22 Reacties

2 jaar geleden

Probeer rijstebloem toe toevoegen en dus echt 2 flessen te minderen misschien beginnen met hapjes geven elke dag meer dan een liter is niet oke soms kan t gebeuren maar ze mogen niet meer dan een liter perdag drinken

2 jaar geleden

Johannesbroodpitmeel misschien een optie? Daar zitten ze sneller en langer vol van.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Je zou ervoor kunnen kiezen om voeding voor hongerige baby’s te geven, de forte of content bijvoorbeeld, dan kom je misschien op minder dan 1 liter per dag. 1200 is wel aan de hoge kant. Misschien dat je op die manier wel minder kunt geven maar dat je baby wel verzadigd raakt..

2 jaar geleden

Hoe is de groeicurve? (Who) Misschien therapeutisch voeden zoals oefenflessen gegeven worden bij borstgrvoede kindjes. Gevoel van verzadiging is trager waardoor dat gevoel pas later komt dan de fles op is. Als er telkens een grote hoeveelheid in gaat rekt de maag flink op en is dat gevoel minder doordat de strekreceptoren later pas geprikkeld worden in de maag. De natuurlijk maaginhoud van een 6mnd oude baby is 100ml. Wellicht eens korter op elkaar voeden met een kleinere hoeveelheid en kijken of dit wat helpt?

2 jaar geleden

Misschien ben jij de mama en weet hij het beste is voor je kind! Ik vind dit niet heel veel hoor.. Misschien veel, maar toch niet te veel?! Inderdaad proberen met groente en fruit op te bouwen zodat je 1 fles kunt gaan weglaten! Bij mijn andere kinderen ging er op 2 weken tijd een heel potje van 4 maanden in, en als je dan fruit in de ochtend doet en savonds groentje kun je misschien op den duur zelfs 2 flessen minder ? Of kleinere fles naast groente en fruit gaan geven!

2 jaar geleden

Mijn baby is ook 4,5 maand oud en krijgt ook nog steeds 6 flessen van 150 + 5. Ik heb weleens geprobeerd de flessen op te hogen, maar ook dan blijft die om de 3 uur komen.. forte geprobeerd waarbij het uit gilde van de krampen. Nee hoor, ik heb het geaccepteerd en wil geen ongelukkige baby… overigens ook rijstemeel geprobeerd voor de nacht, maar ook daarop slaapt die dan maar 5uur.. Johannes brood pitmeel gebruiken we al… ik luister naar mijn kind.. verder is het nooit wetenschappelijk bewezen dat over een liter echt schadelijk is voor je kindje.. het is een richtlijn wat aangehouden word bij met name kunstvoeding. Met borstvoeding weet je ook niet wat je kindje drinkt… gewoon je eigen gevoel volgen en ze zullen vanzelf straks een fles laten staan naarmate ze meer groente en fruit krijgen…

2 jaar geleden

Mijn cb zei inderdaad boven de liter is te veel. Maarja.. als je kindje honger heeft.. ik zou eerlijk gezegd zelf proberen om te kijken naar het schema. Iets meer te sturen. Misschien 1 fles met rijstebloem (laatste avondfles, zodat je kindje misschien iets langer slaapt?) of de flessen afgieten? Zodat je het iets beperkt? En als niks werkt, gewoon toch dit doen. Zodra de hapjes meer worden, zal je kindje het minder nodig hebben.

2 jaar geleden

Ik zou lekker kijken naar wat jouw kindje nodig heeft! Overigens krijgt hij 6x180 ml en dat is dus 1080 ml water in totaal. Net wat meer dan een liter. De rest wat erbij zit is de poeder en dus geen ml’s water. Ik ben natuurlijk geen expert of deskundige maar sommige kindjes drinken wat meer dan anderen, net als bij volwassen:)

2 jaar geleden

Als je kindje het gewoon goed doet, zal ik mij er niet druk om maken. Hij/ze heeft het nodig blijkbaar. Volgens mij is hij/ze ook niet te zwaar ofzo. Je zou nog voeding voor hongerige babys en of dergelijke kunnen proberen. Maar als je gewoon een blije tevreden baby hebt, wordt vanzelf wel minder inderdaad met die hapjes straks zal dat waarschijnlijk niet lang meer duren

