23 Reacties
18 dagen geleden
Dochter is in sep twee geworden. Slaapt ook niet door. Was wel een periode geweest dat ze dat wel kon… :(
18 dagen geleden
Onze dochter heeft alleen de maand augustus doorgeslapen maar thats it. Met veel moeite krijgen we haar rond 20 uur in slaap maar vanaf 22 uur wordt ze regelmatig erg verdrietig wakker.
18 dagen geleden
Onze zoon is ook 2 en heeft een periode goed geslapen maar nu sinds 3M zoiets eigenlijk elke nacht wakker. Hij gaat rond 19:30-20;00 naar bed en tussen 22:00-01:00 wordt hij heel hard huilend wakker en wil hij niet meer in z’n eigen bed en eindigen we hem in ons bed… dan slaapt hij redelijk maar wij minder. Geen idee wat we nog kunnen proberen
17 dagen geleden
Onze dochter sliep voor het eerst de hele nacht door toen zij 1 jaar en 11 maanden was. Ik was bijna op het punt aangekomen om te stoppen met borstvoeding geven (ondanks dat er geen bewijs is dat een kindje dan wel door gaat slapen)! Het bracht mij enorm aan het twijfelen... Gelukkig heb ik de bv doorgezet en voed ik nu nog! Toen we een vloerbed hadden aangeschaft in haar nieuwe kamer ging ze ineens doorslapen! Kan toeval zijn natuurlijk. Bijna twee maanden heeft ze zo goed geslapen, heerlijk bijtanken voor mama ook! Nu wordt ze de ene nacht wakker, dan kruipt ze uit haar bed en slaat ze keihard op de deur 🙈 (en slaapt ze bij ons verder) en dan slaapt ze weer twee nachten goed door in haar eigen bedje...
17 dagen geleden
Onze dochter nog steeds niet. Ze slaapt nog bij ons op de kamer en ik borstvoed nog.
17 dagen geleden
Hier ook 3 van de 4 nachten nog steeds niet doorslapen. Wordt vaak huilend wakker. Soms hoeven we alleen z'n speen aan te geven, soms is het even 5min knuffelen maar soms wil hij ook persé nog een flesje melk. Met geluk is het maar 1x per nacht, sommige nachten is het elk uur. Bij ons in bed is geen oplossing want dat wil hij ook niet 😅 tips zijn altijd welkom
16 dagen geleden
Hier ook niet. Meneer is net 2, krijgt nog borstvoeding en slaapt op zijn eigen kamer in een vloerbed. Er was een korte periode van een week of 3 dat hij maar 1 keer per nacht wakker werdt. Maar inmiddels is dat toch weer 3 keer per nacht. Niet perse huilen maar wel om mij roepen, dan wil hij drinken en slaapt hij verder. Ik val dan meestal bij hem in bed in slaap.
16 dagen geleden
Wij hebben een periode gehad dat onze zoon minder sliep. Samen met een slaapcoach gekeken naar tips om dit voor elkaar te krijgen en met een kleine week sliep hij door. Zij gaf aan dat het allerbelangrijkst is dat je een plan maakt waar je beiden achterstaat en dit ook daadwerkelijk volhoud tot get werkt. Wij zijn toen een aantal nachten iedere 10 minuten, wanneer hij huilde, naar hem toe gegaan, in bed laten liggen, aaien, rustig kletsen,proberen uit te leggen en dan weer weg gaan. Wanneer hij dan weer begon te huilen gingen we na 10 minuten weer heen en deden we hetzelfde. Op een gegeven moment werkte dit en sliep hij door. De coach gaf aan dat kinderen van deze leeftijd vaak last hebben van verlatingsangst en het idee kunnen hebben dat ze van alles missen wanneer zei in bed liggen. Wij vertellen hem daarom dat we de volgende dag bijvoorbeeld naar de speeltuin gaan, maar dat hij eerst moet gaan slapen. Als hij in de ochtend wakker wordt is dit dan ook het eerste wat hij benoemd.
Het is een aantal nachten doorpakken maar uiteindelijk heeft het zich wel uitbetaald! Een plan maken en hierin consequent blijven was in dezen de grootste les voor ons.
16 dagen geleden
Reactie op Joe1996
Wij hebben een periode gehad dat onze zoon minder sliep. Samen met een slaa ...
