8 Reacties

茅茅n jaar geleden

Elke zwangerschap heeft z'n eigen symptomen en kwaaltjes. Bij m'n eerste een keertje gespuugd en de keren misselijk waren op een hand te tellen. Bij 1 van de miskramen tussen mijn voldragen zwangerschappen in, MA, dacht ik dat het goed zat want enorm misselijk. Helaas bleek het kindje toen al niet meer te leven. Bij de 2e misselijk tot ergens 20+weken. Regelmatig overgeven en met vlagen enorm moe, pijnlijke borsten etc. Dus er is niks over te zeggen wat er gebeurd daar binnen in. Wachten duurt lang en ik hoop voor je dat het snel vrijdag is.

茅茅n jaar geleden

Allereerst gefeliciteerd! Ik heb bij beide zwangerschappen nauwelijks kwaaltjes gehad. Moe in het eerste trimester, maagzuur en rusteloze benen in het tweede/derde trimester. En heel erg geobstipeerd, maar ik heb sowieso gevoelige darmen. Nu twee heerlijke gezonde meiden van 4 jaar en 14 maanden 馃グ

茅茅n jaar geleden

De variatie is groot als het om zwangerschapsklachten gaat. Zelfs als je twee keer zwanger bent geweest en je denkt te kunnen voorspellen hoe een derde keer gaat, dan nog gaat het vaak weer anders. Het zegt echt niks. Zelfs niet als zws klachten afnemen. Je ziet dan ook dat mensen onzeker worden (en begrijpelijk hoor) en dan blijkt t alsnog goed te zitten. Ik zeg dit overigens als verloskundige want heb zelf 1 zoontje en ben (nog) niet zwanger van een eventuele tweede dus kan er als ervaringsdeskundige nog niet over meepraten maar weet wel wie ik allemaal in de spreekkamer heb gezien en gesproken. Misschien helpt t om afleiding te zoeken tot aan vrijdag?

茅茅n jaar geleden

Hier exact hetzelfde! Bij vorige zwangerschap was de test een bevestiging van al mijn kwaaltjes en nu blijf ik me afvragen wanneer het komt... denk zo'n 5 weken zwanger nu. Maar, stom genoeg was er maandag een Turkse vrouw die zei: jij bent zwanger h猫? Je ziet er zo mooi uit en er is iets anders met je rug... had moeite om mijn gezicht in plooi te houden. Gekke is dat me dat wel weer wat vertrouwen heeft gegeven!

茅茅n jaar geleden

Hoi! Ik ben nu 35 weken zwanger en bij deze zwangerschap begonnen de klachten paar weken later dan bij de eerste. Om daarna echt tien keer erger te zijn. Hoeft dus niks te betekenen, elke zwangerschap is anders :)

茅茅n jaar geleden

Ik heb ook een dochter van bijna 15 maanden en ben 14 weken zwanger 馃挋 ik heb al vanaf het begin geen klachten, ontzettend blij mee 馃槄 maak je geen zorgen elke zwangerschap verloopt anders

茅茅n jaar geleden

Ik heb twee kinderen. 1 van 3 jaar en 1 van 1. Twee totaaaaal verschillende zwangerschappen. Bij de oudste misselijk, zere gespannen borsten, buikpijn, moe.. en bij mijn zoontje, niks. Geen menstruatie dat was het. Allebei gezonde kinderen en zonder complicaties.

茅茅n jaar geleden

Zoals al gezegd is, elke zwangerschap is anders en kwaaltjes zeggen niets over het verloop van je zwangerschap. De eerste zwangerschap had ik gelukkig ook al niet veel klachten/symptomen: alleen kokhalzen bij het tandenpoetsen, af en toe een klein steekje in mijn buik en vaker plassen. Nu bij de 2e zwangerschap heb ik vanaf het begin nog geen enkele klacht/symptoom gehad, ik vraag me met 25 weken zwanger nog steeds wel eens af of ik echt wel zwanger ben.馃槄