19 Reacties
één jaar geleden
Ik kijk vooral idd naar mijn kind. Als wij hem om 11 uur op bed leggen, slaapt hij tot een uur of 13 en is hij heel vroeg weer moe, rond 18 en dat vind ik te vroeg om hem naar bed te doen. Om deze reden doen we juist niet maar 1 slaapje.
Nu doet hij meestal tussen 09.30 en 11 een dutje van een half uur/3 kwartier, daarbij kijk ik echt naar hem wanneer hij moe is en slaapt hij in de box. Dan vanaf 14 naar bed en dan slaapt hij meestal tot 16.30. Dan om 1930 weer naar bed en slaapt tot 7 uur.
één jaar geleden
Ons zoontje doet al sinds zo'n 3 maanden slechts 1 slaapje. Hij doet het er super op, vrolijk, en duidelijke slaapsignalen wanneer hij moe is. ☺️ Ik zou echt naar je kindje kijken hierin, ons zoontje is ook ruim 13 maanden, ik denk dat ieder kindje weer uniek is daarmee.. Mijn vriend heeft bijv ook minder slaap nodig dan ik haha😂
één jaar geleden
Ons zoontje heeft overdag ook al een tijdje nog maar 1 slaapje. Heeft rond 13:00/13:30 uur duidelijke slaapsignalen en slaapt dan 2 uurtjes. Gaat in de avond rond 19:30 uur slapen.
één jaar geleden
Hey hey ja mijn dochter is 13 maanden en sinds ze 1 jaar is wilt ze maar 1 keer slapen maar vindt het zo moeilijk want ze wilt haar slaapje dan vroeg doen dan wordt ze wakker om 13:00 en dat is echt een lang tijdritme tot avond. Ook wilt ze dus niet vroeg slapen.. ik word er gekk van😢 of ze is te moe om in slaap te komen of weet ik niet!
één jaar geleden
Hier wiegert ze ook al poosje. Maar wij leggen haar nog altijd even neer. Soms slaapt ze wel, soms 10-15min en andere keer niet. Maar niet slapen is wel even ontprikkelen.
Onze slaapcoach adviseert bij de 13 mnd 2 uur slaap verdeeld over 2 dutjes. En natuurlijk zijn er uitzonderingen. Zo wij nu ook ervaren
één jaar geleden
Ons zoontje was 6/7 maanden toen we overgingen naar 1 slaapje. Zijn ritme is sindsdien altijd hetzelfde gebleven. 07:00 wakker tussen 11 en 12 naar bed en dan twee uurtjes slapen. Om 7 uur ligt hij er weer in
één jaar geleden
Onze dochter doet sinds ze 13 maand is ook 1 slaapje. Meestal slaapt ze ongeveer van 10.00-12.15 uur.
Laatst probeerde m'n man haar toch nog voor voor een tweede slaapje (3 kwartier) in de middag te laten slapen... groot drama in de avond tot gevolg, absoluut niet willen slapen (pas tegen 23.00 ipv 19.15) en die nacht ook nog 4 keer wakker geweest terwijl ze anders doorslaapt. Sindsdien absoluut geen middagslaapjes meer, al heeft ze wel tegen 16.00/16.30 een dipje waarin ze wat jengelig is en moe wordt, maar als ze daar doorheen is gaat het weer en wordt ze weer vrolijk.
één jaar geleden
Reactie op Sagittarius1
Onze dochter doet sinds ze 13 maand is ook 1 slaapje. Meestal slaapt ze ong ...
Hier precies het zelfde mijn dochter wordt wakker om 08:30uur en slaap 10:30 tot 13:00 of 13:30. Maar dan moet ze zo lang nog voor haar avond slaapje als ze geen 2de doet is dit slecht dus komen ze niet in slaap! Mijn meisje dus ook en 23:00-23:30 met moeite maar dat komt dus omdat ze dus heel moe zijn maaaaaaar!!
Vandaag heb ik haar 12:30 in bed gedaan tot 15:00uur en sliep om 20:30 hop in slaap. Later slapen later wakker worden probeer dat anders? Dan zit er niet veel tijd tussen haar middag slaap en avond en dan wordt ze niet zo erg moe!
