5 Reacties
MOD
één jaar geleden
Hier eenzelfde probleem dus ik lees even mee. Wat doen die wolbroekjes dan?
Hier overigens van kruidvat naar pamper overgegaan en dat gaf wel wat verbetering. 2 weken droog gebleven, afgelopen nacht wel weer lekkage.. 😒
één jaar geleden
Ik gebruik wolbroekjes en ben er zeer tevreden over! Wil je de wolbroek over een wegwerp luier heen doen? Of bedoel je over een voorgevormde wasbare luier? Ik zelf heb alleen met het laatste ervaring, niet met wegwerpluiers.
Een wolbroek houdt goed vocht binnen en neemt tot zekere hoogte zelf ook vocht op maar het is wel alsnog belangrijk dat er genoeg absorptie in de luier zelf zit. Hoe erg lekt je dochter door? Hele bed nat of een beetje doorgelekt? Als je wegwerp gebruikt, heb je al geprobeerd om de luier achterstevoren aan te doen?
Wol is zelfreinigend, je hangt de wolbroek na gebruik in de ochtend te luchten, liefst binnenstebuiten en bij frisse lucht dus bijv het raam. Je hoeft hem pas te wassen als de geur er echt niet meer uit gaat. Bij mij is dat ongeveer een keer per zes weken, soms langer. Ook lanoliseer ik hem dan opnieuw. Het kan wel een paar dagen duren voor het broekje droog is, ik heb er dus twee in gebruik.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt! Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust 😊
MOD
één jaar geleden
Reactie op anne2222
Heb je de Woezel en Pip luiers van Etos toevallig al eens geprobeerd? Bleek ...
Ik zet ze op m'n lijstje 😊 dank je!