2 jaar geleden

Onze zoon is wel een stukje groter (nu 70cm en 8.4 kilo) maar hebben eigenlijk vanaf 3 maand (toen woog die al 6.7 kilo) tot nu (5 maand) continue net iets boven de liter gezeten. Dus ik zou ook zeggen.. als je baby er gelukkig mee is en het goed doet dan zal ik het zo laten. Maar ik ben natuurlijk geen expert, alleen maar een moeder die ook geen zin heeft om de hele dag de strijd aan te gaan om een half uurtje te rekken of met een hongerige chagerijnige baby te zitten 🙈 Wij geven wel snachts minder, afhankelijk van hoelaat hij komt 120ml of 150ml. Hij valt toch halverwege die fles al in slaap. Hij drinkt hem trouwens wel slapend helemaal op hoor. Hij heeft sinds de kraamweek al geen druppel meer laten staan 🤣
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Je zou ook 210 met 7 schepjes kunnen geven.. mits hij het opdrinkt. Onder dochter weegt 6 kg en 4,5 maand oud. Ze heeft 2 weken 5 flessen van 210 gekregen en nu hebben we de fles van 23.00 weg gelaten. (Ze slaapt door van 8 tot 8)

2 jaar geleden

Hier een dochter van 17 weken. Zij drinkt ook 180+6 per fles. Soms heeft ze er 6 op een dag, soms 5. We dwingen haar niet om de fles leeg te drinken. Als ze zelf niet hapt naar de fles heeft ze genoeg gehad en krojgt ze de speen als ze wel nog wil tutten. Ik kijk bij haar naar lengte en gewicht om te kijken wat normaal is qua hoeveelheid en dan zit ze hiermee best prima. Blijkbaar heeft ze het nodig. Ze zit binnen de groeicurve netjes op haar lijn en verder is ze vrolijk, actief en slaapt ze ook goed. Wij geven alleen KV en persoonlijk zou ik nooit JHBPM oid aan de fles toevoegen omdat ik de toegevoegde waarde ervan niet zie. Voeding indikken zodat ze het minder makkelijk uit spuugt lijkt me meer oncomfortabel voor de kleine dat dat ze er gewoon uit kan gooien wat niet goed zit.

2 jaar geleden

Reactie op 1991Lisanne

Je zou ook 210 met 7 schepjes kunnen geven.. mits hij het opdrinkt. Onder d ...
Dit ga ik eens in overweging nemen! Dank je wel.. Ik vraag me indd af of jij het opdrinkt!

2 jaar geleden

Reactie op YsabelleV

Hier een dochter van 17 weken. Zij drinkt ook 180+6 per fles. Soms heeft ze ...
Ik deel dat met jou! Iets toevoegen doe ik ook niet graag… de groeicurve is perfect bij m’n kind.. Eigenlijk is er niks aan de hand.. behalve dat het dus boven de liter is 😅

2 jaar geleden

Reactie op Margaret81

Hoe is de groeicurve? (Who) Misschien therapeutisch voeden zoals oefenfless ...
Die is goed! De groeicurve

2 jaar geleden

Reactie op mamavanmat

Die is goed! De groeicurve
Ja soms is t nu eenmaal wat een kind nodig heeft. Kijk ging t nu te hard dan zou je idd wat moeten matigen maar dat is dus niet het geval. Kunstvoeding heb je nu eenmaal aardig wat van nodig. De vaste voeding gaat vanzelf meer worden in de loop van het komende jaar en dan is t ‘probleem’ gelijk weg, voor zover je het een probleem moet noemen. Als je kindje goed groeit en het goed doet…. Ja lekker laten drinken toch?!

2 jaar geleden

mijn zoontje had dat ook, ik ben overgeschakeld naar flesjes van 210 dus 7 schepjes, en op slag viel er flesje weg, en intussen 5 flesjes van 210. mij zoontje geboren 30 aug en 8 kg maar volgens onze dokter doet hij het prima!

2 jaar geleden

Onze zoon drinkt ook over het algemeen 6 flessen van 180ml. Nu al een maand denk ik (hij is nu 4,5 maand). Soms drinkt ie zijn fles niet helemaal leeg en de nachtfles maak ik ook wel eens 120 als ie later dan 02:30 uur komt 😊 maar vaak genoeg ook gewoon 6x180ml. Ik maakte er mij in het begin ook druk om, maar heb het losgelaten! Hij groeit goed, is niet mega dik (wel flinke plooitjes hoor 😋) en zijn groeicurve is prima. Over een tijdje veranderd het vast wel weer met die voedingen..

2 jaar geleden

Het is gelukt! Hij drinkt er nu 5 en is content.. Op een één of andere gekke manier moesten wij een flesje geven voor naar bed gaan.. we hebben nu de tijden aangepast en om 2300 geven we de laatste en dat gaat super! 0700 fles 10:00 fles (ochtend komt hij eerder) Dan 14:00 fles Dan 18:00 fles 19:00 naar bed 23:00 fles 07:00 wakker! Bedankt voor al jullie tips!!

2 jaar geleden

Reactie op mamavanmat

Het is gelukt! Hij drinkt er nu 5 en is content.. Op een één of andere gekk ...
Dit is ook het ritme van mijn dochtertje alleen wordt zij niet wakker om 23.00u, misschien een gekke vraag maar maken jullie je kindjes wakker? Zo ja, verschonen jullie dan ook de luier?