20 Reacties
4 jaar geleden
Ik wordt tussen de 35 en 38 weken ingeleid, ligt er aan hoe het kindje het doet qua groei. Als alles goed gaat wordt ik gewoon met 38 weken ingeleid net zoals bij mn vorige zwangerschap. Bij mn vorige bevalling kreeg ik op maandag avond een ballonnetje en mijn zoontje is dinsdag avond geboren
4 jaar geleden
Mijn dochter is met 37 weken geboren. Ze lag in stuit dus het werd sowieso een keizersnede (eigen keuze) maar ik voelde haar heel weinig bewegen en werd daar angstig van, vandaar met 37 weken gehaald. Ik vond het heel spannend want op de echo’s zeiden ze ook dat het een klein meisje leek. Maar het ging helemaal prima, kerngezonde baby van 3202 gram. Het enige nadeel was dat mijn borstvoeding nog niet op gang was. Daarom moest ik een beetje bijvoeden in het begin. Maar dat was dus iets van mijn lichaam. Met de baby ging het top!
4 jaar geleden
Ik kreeg weeën met 33 weken ze hebben het toen gelukkig weten te stoppen door weeenremmers. Ik ben toen uiteindelijk ingeleid met 37+1. Ik had toen al 6cm ontsluiting en ik moest er om 7 uur in de ochtend zijn. Ik heb toen rond 8 uur weeenopwekkers gekregen en om 9 uur werden mijn vliezen gebroken. Ik ben uiteindelijk bevallen om 11:26 na 15 min persen. Mijn dochter heb ik zelf mogen opvangen en heb der zelf op mijn borst gelegd. Daarna heeft ze gewoon der normale checkups gekregen en die waren helemaal goed. Ze was geboren met 3345 en 47cm en helemaal gezond. Ik moest wel nog een nachtje blijven maar dat was omdat ik was flauwgevallen tijdens en na de bevalling. Ik merk niks aan der! Ze is een hartstikke gezond kindje en ze doet het super goed!

4 jaar geleden
Ik ben bij mijn eerste met 37+3 bevallen (spontane bevalling) duurde in totaal 2u30 van eerste wee tot baby in mijn armen. Ze woog 2860 en was verder kerngezond we mochten na 3 dagen ziekenhuis naar huis (ben in België bevallen daar verblijf je 3 dagen in het ziekenhuis na een vaginale bevalling en 5 dagen na een keizersnede)
4 jaar geleden
Bij de 1e spontaan vliezen gebroken bij 36,1 en na weeopwekkers ivm uitlopende persweeën heeft het 4.19u geduurd 2800gr en 48cm. 2de braken op 37,1 vliezen en is bij 37,3 geboren middels inleiden. Dat inleiden heeft 2.53u geduurd, 3550gren 49cm. Nu zwanger van de 3de en moet voor 38weken geboren zijn via medische indicatie
4 jaar geleden
Ik heb er vanuit het moederperspectief geen ervaring mee maar ben zelf met 37+0 geboren. Dat was wel een spontane bevalling, dus ik weet niet of het heel anders is voor een ingeleide bevalling. In mijn geval was er geen extra medische hulp nodig (mijn moeder is ook gewoon thuis bevallen) en geen sprake van ontwikkelingsvertragingen oid. Ik was qua gewicht heel normaal (7 pond) maar wel iets kleiner dan gemiddeld (47cm). Waarin mijn moeder zegt dat je kon merken dat ik wat vroeg was, is dat ik nog wat lanugo-beharing op m'n rug had, wat je bij prematuurtjes ook vaak ziet. Dat is overigens helemaal weggetrokken ;-) Dus in mijn geval was het geen probleem om met 37 weken geboren te worden, maar zoals gezegd, ik weet niet of dit heel anders is voor een ingeleide bevalling.
4 jaar geleden
Mijn dochter is spontaan geboren met 36+6. Mijn vliezen braken en snel erna kwamen de weeën op gang. Ze had de eerste paar uur ademondersteuning nodig, want er zat nog teveel vruchtwater in haar longen. Ze is in totaal 48 uur opgenomen geweest (protocol), waarvan ze de 2e nacht bij mij mocht slapen in de kraamsuite.
