23 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb toen een dubbele gekocht, was een maart-kind. Zat met drukknoopjes aan elkaar vast. Enkel was hij prima in warme temperatuur. Dubbele bij de koude temperaturen.

4 jaar geleden

Goh een dubbele, dat kende ik nog niet :) Wel verschillende soorten stoffen en TOG waarden

4 jaar geleden

Verschillende. Als newborn kan het nog warm zijn maar je gaat de winter ook in. Dus Verschillende zodat je afwisselen indien nodig. Zo'n trappelzak is ook erg fijn voor in de winter, net als gevoerde vestjes met capuchon

4 jaar geleden

Ik heb een wiegendeken van de action. Was prima voor mijn 1e, geboren in oktober. Romper, pyjama/kleertjes en de deken.

4 jaar geleden

Wij hadden een tweedelige van Koeka (wel via mp)

4 jaar geleden

Ik ga voor: dekentje van merinowol (wol is heel temperatuur regulerend). En als het dan erg koud wordt in de winter nog een extra laagje erbij

4 jaar geleden

Ik ben wel voor 2 winterdekens gegaan en een simpele katoenen deken. En uiteraard lakentjes voor eronder. In het begin kunnen de kleintjes hun warmte nog niet heel goed vasthouden en je gaat al snel richting de koudere nachten ;) - Jollein deken teddy bliss knit nougat - Jollein deken basic knit fleece nougat - Jollein deken uni fleece Ik heb voor beneden wel ook 2 dunnere dekentjes en een dikke en dunne omslagdoek 😉

4 jaar geleden

Reactie op Longstoryshort

Ik ga voor: dekentje van merinowol (wol is heel temperatuur regulerend). En ...
Ja die heb ik ook eentje op het oog. En doe je daar dan nog een lakentje onder?

4 jaar geleden

Reactie op Vieve

Ja die heb ik ook eentje op het oog. En doe je daar dan nog een lakentje on ...
Nee ga ik niet doen, zonde😋. Gewoon romper, pyjamapakje en deken(tjes) strak instoppen en wel een hydrofieldoek onder het hoofd. En had bij m'n zoontje ook nog een schapenvachtje eronder, maar die was echt hartje winter geboren

4 jaar geleden

Ik had bij m’n eerste alles gekocht. Winter, zomer, tussen deken etc. Wat heb ik gebruikt? De zomer en tussendeken. Soms los van elkaar, soms over elkaar heen. Zooooveel fijner om een soepel dekentje in te kunnen stoppen ipv een dikke winter deken! Daar ging t hele matrasje van omhoog!

4 jaar geleden

Nee ga ik niet doen, zonde😋. Gewoon romper, pyjamapakje en deken(tjes) str ...
Oké klinkt top! Maar zo’n wollen deken kun je eigenlijk beter niet wassen of alleen lokaal een vlek verwijderen maar dat lijkt me best onhandig.. want wat doe je met ongelukjes?

4 jaar geleden

Reactie op Vieve

Oké klinkt top! Maar zo’n wollen deken kun je eigenlijk beter niet wassen o ...
Je kan wol prima wassen hoor! Met de hand (niet ineens koud of ineens heet) of met een speciale wol stand in de wasmachine. En met wolwasmiddel (ik gebruik die van ecover). Plat laten drogen en is weer heerlijk fris👌

4 jaar geleden

Je kan wol prima wassen hoor! Met de hand (niet ineens koud of ineens heet) ...
Bij die van Wollies raden ze dat af vandaar 🤷🏻‍♀️ Zelf was ik mijn wollen items ook gewoon maar vond dit wel opmerkelijk bij hun omschrijving..

4 jaar geleden

Mijn dochter is van 6 oktober (2020). Wiegdeken van 2.0 TOG gebruikt en een lakentje (die zijn 0,2 TOG geloof ik). Dan had ze tijdens het slapen haar kleding/boxpakje/pyjama aan met een korte mouwen romper of een lange mouwen romper met een broekje als het wat warmer was. Mijn dochter had het eigenlijk ook nooit echt heel koud ofzo, dit verschilt ook per kindje. In januari over gegaan naar een winterslaapzak maatje 68-80 van de HEMA 3,5 TOG met afristbare mouwen.

4 jaar geleden

Nee ga ik niet doen, zonde😋. Gewoon romper, pyjamapakje en deken(tjes) str ...
Weet jij of je dit gelijk al in de kraamweek mag gebruiken? En hoe zit dat met kruiken etc? Welk dekentje heb je precies?

4 jaar geleden

Weet jij of je dit gelijk al in de kraamweek mag gebruiken? En hoe zit dat ...
Ik heb die van Yumeko en ik haal denk ik nog een dekentje van Disana erbij voor als het erg koud wordt in de winter. Mijn ervaring is dat dit juist al in de kraamweek prettig is, ik had ook katoenen dekentjes 'voor de zekerheid', maar niet nodig gehad. Mijn zoontje kon wel zichzelf al snel goed warm houden (had ook een goed speklaagje😂). We hebben vanaf zijn geboorte (eind januari) ongeveer een maand wel 2 kruiken gebruikt 's nachts omdat het toen echt ijskoud was 's nachts en sneeuwde. In september is het denk ik niet zo koud nog en zodra het wel heel erg koud wordt zijn onze babies al een stukje groter en zal een extra kruik enzo misschien niet eens nodig zijn... ik zou gewoon de basics in huis halen en mocht je tegen die tijd meer/ wat anders nodig hebben is het zo gekocht

4 jaar geleden

Ik heb die van Yumeko en ik haal denk ik nog een dekentje van Disana erbij ...
Thanks! Ik heb alles nog van mijn dochter van oktober 2020 maar dat is geen wol en dat is een roze dekentje dus ik wilde even goed een nieuwe kopen. Ik verwacht begin september een zoontje dus ik wilde dan 1 wollen dekentje kopen, als het echt koud wordt gaat hij over naar een winterslaapzak die ik ook nog van mijn dochter heb.

4 jaar geleden

Ik heb die van Yumeko en ik haal denk ik nog een dekentje van Disana erbij ...
Sliep de baby dan ook met een kruik? De kraamzorg vertelde bij de intake dat ze kruiken alleen mogen gebruiken voor het opwarmen van het bedje maar er niet meer mee mogen slapen. Nu snap ik er niets meer van 🙈

4 jaar geleden

Ik heb drie verschillende diktes qua dekens! Een gehaakte, die kan ik eventueel ook dubbel doen. Een dikke katoenen deken en eentje met teddy achterzijde. Je hebt wel van die tog waarde lijstjes dan weet je hoe dik je het kindje maximaal mag toedekken bij verschillende temperaturen. De tog waarde van het dekentje staat vaak in het etiket! Daarnaast natuurlijk de kleine zijn of haar temperatuur in de gaten houden, kun je goed voelen in het nekje en als ze het te warm krijgen krijgen ze een kleur. Kraamzorg kan je hier tegen die tijd ook alles over vertellen!

4 jaar geleden

Ik kies voor wol, dat reguleert 👌🏻