Help! Mijn dochter van 18 maandjes heeft waterpokken. Het zijn momenteel nog blaasjes. Wat is jullie ervaring? Welke middelen werken goed tegen waterpokken? Ik heb gelezen dat een havermoutbad werkt. Echter hoe doe je dat? Gewoon havermout uit de AH en dat strooien in bad? Lijkt mij niet comfortabel badderen of doe je het anders?
Hi, ons zoontje ook. Havermout kun je in een washandje doen met een elastiekje. Dan gewoon in het bad gooien en zie je dat het water troebel wordt. Eventueel kun je met het washandje ook over haar lichaam zachtjes wrijven. Helpt hier heel goed! En gewoon van de AH inderdaad, werkt top.
wij deden 3x per dag een havermout badje, inderdaad in een washandje en dan in het badje en na het badje aanstippen met dr leenarts waterpokken aanstiplotion. Dit werkte echt top, had er weinig last van en heeft er niet veel littekens aan over gehouden
Ik gebruikte havermout vlokken, deed deze in een hydrofiele doek en knoopte hem dicht met een elastiekje. Soort havermout washandje dan. Kan je alles mooi bij langs. En smeerde 3 keer daags met zinkzalf. Badje deed ik 2 keer. Alles droogde vrij snel en hij had er niet veel jeuk van
De zalf van dokter Leenarts werkte bij ons echt heel erg goed. De kinderen op de kinderopvang hadden het bijna allemaal en deze zalf kwam als beste uit de bus bij de meeste ouders. Dit in combinatie met havermout badje.