Oh wat een fijne tips! Wat doe je dan als je na 10 minuten naar hem toe gaat en hij stopt dan niet met huilen? Ga je dan wel gewoon weer weg? Of blijf je bij hem tot hij stil is?
16 dagen geleden
Ik ben blij met dit topic! Mijnoudste van 2 slaapt ook nog altijd niet door. We maken steeds een plan en dan slaapt ze even een tijdje wel wat beter en dan krijgt ze weer veel nachtmerries of verhouden of veel dorst of doorgelekt of pfffffff altijd wat. Mijn jongste van een half jaar slaapt serieus een heel stuk beter. Wel blij mee want twee niet slapende kinderen is helemaal erg, maar ook frustrerend…
15 dagen geleden
Reactie op Runi
Oh wat een fijne tips! Wat doe je dan als je na 10 minuten naar hem toe gaa ...
Heel graag gedaan! Mooi als we elkaar zo verder kunnen helpen!
Ik bleef bij hem tot hij weer rustig was. Dit duurde in het begin echt heel lang soms. Maar werd steeds korter. Vaak was het dan als we weg liepen weer enorm huilen. Dan wachtten we weer 10 min en gingen we weer heen. Totdat hij op een gegeven moment de 10 minuten huilen niet meer haalde en in slaap viel. Vanaf toen werd hij vaak al heel snel weer rustig als we bij hem kwamen en viel dan sneller ook in slaap. Hij had dan steeds minder hulp nodig en uiteindelijk sliep hij dus gewoon door! Als hij nu in een regressie zit , passen we deze methode weer toe en helpt het super snel! Echt een aanrader!
15 dagen geleden
Reactie op Joe1996
Wij hebben hetzelfde gedaan. Het heeft ons geholpen met zelf in slaap vallen. Helaas slaapt ze nog altijd niet door. Gaat in vlagen goed en niet goed.
We passen de methode nog wel altijd toe. Het is pittig maar doorzetten en niet toegeven is wel het sleutelwoord.
13 dagen geleden
Reactie op Joe1996
Heel graag gedaan! Mooi als we elkaar zo verder kunnen helpen!
Ik bleef bi ...
Ik heb dit vannacht geprobeerd! Alleen hij bleef maar harder en harder huilen en moest er op een gegeven moment bijna van overgeven, dus heb het toch maar opgegeven en hem eruit gehaald. Uiteindelijk van 4 tot 6 wakker geweest 🥲 vannacht maar weer een nieuwe poging
13 dagen geleden
Heel herkenbaar. Onze dochter sliep met 1,5 ineens best met regelmaat door, totdat ze. 2 maanden geleden grote zus werd. Hadden heel erg het idee dat het daardoor kwam, maar als ik dit zo lees, zijn er meer ouders die er 'last' van hebben
12 dagen geleden
Reactie op Joe1996
Super goed!!! Ik denk bovenal als ik dit lees dat het goed is wanneer je kindje duidelijk heeft wat er van hem of haar verwacht wordt. Dat is eigenlijk in alle scenario’s het geval. Als het kindje geen duidelijkheid heeft van wat er verwacht wordt, dan zal het aan blijven houden. Super knap dat jullie hebben doorgezet!
12 dagen geleden
Reactie op Runi
Ik heb dit vannacht geprobeerd! Alleen hij bleef maar harder en harder huil ...
Ah wat naar is dat he! Ik denk dat het altijd super belangrijk blijft om je gevoel te blijven volgen! Uiteindelijk zal het beter gaan! Heel veel sterkte!
Wij hebben de eerste twee nachten een matrasje en een dekentje naast zijn bed gelegd. Dan konden we zelf een beetje liggen terwijl hij dan rustig kon worden. Als hij dan rustig was, gingen we weg. Dit heeft de eerste nachten soms wel een uur geduurd, maar omdat we dan zelf ook wat konden liggen en zo zijn handje konden vasthouden, was het beter te doen!
Heel erg pittig kan het zijn en het kost je zelf dan ook zo veel energie. Maar uiteindelijk heeft het ons heel veel nachtrust terug gegeven!
12 dagen geleden
Reactie op roekoe92
Super goed!!! Ik denk bovenal als ik dit lees dat het goed is wanneer je ki ...
Precies! Ik denk dat een plan maken, dat goed bij jullie en je kindje past het allerbelangrijkste is! Dat volhouden vond ik super pittig, maar heeft uiteindelijk wel een super fijn resultaat gehad!