één jaar geleden
Reactie op momy2022E
Hier precies het zelfde mijn dochter wordt wakker om 08:30uur en slaap 10:3 ...
Ja qua verdeling vond ik het ook wel wat vroeg op de dag. Ze is meestal 6.30 uur wakker tot 10. Maar om 10 begint ze te huilen en valt ze bijna om van moeheid dus dat uitstellen heeft hier geen zin. Slapen doet ze dan wel rond 19.15 uur.
Meestal als we haar rond 16 meenemen naar buiten (met de fiets, of op de shovel of trekker) is ze hierdoor zo gefascineerd dat ze haar moeheid even lijkt te vergeten dus dat werkt wel goed. Na het warm eten 17.15 en de borstvoeding 18.00 wordt ze weer zodanig rustig dat dat hier voldoende rust geeft om in slaap te vallen rond 19.15 uur.
Tot op heden vroeg ze rond 23.30 nog borstvoeding, maar sinds afgelopen week niet meer dus ze slaapt van 19.15-6.30 uur 😱🙏🏻
één jaar geleden
Amai ik ben erg onder de indruk van hoe lang jullie kids slapen! Die van ons doet meestal 45’ dutjes , heel uitzonderlijk soms 1u30. Daarom bied ik nog 2 dutjes aan maar in kdv gaan ze nog maar 1 aanbieden :( ze slaapt dan enkel van 12-13u en moet dus ‘s avonds vroeg in bed (18u ipv 18:45) ; ze zou toch iets meer moeten slapen. We gaan het dit (verlengd) weekend ook thuis proberen en ik hoop dat eens ze gewend is aan 1 dut de duur zal toenemen !
één jaar geleden
Ik lees veel reacties van vroege slaapjes om 10.00 uur.. hier werkt het goed om haar na 15 max 20 minuten wakker te maken... na wakker worden reken ik weer 3 a 3.5 uur en dan gaat ze voor een langere slaap naar bed.. dus rond 13.30 uur tot 15.00 a 15.30 uur.. en dan kan ze rond 1900 a 1930 weer naar bed. Als ik haar sochtends laat liggen, slaapt ze idd s middags niet en dan is het een te lange ruk tot de avond.
één jaar geleden
Wij zijn net 2 dagen begonnen met maar 1 slaapje. Hij moet er nog aan wennen want hij slaapt maar 1 uurtje overdag maar slaapt nu wel eindelijk de nachten weer door en geen strijd meer met slaapjes. Vanaf half 5 is hij wel echt moe en moeten we hem de laatste 2 uur door slepen.
één jaar geleden
Ik bied momenteel wel nog steeds 2 slaapjes aan maar sommige dagen is maar 1 dus schommelt nu wat
één jaar geleden
Mijn dochter maakte met 10 maanden de overstap naar 1 dutje. Op internet las ik dat dat veel te vroeg zou zijn. Maar het werkt voor Eef. T middagdutje was vaak problematisch en dan was de wakkertijd echt veel te lang. Nu doet ze al een hele tijd nog maar 1 dutje. Na de lunch. Zonder problemen op een uitzondering na
één jaar geleden
Hier een kindje dat over neigt te gaan naar 1 slaapje maar op dit moment ligt hij weer met 40 Gr in bed. Al enkele dagen amper driekwartier geslapen overdag. Als hij hersteld is maar nogmaals kijken of hij idd naar 1 slaapje wil want dan gaan we daar maar eens mee starten. Hij is nu 13,5 mnd.
Ik heb overigens weinig adviezen van het cb gekregen. Enkel en alleen wegen en meten en checken of hij een beetje normaal ontwikkeld en zo. Maar het cb ‘verplicht’ natuurlijk helemaal niks hè. Ze geven enkel advies.
één jaar geleden
Hier nog eentje..sinds het weekend slaapt mijn zoon van 1 jaar en 2 maanden s middags niet. Ik ga eerst proberen s ochtends van 2,5 uur slaap naar 1 uur slaap en dan s middags rond 14.00 uur nog een keer naar bed te brengen.
Wil alleen eerst nog even afwachten of hij wel 2 slaapjes neemt bij de gastouder vandaag