4 Reacties

één jaar geleden

Volg je gevoel en laat je omgeving maar even barsten! Die opmerking van die persoon op je werk kan echt niet in zo’n situatie. Die heeft zelf vast geen kinderen…. Juist nu ze ziek is heeft ze jou nodig, ook omdat je nog bv geeft. (Ik spreek uit ervaring). Daar vind een kindje dan ook heel veel troost in en healing powers! Mijn dochter is ook net 1,5 week flink ziek geweest, dus dan is het meer bij de mama doordat ik ook nog bv geef. Heeel veel succes 🤞🏼

één jaar geleden

Luister naar je Moeder gevoel werk kan daar niets over zeggen of neem zorgverlof op want jou kleine haar situatie is wel heftig is niet even beetje ziek.. Moeder zijn is je kind op nummer 1 zetten En tuurlijk is het ff kut voor kerst enzo maar we zijn maar mensen en geen robots niet alles kan altijd volgens het plannetje gaan Hou je sterk en heel veel sterkte met je kleine

één jaar geleden

Wat een heftige situatie voor jullie. Eigenlijk vragen meerdere plekken je aandacht maar kun je dit uiteraard niet verdelen. Alsof je in een spagaat getrokken wordt. Wat is nu het meest belangrijk? Ik persoonlijk zou je kind echt op nummer 1 zetten en daar je volle aandacht voor geven. De ziekte epilepsie, het ziek zijn met koorts, de ziekenhuis ervaring… het is voor jullie alledrie niet niks. Je hebt hier zorgverlof voor wat je mag opnemen. Heel vervelend voor je leidinggevende op het werk maar iedereen is vervangbaar. Als je nu onder de trein komt moeten ze ook iemand anders vinden. Het is overmacht en daar kun jij niets aan doen. Of je er nu net of al langer werkt. Dat doet daar niets aan af. Neemt niet weg dat je empathie voelt naar je collega’s dat ze nu in de feestmaand een collega tekort hebben maar bedenk dat er sowieso veel tekorten zijn op de arbeidsmarkt en jij dat niet in je eentje gaat oplossen. Je familielid zegt het wrs ook met de beste bedoelingen en heeft wellicht het een en ander zelf ervaren waardoor ze op arbeidsgebied een andere keuze zou maken maar voel wat je lijf zegt. Als ik het zo lees dan klinkt het redelijk duidelijk, namelijk bij je kind blijven. Al mijn vezels zouden dat ook schreeuwen (m’n zoontje net vorige week ontslagen uit t ziekenhuis, ook al 3x daar gelegen) maar het gaat niet om mij. Heb vertrouwen dat dat wat jij voelt, correct is en dat niemand je hiervoor goedkeuring hoeft te geven om zo’n besluit te nemen. Sterkte mama, jij kunt dit. Ga staan voor wat jij belangrijk vind voor jezelf en je kind.

één jaar geleden

Op je werk ben je hartstikke vervangbaar en heel eerlijk, juist in de retail, werk genoeg. Voor jouw kind en jouw gezin ben je niet vervangbaar, dus ik zou hier persoonlijk prioriteit aan geven. Als jouw werk dit niet snapt, is dit dan wel een werkgever waarvoor je wil werken? Wat hierboven al aangegeven staat, je hebt gewoon recht op zorgverlof. Aan het einde van hun leven heeft nog nooit iemand gezegd dat ze meer hadden willen werken..