamzorg. Heb wel ooit gehoord dat je water nooit meerdere keren moet opwarmen in de waterkoker omdat er dan schadelijke stoffen vrij komen
https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/huis-tuin-hobby/de-waterkoker-2-keer-aanzetten-is-een-slecht-idee/ )
3 jaar geleden
Wij mengen kokend kraanwater met koud kraanwater om de juiste temperatuur te krijgen! Dit op advies van de kraamhulp.
3 jaar geleden
Reactie op Marloesoe
Hier ook gewoon kraanwater, ook op advies van de kraamzorg. Heb wel ooit ge ...
Als je hier weer gedegen onderzoeken bij pakt, blijkt dit weer een broodje aap te zijn. Kijk even naar wat voor site je zit, dit zijn gewoon sensatie zoekers 😅 natuurlijk moet je water niet 6x in de waterkoker doen, maar 2 of 3x is echt geen probleem.
Wij pakken gewoon koud kraanwater en warmen dit op tot de juiste temperatuur in de magnetron. Dat is hartstikke prima en het snelst
3 jaar geleden
Wij gebruiken ook koud kraanwater! Warm kraanwater wordt vanuit drinkwaterbedrijven wel afgeraden volgens mij (ook voor volwassenen).
We hebben een heetwaterdispenser waarmee we het kunnen opwarmen tot gewenste temperatuur ('s avonds zet ik hem bijv. op 75 zodat hij' s ochtends in de thermosfles op de juiste temperatuur is), maar doen hem ook regelmatig een half minuutje in de magnetron.
3 jaar geleden
Wij hebben een Quooker en doen ongeveer 1/3e kokend en 2/3e koud kraanwater. Kraanwater is in Nederland van prima kwaliteit en kunnen ze gewoon drinken, tenzij je loden leidingen in je huis hebt. Je kunt natuurlijk ook bronwater gebruiken, maar dan ben je een stuk duurder uit. Makkelijke manier van geld besparen zou ik zeggen. Warm water uit de kraan wordt afgeraden. In een waterkoker mag je inderdaad niet twee keer hetzelfde water gebruiken, ook voor jezelf is dat beter.
3 jaar geleden
Deze tekst staat op website van waterleveranciers:
In warm kraanwater kunnen schadelijke metalen opgelost zijn, zoals koper afkomstig van een koperen voorraadvat van een boiler of CV-ketel, en van koperen leidingen in de woning. Ook kunnen waterkranen aan warm water bijvoorbeeld nikkel, chroom en cadmium afgeven