26 Reacties

één jaar geleden

Ik gebruik gewoon prodent 😊 Roze, en aantrekkelijk voor kinderen. Als ze nu niet het plezier of lekkere van tanden poetsen gaan inzien, gaat dat later ook niet meer komen. Dus lekker beetje aardbeiensmaak en poetsen maar 🥳

één jaar geleden

Reactie op Thereforyou

Ik gebruik gewoon prodent 😊 Roze, en aantrekkelijk voor kinderen. Als ze n ...
Hier dezelfde idd!

één jaar geleden

Wat is uw beweegreden om tandpasta zonder fluoride te gebruiken?

één jaar geleden

Reactie op Mommysam

Wat is uw beweegreden om tandpasta zonder fluoride te gebruiken?
- edit admin Micky - Reactie weggehaald op verzoek van schrijfster vanwege onjuiste informatie

één jaar geleden

Elmex, op aanraden van de tandarts. Je gebruikt ook maar een mm hé, geen hele cm's.

één jaar geleden

Hoi, In de tandartspraktijk zien we het helaas mis gaan als kinderen niet met fluoride tandpasta worden gepoetst (veel gaatjes ) Het is nog een melkgebit maar ze moeten er wel jaren mee eten voordat het gewisseld wordt. Het is natuurlijk ieder zijn eigen keuze maar de tandartsen adviseren met fluoride tandpasta te poetsen. https://www.dentalzorg.nl/blog/fluoridetandpasta#:~:text=Omdat%20fluoride%20zo%20goed%20beschermt,bescherming%20van%20de%20fluoride%20gebruiken.

één jaar geleden

Goh ik heb net zonder erbij na te denken 2 tubes van Kruidvat huismerk afgerekend. Oprechte vraag: waarom zou dat bijv. niet goed zijn? Hier staat trouwens op 'bevat natriumfloride aangepast aan leeftijd'. Dus dan denk ik in minder grote hoeveelheid?

één jaar geleden

Procent woezel en pip tandpasta gebruiken wij. Staat op een erwtjesgrootte te gebruiken, maar dat haal ik niet eens voor die 2 tandjes. Meestal poets ik 's ochtends met alleen de borstel en wat water en 's avonds met tandpasta (tenzij vergeten de avond ervoor, dan ook s ochtends met).

één jaar geleden

Reactie op JDK106

Hoi, In de tandartspraktijk zien we het helaas mis gaan als kinderen niet ...
Ohja, ik zie trouwens idd dat die tandpasta wel fluoride bevat, dan ben ik in de war met de menthol(smaak?) Die aan "gewone" tandpasta zit denk ik? Te heftig voor kinderen? Sorry, ik riep eerder dingen die niet klopten 🙈😬 Beetje in de war

één jaar geleden

Reactie op JDK106

Daarom hier zien we het ook tevaak. Laten ze hun kinderen poetsen met baking soda sorry maar ieder zijn eigen ding. Hier krijgt mijn mannetje ook niet dagelijk fluoride en smeer eerst goed in de haartjes van de tandenborstel alvorens te poetsen

één jaar geleden

Reactie op JDK106

Dit indd!!!

één jaar geleden

Gewoon Elmex voor kids 0-5

één jaar geleden

Reactie op 2sonsrich

Ja. Wij ook deze en bijna in elke supermarkt verkrijgbaar.

één jaar geleden

Het enige waar ik op let is of er fluoride in zit en de leeftijden waarvoor de tandpasta geschikt is. We gebruiken momenteel een goedkope uit Duitsland.

één jaar geleden

Reactie op 2sonsrich

Wij ook. Voor ons oudere kindje ook (2,5 jaar).

één jaar geleden

Reactie op JDK106

Adviseren jullie sochtends of savonds poetsen bij een dreumes?

één jaar geleden

Reactie op Nootje1

Adviseren jullie sochtends of savonds poetsen bij een dreumes?
‘s avonds na de laatste voeding. Zo blijft de mond het langst schoon.

één jaar geleden

Reactie op Bloem169

‘s avonds na de laatste voeding. Zo blijft de mond het langst schoon.
Jaa, maar das lastig, want dan valt ze in slaap

één jaar geleden

Ik heb ook elmex 0-5 jaar. Noem me simpel maar ik vertrouw de NL/Europese richtlijnen dan wel zo dat als de leeftijd erop staat dat het wel ok zal zijn 🤷🏼‍♀️ ik poets wel in de ochtend omdat het savonds 99/100 keer brullen is voor het slapen, laat staan als ik ook nog moet poetsen. Liever een positieve associatie dan op het juiste moment poetsen :)

één jaar geleden

Reactie op Nootje1

Jaa, maar das lastig, want dan valt ze in slaap
Het liefst 2x per dag poetsen. Is het lastig dan in ieder geval 1x per dag heel goed poetsen. Lukt dat 's avonds niet dan zou je in de ochtend goed kunnen poetsen?