10 Reacties

één jaar geleden

Er zijn bepaalde roofvissen zoals tonijn en makreel die zware metalen bij zich kunnen hebben, die kun je beter vermijden. Vette vis zoals zalm kan wel. Verder staat er waarschijnlijk wel iets bij het voedingscentrum over :) Iets uitgebreider wat wel en niet kan bedoel ik dan.

één jaar geleden

Hier krijgt ze af en toe wel eens zalm of kabeljauw.

één jaar geleden

Zalm. de rest nog niet geprobeerd. Ik volg voor tips….

één jaar geleden

We geven 1x in de week zo’n 20 gram vis, denk aan zalm, pangasiusfilet, kabeljauw of tonijn. In veel vis soorten zitten inderdaad zware metalen etc. maar de voordelen van 1x per week vis wegen niet op tegen de nadelen aldus mijn schoonzus die diëtist is. 5x per week tonijn aanbieden is dan weer geen goed idee natuurlijk 🤭

één jaar geleden

Reactie op Mendev

We geven 1x in de week zo’n 20 gram vis, denk aan zalm, pangasiusfilet, kab ...
Mee eens! Alles in verhouding/ met mate/ balans. Teveel water is ook niet goed. visvetzuren zijn belangrijk.

één jaar geleden

Wij hebben tot nu toe ook alleen maar zalm gedaan, en af en toe een hapje van ons eten. Ik koop altijd biologische zalm voor onze zoon, in de hoop dat het iets beter is.

één jaar geleden

ik geef zalm en kabeljauw, vinden ze hier super!

één jaar geleden

Je hebt de app zwangerhap die in dit geval ook goed gebruikt kan worden. Gewoon kijken welke vissen zij afraden om te eten als zwangere vrouw en dit toepassen op je kindje nu.

één jaar geleden

Reactie op Stof

ik geef zalm en kabeljauw, vinden ze hier super!
Ik ook. Vooral zalm is goed voor de vetten heb ik altijd begrepen.

één jaar geleden

Kibbeling, lekkerbek of koolvis