In de eerste week merkten we dat ze te weinig energie had om goed te drinken, ze viel telkens in slaap. Daardoor verloor ze teveel gewicht. D.m.v. kolven + flesje hebben we erop toe kunnen zien dat ze voldoende cc binnen kreeg en zo kwam ze uiteindelijk toch aan. Kraambezoek hebben we afgehouden de eerste 2 weken en als er toch iemand kwam, legden we haar na een half uurtje op de slaapkamer. Het was te intensief voor haar. Dan werd ze niet meer wakker om te drinken.
Het is vanzelf goed gekomen met een paar weken en ze functioneerde al snel zoals babies die gewoon met 40 weken zijn geboren. Ook heb ik na de periode van kolven en fles weer probleemloos borstvoeding kunnen voortzetten.
Ze is nu 2,5 jaar en we merken geen gevolgen in haar ontwikkeling van haar vroeggeboorte.
4 jaar geleden
Ik ben ben 37.3 bevallen van mijn zoontje. De bedoeling was inleiding maar de ballon deed al genoeg voor mij. Binnen 2 uur was de kleine man er al, hij was een dysmatuurtje en hij woog 2295 bij de geboorte hier zie je trouwens niks meer van! Het is nu een stoere bink met genoeg spek op de botten. Wij moesten één nachtje blijven ter observatie en mochten de volgende dag lekker naar huis.
4 jaar geleden
Eerste ingeleid met 37 weken, bevalling van 2.5 uur en kindje deed het prima ondanks z'n lage gewicht (2275 gram) dus lekker volgende dag naar huis...
Andere zoontje keizersnede met 36+2 weken, deed het ook prima en ook na 2 dagen naar huis! Dus ik heb wat dat betreft geen slechte ervaringen met 'vroege' kindjes, ik weet wel dat dit natuurlijk ook heel anders kan, hebben ze me destijds ook wel op voorbereid maar gelukkig 2 sterke kindjes!
4 jaar geleden
Ik ben ingeleid met 37.5 vanwege beginnende zwangerschapsvergiftiging. Alles ging prima. Dag van tevoren een ballonnetje gekregen en de dag erna terug. Vliezen geprikt en weeënopwekkers gekregen en in 9 uur is onze zoon geboren 💙
Hij is een heel vrolijk mannetje en kerngezond! Nu bijna 1 😊
4 jaar geleden
Ik ben met 37+5 ingeleid wegens hoge bloeddruk en kans op zwangerschapsvergiftiging. Waarom willen ze bij jou gaan inleiden? Als het niet echt nodig is zou ik het zo lang mogelijk laten uitstellen. Hoe langer ze in je buik kunnen blijven hoe beter (denk ik). Mijn bevalling ging volgens het boekje en binnen 6 uur had ik volledige ontsluiting en was mijn zoontje geboren. Geen complicaties gelukkig. Mijn zoontje had wel een wat moeilijkere start qua niet goed willen drinken en dit duurde wel even met alle zorgen en stress erbij voordat het een beetje goed ging. Ik geloof wel als hij misschien langer in mijn buik was geweest dat het misschien beter was gegaan maar goed ook dat weet ik niet zeker. Verder merk ik niks aan een achterstand in ontwikkeling ofzo dus mocht je niet anders kunnen dan laten inleiden dan komt het heus wel goed 😄.
4 jaar geleden
Bij eerste met 37+2 weken ingeleid. Duurde 5 dagen 🙈 uiteindelijk met 38 wk geboren.
Tweede zoontje ook ingeleid met 34+4 en dag erna geboren.
Beide door zwangerschapscholestase.
Mijn oudste zoon mocht ochtend erna naar huis.
Tweede zoon heeft nog 9 dagen in ziekenhuis gelegen op de nicu en daarna 3 dagen op normale kinderafdeling. Totaal 12 dagen en toen mochten we naar huis.
Ik merk niks aan mijn kids, volgens cb lopen beide zelfs voor op ontwikkeling. Groei gewoon op de gemiddelde curve. Duurde bij mijn tweede zoontje alleen wat langer voor hij nachten door ging slapen. De oudste deed dit na 1 week al. De jongste na 3 maanden. Nog steeds niets om over te klagen 🙈