26 Reacties
één jaar geleden
Ik gebruik gewoon prodent 😊 Roze, en aantrekkelijk voor kinderen. Als ze nu niet het plezier of lekkere van tanden poetsen gaan inzien, gaat dat later ook niet meer komen. Dus lekker beetje aardbeiensmaak en poetsen maar 🥳
één jaar geleden
Reactie op Thereforyou
Ik gebruik gewoon prodent 😊 Roze, en aantrekkelijk voor kinderen. Als ze n ...
Hier dezelfde idd!
één jaar geleden
Reactie op Mommysam
Wat is uw beweegreden om tandpasta zonder fluoride te gebruiken?
- edit admin Micky -
Reactie weggehaald op verzoek van schrijfster vanwege onjuiste informatie
één jaar geleden
Hoi,
In de tandartspraktijk zien we het helaas mis gaan als kinderen niet met fluoride tandpasta worden gepoetst (veel gaatjes )
Het is nog een melkgebit maar ze moeten er wel jaren mee eten voordat het gewisseld wordt. Het is natuurlijk ieder zijn eigen keuze maar de tandartsen adviseren met fluoride tandpasta te poetsen.
https://www.dentalzorg.nl/blog/fluoridetandpasta#:~:text=Omdat%20fluoride%20zo%20goed%20beschermt,bescherming%20van%20de%20fluoride%20gebruiken.
één jaar geleden
Procent woezel en pip tandpasta gebruiken wij. Staat op een erwtjesgrootte te gebruiken, maar dat haal ik niet eens voor die 2 tandjes.
Meestal poets ik 's ochtends met alleen de borstel en wat water en 's avonds met tandpasta (tenzij vergeten de avond ervoor, dan ook s ochtends met).
één jaar geleden
Reactie op JDK106
Hoi,
In de tandartspraktijk zien we het helaas mis gaan als kinderen niet ...
Ohja, ik zie trouwens idd dat die tandpasta wel fluoride bevat, dan ben ik in de war met de menthol(smaak?) Die aan "gewone" tandpasta zit denk ik? Te heftig voor kinderen?
Sorry, ik riep eerder dingen die niet klopten 🙈😬 Beetje in de war
één jaar geleden
Reactie op JDK106
Hoi,
In de tandartspraktijk zien we het helaas mis gaan als kinderen niet ...
Daarom hier zien we het ook tevaak. Laten ze hun kinderen poetsen met baking soda sorry maar ieder zijn eigen ding. Hier krijgt mijn mannetje ook niet dagelijk fluoride en smeer eerst goed in de haartjes van de tandenborstel alvorens te poetsen
één jaar geleden
Reactie op 2sonsrich
Gewoon Elmex voor kids 0-5
Ja. Wij ook deze en bijna in elke supermarkt verkrijgbaar.
één jaar geleden
Ik heb ook elmex 0-5 jaar. Noem me simpel maar ik vertrouw de NL/Europese richtlijnen dan wel zo dat als de leeftijd erop staat dat het wel ok zal zijn 🤷🏼♀️ ik poets wel in de ochtend omdat het savonds 99/100 keer brullen is voor het slapen, laat staan als ik ook nog moet poetsen. Liever een positieve associatie dan op het juiste moment poetsen :)