14 Reacties
één jaar geleden
Ik was na 9 maanden zwanger van de tweede, en gaf toen nog volledig borstvoeding, zat zeker nog wel op 8 voedingen waarvan 3 s nachts. Ik had 1 menstruatie rond de 8 maanden, en de tweede waarvan ik dacht dat het een lichte was bleek gezien de termijn achteraf een innestelingsbloeding dus toen was ik al zwanger. Tot ik zo’n 18 weken zwanger was mogen voeden, en toen stopte hij omdat mn productie terug liep.
Nu ben ik ook ergens rond de 8 maanden gaan menstrueren. Wat voor spiraal heb je? Want na verwijderen van hormoonspiraal kan het ook dat je niet gelijk menstrueert.
Na een ovulatie komt een menstruatie. Je kan wel opnieuw zwanger worden zonder eerst een menstruatie, dan ben je bij de eerste ovulatie zwanger geworden. Maar je bent niet meerdere maanden vruchtbaar zonder menstruatie. Met nog 1 voeding per 24h verwacht ik niet dat dit veel invloed op je cyclus zal hebben.
één jaar geleden
Reactie op Saskia__
Ik was na 9 maanden zwanger van de tweede, en gaf toen nog volledig borstvo ...
Allereerst bedankt voor je reactie! Wat fijn om te horen dat het bij jou gelukt is om zwanger te raken terwijl je gewoon boestvoeding gaf! Dat de borstvoeding stopt tijdens de zwangerschap heb ik vaker gelezen, mocht dat hier gebeuren heb ik daar ook vrede mee! Soms vinden ze het dan ook niet meer lekker?
Ik had de Mirena spiraal, die hebben ze op de 29e van september eruit gehaald. Sindsdien zijn we het dus weer aan het proberen. Tijdens de spiraal wel spotting gehad, geen idee of dat nog iets betekent?
Ik wacht rustig deze dagen af, ergens hoop ik dat het al raak is en anders moeten we dus gewoon even geduld hebben! 🤗
één jaar geleden
Hier ook de wens. Alleen heb ik nog geen cyclus en is ons zoontje verwekt middels ivf en was ik daarvoor al anovulatoir dus de kans dat de cyclus uit zichzelf weer komt is vrij klein. Vandaag contact gehad met fertiliteitskliniek en we gaan de eigen cyclus met medicatie opwekken en baarmoederslijmvlies moet dan enkele keren opgebouwd worden en weer afgestoten en daarna terugplaatsing doen.
Onderzoek heeft niet laten zien dat je met het geven van borstvoeding minder gemakkelijk zwanger kunt worden echter is dit onderzocht bij mensen die al wel een eigen cyclus hadden en verder dan een jaar na de zwangerschap waren. Ik zelf durf die gok niet aan gezien we beperkt zijn in wat wij nog hebben om te proberen. Met pijn in m’n hart probeer ik het nu langzaam af te bouwen zodat ik kan starten met de medicatie. Maar zonder de wens voor een tweede was ik echt nog wel doorgegaan.
Je kunt het immers altijd proberen en als het niet lukt, kun je altijd nog kijken om te stoppen, lijkt me? Als je eenmaal zwanger bent kan het best zo zijn dat je productie afneemt maar ook dat is geen zekerheid. Ik wens je veel succes en ben benieuwd naar de reacties van anderen.
één jaar geleden
Ik geef nu ook bijna 14 maanden borstvoeding. Ik werd gelijk de 40e dag na de bevalling ongesteld. Dus dat ging heel snel, had echt gehoopt even een tijdje niet ongesteld te worden maar goed🥲 en vervolgens toen mijn dochter 6 maanden was kwam ik erachter dat ik 4 weken zwanger was (ging door de minipil heen). Helaas geëindigd in een miskraam met 15 weken. En nu 3 maanden na de miskraam weer zwanger 6 weken.
Bij mij ging het heel snel. Maar mijn tante werd heel lang niet ongesteld vanwege borstvoeding en omdat zij al boven de 35 was stopte ze met borstvoeding en ging ze gelijk voor de tweede. Dat was binnen 4 maanden raak.
Zo gaat het bij iedereen anders.
één jaar geleden
Reactie op melson
Ik geef nu ook bijna 14 maanden borstvoeding. Ik werd gelijk de 40e dag na ...
Bedankt voor je berichtje. Dat is inderdaad heel snel gegaan bij jou. Bij iedereen dus heel anders. Wel verdrietig van de miskraam die je hebt gehad! Blij dat je opnieuw weer zwanger bent, geniet van je zwangerschap.
één jaar geleden
Ook ik geef nog steeds zo'n 4x per dag borstvoeding en heb mijn (koper-)spiraal er begin september uitgehaald. Ik ben inmiddels zo'n 7 wk zwanger en heb deze week mijn 1e echo. Mijn cyclus was wel voor het zetten van de spiraal al volop weer terug.
Alles is mogelijk en bij iedereen is het anders. Ik denk dat het een kwestie van afwachten is was jouw cyclus wel al weer op gang voor je de spiraal liet zetten?
één jaar geleden
Reactie op LotN
Ook ik geef nog steeds zo'n 4x per dag borstvoeding en heb mijn (koper-)spi ...
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Bij mij was de cyclus nog niet op gang toen ik de spiraal liet plaatsen. Ik heb zojuist een test gedaan (29e van september namelijk spiraal laten verwijderen) en deze was negatief helaas.. Ik hoop dat m'n cyclus dus snel weer op gang komt, zodat we het weer kunnen proberen.
één jaar geleden
Reactie op DRNS
Hoi! Ik geef nog zo'n 4x per 24 uur bv aan mijn zoon van 13 maanden. En ik ...
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat de cyclus bij jou snel op gang kwam. Goed om te lezen dat zwanger worden dus gewoon kan met borstvoeding, echter hoop ik dat mijn cyclus dus ook snel weer op gang komt..
één jaar geleden
Toen mijn 1e 10 maanden was werd ik weer ongesteld. En bij 1 jaar (en 2 cyclus verder) werd ik zwanger van nummer 2 terwijl ik nog 2x borstvoeding gaf. Heb ik nog even doorgezet maar wilde ook graag even een lijf van 'mezelf'. Nu weer een jaar bv aan het geven :) (ben overigens boven de 35)
één jaar geleden
Mijn eigen ervaring: Ik heb borstvoeding gegeven tot 12 maanden (vanwege sterke kinderwens en ik vond het wel goed zo na een jaar) en ben precies 1 maand na het stoppen ongesteld geworden (super blij mee)! Hopelijk snel zwanger maar ik heb PCOS dus wie weet wanneer de volgende eisprong is.